۶ دقیقه
کاشت ابرو همزمان با بلفاروپلاستی

کاشت ابرو همزمان با بلفاروپلاستی

آنچه می خوانید...

ابروها نقش مهمی در زیبایی و تناسب چهره شما دارند. عوامل ژنتیکی می تواند در ظاهر و پر شدن ابروهای شما نقش داشته باشد. برخی از افراد با موهای ضخیم و پرپشت به دنیا می آیند، در حالی که برخی دیگر دارای موهای نازک و کم پشت در قسمت ابروی خود هستند.

افرادی که ابروهای کم پشتی دارند، اغلب با پر کردن ابروهای خود با محصولات آرایشی، ابروهای خود را پر تر نشان می‌دهند. با این حال، ابروها فقط به منظور ایجاد زیبایی ظاهری پدید نیامده اند بلکه رطوبت را مثل عرق از چشمان شما دور می کنند. ‌

هم چنین عمل زیبایی پلک که مشهور به بلفاروپلاستی است نیز یکی دیگر از جراحی های زیبایی صورت است که می تواند جذابیت بسیاری را برای چهره افراد به ارمغان بیاورد، چنانچه هم پلک های افتاده و ابروهای کم پشت دارید می توانید در یک جلسه عمل در یک روز هر دو این عمل های پرطرفدار را به صورت همزمان انجام دهید تا شکل بهتری به ظاهر چشم و ابرو های تان بدهید.

 

کاشت ابرو همزمان با بلفاروپلاستی چیست؟

ترکیب عمل پیوند موی طبیعی به ابرو با جراحی پلک اثرات پیری معمولاً بیش از یک ناحیه از صورت را تحت تأثیر قرار می دهد، به این معنی که بسیاری از بیماران همزمان نگرانی های زیبایی در مورد ابرو، گردن، گونه ها، خط فک و/یا پلک ها دارند. ترکیب چندین روش جوانسازی صورت می تواند یک راه موثر برای رفع این نگرانی ها به طور همزمان باشد.

جراحی پلک که به نام بلفاروپلاستی نیز شناخته می شود، و لیفت صورت معمولاً با هم انجام می شوند تا نتایج جامعی به دست آورند. با این حال، یک روش ترکیبی برای همه مناسب نیست. در این پست، دکتر دبرا جانسون، جراح پلاستیک ساکرامنتو، درباره زمانی که ترکیب این دو روش مناسب است، صحبت می‌کند.

در عمل همزمان کاشت ابرو و جراحی پلک، در ابتدا عمل کاشت ابرو انجام می شود و سپس جراحی زیبایی بلفاروپلاستی صورت می گیرد. دوران نقاهت هر دو عمل همزمان با هم می گذرند.

بلفاروپلاستی و چشمان زیبا
انجام همزمان کاشت ابرو و بلفاروپلاستی

کاشت ابرو همزمان با بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود؟

ریزش موی ابرو به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. برخی داروها، جراحات، شرایط پزشکی یا حتی مصرف بیش از حد برخی ویتامین ها ممکن است باعث ریزش موهای ابرو شوند. ‌

افرادی که ابروی کم پشتی دارند ممکن است بخواهند ظاهر خود را تغییر دهند. در این موارد، کاشت ابرو می تواند گزینه ای مناسب برای کمک به تغییر ظاهر ابروهای شما و پرتر نشان دادن آن ها باشد. کاشت ابرو روشی است که در آن جراح، گرفتهای (پیوندها) تکی مو که پیش از این برداشته شده‌اند را به ناحیه ابرو منتقل می کند. پیوند (گرافت) مو معمولاً از پشت گردن یا ناحیه اطراف گوش برداشته می شود.

پس از برداشتن گرافت های مو، آن ها را تا یک ساعت قبل از کاشت توسط جراح در یک محفظه ی نگهداری با محلول نمکی سرد قرار می دهند. کاشت ابرو معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، بنابراین در طول عمل چیزی احساس نمی‌کنید. پس از انجام عمل، ناحیه ابرو پانسمان نمی شود و پوسته ای در اطراف فولیکول های تازه پیوند شده تشکیل می شود.

این پوسته ها بخشی طبیعی از روند بهبودی و نقاهت هستند و انتظار می رود پس از چند روز از بین بروند احتمال بروز کبودی و تورم خفیف تا 5 روز بعد از کاشت ابرو طبیعی است و معمولاً پزشک شما داروهای مسکن، آنتی بیوتیک ها و استروئیدها را برای مصرف خوراکی تا پنج روز پس از جراحی تجویز می کند. پس از کاشت اولیه، موهای تازه کاشت شده می ریزند. این روند طبیعی است و رشد مجدد مو در ناحیه ابرو باید حدود 3 ماه پس از جراحی شروع شود.

بلفاروپلاستی می تواند ظاهر افتادگی پلک بالایی و/یا پف کرده پلک پایین را کاهش دهد. هنگامی که بلفاروپلاستی توسط متخصص پوست و مو زیبایی ماهر انجام می شود، این توانایی را دارد که چشم های خسته و پیرتر را به چشمانی روشن و جوان تبدیل کند. و از آنجایی که چشم ها یکی از ویژگی های برجسته صورت هستند، این روش می تواند تأثیر عمیقی بر ظاهر کلی صورت داشته باشد.

توجه داشته باشید دوران نقاهت هر دو این عمل در یک روز به صورت همزمان مجموعا 2 – 3 روز طی می شود.

نمونه ای از عمل کاشت ابرو همزمان با بلفاروپلاستی

 
 
 
 
 

برای گرفتن مشاوره رایگان به طور مستقیم با دکتر زمانی نیا  فرم زیر را تکمیل کنید.

برخی از عوارض احتمالی کاشت ابرو عبارتند از: ‌

  • رشد ناهمگون موی ابرو
  • رشد مو در جهات مختلف و یا داشتن بافت های متفاوت


عوارض نادرتر می تواند شامل موارد زیر باشد:
عفونت
التهاب
جای زخم
کبودی و تورم
اکثر کاندیداهایی که کاشت ابرو انجام می دهند اغلب در دو سال اول نتایج خوبی را مشاهده می کنند. پس از آن، ممکن است موهای ابرو دچار ریزش شوند. گاهی اوقات نتایج می تواند تا سال ها پس از جراحی اولیه باقی بماند. اگر کاشت ابرو را انتخاب کردید، برای انجام یک عمل جراحی احتمالی در آینده آماده باشید.

افراد واجد شرایط عمل کاشت ابرو شرایط زیر را دارند
دلایل متعددی وجود دارد که چرا ممکن است فردی به کاشت ابرو نیاز داشته باشد. برخی از این دلایل عبارتند از: ‌

  • سوختن پوست و ابرو
  • جای زخم در قسمت ابرو
  • ابتلا به تومور
  • تریکوتیلومانیا یا اختلال کندن موی وسواسی
  • آلوپسی آره آتا (طاسی منطقه‌ای)، یک
  • بیماری خود ایمنی که باعث ریزش موهای شما می شود
  • ریزش ابرو یا مژه به دلیل کم کاری تیروئید

گروه دیگری از افرادی که ممکن است پیوند ابرو دریافت کنند، کسانی هستند که از هیپرویتامینوز A رنج می برند. هیپرویتامینوز A وضعیتی است که در آن سطوح سمی ویتامین A در بدن شما وجود دارد. ریزش مو به دلیل هیپرویتامینوز A همیشه دائمی نیست. در برخی موارد که افراد به دلیل هیپرویتامینوز A دچار ریزش مو شده بودند، پس از کاهش مصرف ویتامین A توسط بیماران، ریزش مو قطع می شود.

برای مشاوره عمل همزمان بلفاروپلاستی و کاشت ابرو می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید.

در نتیجه

برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه ممکن از عمل زیبایی پلک و کاشت ابرو را به دست اورید بهتر است از بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران کمک بگیرید تا این عمل مهم و دشوار به خوبی سپری کنید.

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *