۴ دقیقه
خواص تزریق بوتاکس

خواص تزریق بوتاکس چیست؟ بوتاکس خوبه یا بد

آنچه می خوانید...
Rate this post

آیا بوتاکس بهترین روش  برای از بین بردن چین و چروک های ناشی از پیری روی صورت است؟ برای پاسخ به این پرسش مطلب زیر را دنبال کنید.

خواص تزریق بوتاکس

احتمالا تا به حال در مورد تزریق بوتاکس شنیده اید یا شاید خودتان یک و چند بار آن را تجربه کرده کرده باشید.

بوتاکس نوعی سم است که از طریق باکتری تولید شده و پس از رقیق و ضعیف شدن موجب کنترل حرکت عضلات صورت می شود تا از به وجود آمدن چین و چروک روی صورت خودداری نماید. امروزه شایع ترین عمل زیبایی تزریق بوتاکس می باشد تا جایی که در اطراف خود بسیاری از افراد را می شناسیم که از این طریق جوانی و شادابی را برای خود به ارمغان آورده اند.

خواص تزریق بوتاکس
فوایدبوتاکس

آیا تزریق بوتاکس خوب است؟

برای رفع چین و چروک صورت بهترین و سریع ترین روش تزریق بوتاکس است.  این پروسه  به مدت 10 الی 20 دقیقه طول می کشد و شروع اثر آن بین 4 الی 7 روز است. پس از تزریق بوتاکس می توانید به سرعت به زندگی عادی و سر کار خود بازگردید، بدون این که کسی متوجه آن شود.

ماندگاری تزریق بوتاکس با توجه به تعداد تزریق های انجام شده در جلسات قبل بین 4 تا 6 ماه طول می کشد. اگر در یک سال هر 3 ماه تزریق بوتاکس انجام دهید، کم کم فواصل تزریق های بعدی کاهش می یابد و با تزریق بوتاکس کمتر، شاهد اثرات طولانی تری خواهید بود.

برای جواب سوال آیا بوتاکس ضرر دارد؟ ادامه مطلب را بخوانید:

در چه مواردی که نباید بوتاکس تزریق شود؟

دربرخی موارد نباید تزریق بوتاکس انجام گیرد، که عبارتند از:

  • در صورت داشتن اختلالات انعقادی
  • مصرف برخی از داروهای ضد انعقاد خون
  • زمان بارداری
  • در سنین کمتر از 18 سال و بیشتر از 75 سال
  • در صورت داشتن بیماری هایی مانند ام اس، میاستنی گراویس، نفروپاتی، نارسایی کلیه، بیماری های قلبی و عروقی حاد
  • در صورت داشتن ضعف ایمنی و یا بیماری های عفونی مزمن
  • انجام واکسیناسیون در 2 هفته اخیر
  • فلج عضلانی بی دلیل

درمان میگرن با بوتاکس

برای درمان میگرن با بوتاکس لازم است هر سه ماه یک بار چند تزریق در اطراف سر و گردن خود انجام دهید تا سردردهای میگرنی کاهش پیدا کند. 
 
چگونگی عملکرد دقیق بوتاکس سردرد و میگرن در کنترل سردردهای میگرنی هنوز مشخص نیست. در واقع، مکانیسم کار بوتاکس برای درمان سر درد و میگرن پیچیده است اما تصور می شود که با کاهش آزادسازی انتقال دهنده های عصبی و پروتئین های تحریک کننده و التهابی عمل می کند.

آیا بوتاکس موجب افسردگی می شود؟

تزریق بوتاکس اطراف چشم،  لبخند افراد را تحت تاثیر قرارمی دهد و این تصور را به وجود می آورد که گویی آن ها اصلا نمی خندند. با در نظر گرفتن این نکته که شادی و خوشحالی درونی است و خندیدن می تواند درخوب جلوه دادن شادی ما اثر بخش باشد، بنابراین می توان گفت که انجام بوتاکس می تواند به افسرده شدن کمک کند.

جهت مشاوره و مراجعه با دکتر سمیه زمانی نیا دکتر پوست در غرب تهران با شماره های 3 -44961622 تماس حاصل فرموده و یا با اینستاگرام ایشان در ارتباط باشید

 

یک درمان جدید از طریق تزریق بوتاکس

از تزریق بوتاکس می توان برای درمان برخی بیماری ها مانند رفع چین و چروک و جوانسازی پوست صورت، برطرف کردن اسپاسم گردن، میگرن و درمان اختلالات ماهیچه های چشم استفاده نمود.

اخیرا برای بالابردن سینه تزریق بوتاکس استفاده می شود. تزریق بوتاکس به ماهیچه های کوچک قفسه سینه، موجب برگشت ماهیچه های سینه و درمان افتادگی آن می شود. البته این تنها در حد یک نظریه بوده و هنوز انجام آن تصویب نشده است.

برای مشاوره تزریق بوتاکس می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *