۶ دقیقه
مقایسه روش های مختلف کاشت ابرو

مقایسه روش های مختلف کاشت ابرو

آنچه می خوانید...
Rate this post

قصد دارید برای زیبا تر نشان دادن ابرو های خود اقدام مناسبی انجام دهید و از این رو به دنبال مقایسه روش های مختلف کاشت ابرو می گردید؟ امروزه بسیاری از افراد برای زیبا تر و پر پشت کردن ابرو های خود از این روش استفاده می کنند. افرادی که ابرو های کم پشت و نازکی دارند می توانند با انجام این کار، چهره زیبا تری داشته باشند. البته برای این کار از روش های مختلفی استفاده می کنند که هر یک از آن ها دارای مزایا و معایب منحصر بفردی می باشد.

مقایسه شیوه های مختلف کاشت ابرو
طریقه های مختلف کاشتن ابرو

برای مقایسه روش های مختلف کاشت ابرو به چه نکاتی باید توجه کرد

برای مقایسه روش های مختلف کاشت ابرو باید بدانید که این کار یکی از انواع جراحی زیبایی به شمار می آید که به روش های گوناگونی انجام می گیرد. این کار فرآیندی مشابه کاشت مو دارد و معمولا از مو های فرق سر استفاده می کنند. برای این کار در حقیقت مو های فرق سر را برداشته و در نقاط کم پشت ابرو می کارند. دو روش اصلی برای انجام این نوع کاشت وجود دارد که عبارتند از:

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

در این روش هر تار مو را با استفاده از دستگاه و یا به روش پانچ از کف سر جدا می کنند. تار موی برداشته شده را به ابروی فرد پیوند می زنند. دوره ریکاوری این روش نسبت به روش دوم کوتاه تر بوده و راحت تر می باشد. از طرفی احتمال باقی ماندن جای زخم خطی بر روی پوست فرد در این روش کم تر است. از معایب این روش نیز می توان به طولانی تر بودن زمان کندن مو ها اشاره کرد.

پیوند واحد فولیکولی (FUT)

در این روش بخش از تار مو را معمولا از پشت سر فرد بریده و در ابرو می کارند. فرآیند انجام این کار بسیار کوتاه تر بوده اما دوره ریکاوری طولانی تری دارد. از طرفی جای زخم خطی بر روی پوست تا مدت ها باقی می ماند. انتخاب نوع روش کاشت به بیمار و انتظارات او از این عمل جراحی بستگی دارد.

بررسی تفاوت های روش FUE و FUT

می خواهید با استفاده از این روش ابرو های منظم و پر پشتی داشته باشید؟ برای انجام آن با چالش مواجه شده و نمی توانید یک روش مناسب برای خود انتخاب کنید؟ در مقایسه روش های مختلف کاشت ابرو باید بگوییم که تفاوت اصلی میان این دو روش در نحوه استخراج تار مو ها می باشد. روش پیوند این جراحی یک نوار مویی از پشت سر برداشته می شود که در نتیجه آن جای زخم خطی بر جای می ماند.

 این در حالی است که در روش استخراج، جای زخم خاصی مشاهده نمی شود و محل برداشت مو ها بیش تر شبیه به نقاط بسیار ریزی هستند. زمان انجام این کار در روش پیوند نسبت به روش دوم کم تر بوده اما دوره نقاهت آن طولانی تر می باشد. برای انتخاب یک روش مناسب باید به خواسته و ایده آل های خود توجه کنید و در این زمینه می توانید از پزشک خود نیز کمک بگیرید.

مقایسه‌ راه های مختلف کاشت‌ ابرو
سبک های مختلف کاشت‌ ابرو

کدام روش کاشت ابرو برای شما مناسب تر است؟

در جلسه مشاوره ای که برای انجام این کار برگزار می شود، پزشک مزایا و معایب هر دو روش را به طور کامل برای شما بازگو می کند. مقایسه روش های مختلف کاشت ابرو توسط پزشک به شما کمک می کند تا بتوانید روش مناسبی را برای انجام این کار انتخاب کنید. در حالت کلی روش پیوند واحد فولیکولی، فولیکول های مویی بیش تری را فراهم می کند. از این رو می توان گفت که این روش برای افرادی مناسب است که با ریزش ابرو مواجه شده و به گرافت زیاد تری نیاز دارند.

روش دوم بیش تر برای افرادی مناسب است که به فولیکول های مویی کم تری نیاز دارند و تمایل دارند که این جراحی دوره درمان کوتاه تری داشته باشد. روش FUE نسبت به روش دوم کم تهاجمی تر بوده و دوره نقاهت کوتاه تری دارد. قبل از اقدام به جراحی باید در مورد اهداف و مقاصد خود با پزشک صحبت کنید و اگر قرار است عمل جراحی زیبایی دیگری در صورت خود انجام دهید، حتما باید آن را با پزشک در میان بگذارید.

مراحل جراحی کاشت ابرو

حال که با مقایسه روش های مختلف کاشت ابرو آشنا شدید، خوب است بدانید که در حالت کلی برای انجام این جراحی مراحل مختلفی انجام می گیرد که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشند:

  • مشاوره و برنامه ریزی

در این مرحله پزشک با توجه به چهره فرد و اصول زیبایی شناختی، ابروی مناسبی برای او طراحی می کند. همچنین محل مناسبی به عنوان بانک مو انتخاب کرده و محل های اصلی کاشت مو در ابرو را نیز مشخص می کند.

  • استخراج گرافت ها

در ناحیه اهدا کننده مو مواد بی حسی تزریق کرده و فرآيند استخراج گرافت ها را با توجه به نوع روش انتخابی آغاز می کنند.

  • پیوند گرافت ها

حال ابرو ها را بی حس کرده و با کمک قلم ایمپلنت، گرافت ها را در ابرو می کارند. در این مرحله دقت پزشک در نحوه نگهداری قلم و شکل کاشت مو ها تاثیر بسیار زیادی در نتیجه کار دارد.

  • ریکاوری و مراقبت های بعد از عمل

محل کاشت را پانسمان کرده و فرد بیمار را مرخص می کنند. فرد باید در دوران نقاهت خود نکاتی را رعایت کنید تا بتواند از این جراحی نتیجه مطلوبی به دست آورد.

مقایسه روش های مختلف کاشت ابرو
روش های مختلف کاشت ابرو
کلام آخر درباره مقایسه روش های مختلف کاشت ابرو

با مقایسه روش های مختلف کاشت ابرو متوجه شدید که هر یک از این روش ها دارای مزیت ها و معایب خاصی می باشد. روش FUE و FUT دو نمونه از جدید ترین روش هایی است که برای انجام این جراحی مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از این روش ها مزایا و معایب منحصر بفردی دارند. از این رو شما باید با توجه به شرایط ابرو های خود،انتظاری که از این جراحی دارید و همچنین توجه به نظر پزشک یک روش مناسب برای انجام این کار انتخاب کنید.

سوالات متداول برای مقایسه روش های مختلف کاشت ابرو

1-منظور از روش کاشت موی مستقیم چیست؟

این روش در حقیقت اصلاح شده ی روش FUE است و امکان کنترل دقیق زاویه، عمق و جهت قرار دادن مو را برای جراح فراهم می کند.

2-کاشت مو رباتیک چگونه است؟

این روش بسیار مدرن و امروزی بوده که در آن، برای استخراج مو ها از فناوری رباتیک استفاده می شود. در این روش، الگوریتم های ربات پوست سر را مورد بررسی قرار داده و بهترین فولیکول ها را انتخاب می کنند.

3-از روش کاشت موی رباتیک بیش تر در چه مواردی استفاده می شود؟

این روش بسیار پیشرفته و هوشمند بیش تر برای کاشت موی سر مورد استفاده قرار می گیرد اما امروزه پزشکان برای کاشت ابرو ها نیز از آن استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *