۶ دقیقه
دکتر زمانی نیا

سلول های بنیادی برای کاشت مو، بخش دوم

آنچه می خوانید...
Rate this post

درمان با استفاده از فاکتور رشد یا عامل رشد

درمان با عامل رشد یک روش درمانی برای درمان ریزش مو است که در آن متخصصان پوست، خون را از بدن بیمار گرفته و آن را برای تولید محصول نهایی به نام “غلظت عامل رشد” استفاده می‌کنند.  این محصول، شامل عوامل رشد شخص می‌شود که می‌توانند بافت آسیب‌دیده را درمان کرده و رشد سلول را تشویق کند. وقتی سلولهای بنیادی کاشت مو با غلظت بالا به سر فرد تزریق می‌شود، باعث ایجاد موهای جدید می‌شود. تزریق سلول های بنیادی توسط دکتر زمانی نیا، دکتر کاشت ابرو در تهران و کاشت مو، در این مرکز برای بهبود و تسریع رشد ابرو و یا مو انجام می شود.

آیا درمان رشد مو با استفاده از عوامل یا فاکتور رشد ایمن نیست؟

احتمالاً این یکی از بزرگترین افسانه‌ها و همچنین عجیب‌ترین آنهاست. ابتدا اینکه، این درمان یعنی استفاده از سلول های بنیادی برای کاشت مو به گونه ای است که گرما یا تب نمی‌آورد و غیر حمله ور است، که همین امر آن را یک درمان بسیار ایمن می‌سازد. ثانیاً، عوامل رشدی که برای این درمان آماده می‌شوند، از خون خود شخص بیمار تهیه می‌شوند، که این امر آن را کاملاً بدون عوارض جانبی می‌کند. عامل رشد تهیه شده توسط یک دکتر پوست ماهر با استفاده از ابزارهای اختصاصی با دقت بالا در محل تزریق می‌شود. این اطمینان  را نیز حاصل می‌کند که هیچ یک از دلایل از بین رفتن پلاکت در حین اجرا وجود ندارد، که به بازسازی طبیعی بافت‌ها در ناحیه آسیب‌دیده منجر خواهد شد.

ایا درمان با استفاده از عامل رشد فقط برای مردان میانسال مناسب است؟

دوباره این اطلاعات نادرست است. درمان با استفاده از عامل رشد و استفاده از سلولهای بنیادی کاشت مو مناسب برای همه سنین و همچنین هم برای مردان و هم برای زنان است. برخی افراد ممکن است موهای خود را دیر از دست بدهند، در حالی که برخی از افراد این مشکل را به طور زود هنگام تجربه می‌کنند. تغییرات ناگهانی در محیط کاری، آب و هوا، استرس و سبک زندگی به طور قابل توجهی در افزایش تعداد موارد ریزش مو در هر سال دخیل هستند. ما حتی بیمارانی را در دهه‌ی سوم زندگی در مرکز کاشت ابرو دکتر زمانی نیا می‌بینیم که مشکلات ریزش مو دارند. بنابراین، هیچ سن مشخصی برای انجام این روش وجود ندارد. هر زمان که شروع به مشاهده بخش های خالی در موهایتان یا تجربه نازک شدن موها کنید، می‌توانید به دکتر زمانی نیا مراجعه کنید که به شما بهترین درمان ممکن برای وضعیت شما را توصیه خواهد کرد. هرچند که این درمان برای افرادی که دچار عفونت‌های مزمن یا حاد، اختلالات متابولیک، سرطان، بیماری‌های ایمنی، مشکلات تیروئید، بیماری مزمن پوست یا عفونت کبد مزمن تشخیص داده شده‌اند، توصیه نمی‌شود.

آیا درمان با عامل رشد تنها گزینه درمانی برای درمان ریزش مو است؟

نه. تعداد زیادی درمان دیگر مانند پیوند مو، درمان با لیزر با توان پایین، PRP  و غیره وجود دارد. بهترین قسمت این است که همه این درمان‌ها مانند درمان با عامل رشد و استفاده از سلولهای بنیادی کاشت مو غیر حمله ور هستند و به عنوان مسیرهایی موثر برای درمان ریزش مو در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، هر بیمار سطوح مختلفی از ریزش مو دارد و نیازهای مختلفی از روش اجرایی وجود دارد. هر یک از این درمان‌ها برای درمان در شرایط مختلف مناسب است، و تنها یک دکتر پوست، مو و زیبایی قادر به توصیه درست برای شما خواهد بود. با مرکز کاشت ابرو در تهران تماس بگیرید. برای مشاوره کاملا رایگان راجع به کاشت ابرو تماس بگیرید. دکتر سمیه زمانی نیا، متخصص در کاشت ابرو با بیش از 5 سال سابقه در این امر می باشد.

دکتر زمانی نیا

چه مواردی را قبل و بعد از درمان سلول های بنیادی باید انجام داد؟

مواردی را قبل از اقدام به درمان برای رشد مو و ابرو توسط تزریق سلول های بنیادی باید انجام داد. یک هفته قبل از درمان، داروهای رقیق کننده خون را مصرف نکنید. قبل از مراجعه برای درمان، غذاهای سالم و مغذی مصرف کنید. از چندین هفته قبل از شروع درمان، سیگار و الکل مصرف نکنید. مواردی که پس از درمان رشد مو و ابرو توسط عامل رشد و تزریق سلول های بنیادی نباید انجام دهید: تا حداقل دو هفته، از رنگ کردن موهای خود اجتناب کنید. هیچ گونه فشاری بر روی مناطقی که درمان اعمال شده است تا حداقل هشت ساعت نیاورید. بعد از درمان، تا حداقل سه ساعت موهای خود را خیس و مرطوب نگه دارید. حداقل تا یک هفته از فعالیت شدید بدنی پرهیز کنید. حال این موارد را انجام دهید: از دکتر زمانی نیا، داروهایی که برای رقیق شدن خون استفاده می کردید نسخه بگیرید. آب و دیگر نوشیدنی ها را زیاد مصرف کنید. پروتئین و فیبر سالم میل کنید. برای اینکه چه شامپویی استفاده کنید، با بهترین مرکز کاشت ابرو در تهران تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

آیا PRP و فاکتور رشد ، و یا استفاده از سلول های بنیادی به یک معنا هستند؟

اگرچه این دو درمان به نظر مشابه می‌آیند، اما تفاوت وجود دارد. PRP اصولاً پلاسمایی با غلظت غنی از پلاکت‌ها است. این پلاکت‌ها، هنگام فعال‌سازی، عوامل رشدی را رها می‌کنند که در بازسازی مو کمک می‌کنند. از سوی دیگر، غلظت عامل رشد شامل عوامل رشد آماده‌ای است که از خون خود بیمار تهیه شده‌اند. در این مورد، پزشک نیازی به کمک پلاکت‌ها برای فعال‌سازی عوامل رشد ندارد. همچنین، درد در حین درمان با عامل رشد نسبت به PRP کمتر است.

چند مرتبه باید از فاکتور رشد با سلول های بنیادی برای رشد ابرو استفاده کرد؟

برای دریافت بهترین نتایج، باید سه تا شش جلسه را با فاصله سه تا چهار هفته پس از هر جلسه تجربه کرد. پس از چند جلسه، متوجه خواهید شد که فولیکول‌های مو بازتوانی شده‌اند و ساقه‌های مو تقویت شده‌اند. همچنین، ریزش مو کاهش پیدا خواهد کرد و حجم مو افزایش خواهد یافت. همچنین اگرچه این به طور کلی یک درمان بسیار ایمن محسوب می‌شود، اگر توسط یک پزشک ماهر انجام نشود، ممکن است برخی از عوارض جانبی به وجود آید. اگر تزریق به درستی انجام نشود، ممکن است در ناحیه درمان شده قرمزی و التهاب ایجاد شود. با این حال، حتی این عوارض جانبی کوچک هم در کمتر از یک هفته حل خواهند شد. اگر عوارض جانبی بیش از این مدت ادامه دارند، به پزشک خود اطلاع دهید. بیشترین عاملی که بر روی موفقیت این روند تاثیر گذار است، عملکرد موفقیت امیز و حرفه ای دکتر می باشد. دکتر سمیه زمانی نیا، در کاشت مو، کاشت ابرو، مزوتراپی و تزریق فاکتور های رشد از طریق سلول های بنیادی، دارای بیش از 5 سال سابقه و سه هزار درمان موفقیت امیز است. با ما تماس بگیرید. اینجا را کلیک کنید.

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *