۷ دقیقه
قبل از کاشت ریش چه نکاتی را باید بدانید؟

قبل از کاشت ریش چه نکاتی را باید بدانید؟

آنچه می خوانید...
Rate this post

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که قبل از کاشت ریش چه نکاتی را باید بدانید؟ می خواهید با مراقبت های قبل و بعد از این جراحی بیش تر آشنا شوید؟ یا این که قصد دارید مزیت ها و معایب انجام این جراحی را بشناسید؟

برخی ازآقایان برای جذاب تر دیده شدن تصمیم می گیرند که این جراحی را انجام دهند. این عمل بیش تر برای افرادی مناسب است که ریش های بسیار کم پشت و نامنظمی دارند.

رعایت نکات کاش ریش
اهمیت رعایت نکات کاش ریش

قبل از کاشت ریش چه نکاتی را باید بدانید؟

در پاسخ به سوال قبل از کاشت ریش چه نکاتی را باید بدانید؟ خوب است که ابتدا کمی با این نوع جراحی آشنا شویم. در انجام این عمل مو هایی از پوست سر و یا زیر چانه را برداشته و در قسمت هایی از صورت پیوند می زنند.

معمولا در این روش بین ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تار مو را به پوست صورت پیوند می دهند و گاهی اوقات برای طبیعی تر شدن کار، دو تار مو را با هم در یک نقطه پیوند می دهند.

برخی افراد برای پوشاندن جای زخم بر روی صورت خود این کار را انجام داده و بعضی دیگر از آن ها برای پر پشت تر نشان دادن ریش برای انجام این جراحی اقدام می کنند.

بانک مویی که برای انجام این کار استفاده می شود معمولا مو های ضخیم تر روی پوست سر هستند. معمولا از مو های پشت سر برای انجام این کار استفاده می کنند که تار های ضخیم تری دارد. با این کار ریش هایی ضخیم و طبیعی کاشته و از این طریق عیوب چهره را می پوشانند.

آمادگی برای کاشت ریش

می خواهید بدانید قبل از کاشت ریش چه نکاتی را باید بدانید؟ قبل از انجام این جراحی باید نکاتی را مد نظر قرار داده و اصولی را رعایت کنید تا بتوانید از جراحی نتیجه مطلوبی کسب کنید. برای این کار ابتدا باید در یک جلسه مشاوره شرکت کنید تا وضعیت ریش شما مورد ارزیابی قرار بگیرد. مهم‌ترین نکاتی که در زمان کاشت ریش باید رعایت شود به شرح زیر هستند:

  • یکی از نکات مهم انجام کاشت ریش، ترک سیگار و مشروبات الکلی است. اگر می خواهید نتیجه مطلوبی از این جراحی کسب کنید باید از چند هفته قبل حتما مصرف این مواد را قطع کنید.
  • شما باید ۱۰ روز قبل از انجام این عمل، دارو های حاوی اسپرین و دارو های ضد التهابی را کنار بگذارید.
  • از یک هفته قبل حتما روزانه یک قرص ویتامین C مصرف کنید تا از این طریق به روند بهبودی خود کمک کنید.
  • قبل از جراحی یک صبحانه کامل، سبک و بدون کافئین میل کنید.
  • قبل از جراحی هرگز از نوشیدنی های کافئین دار استفاده نکنید زیرا این ماده می تواند خونریزی و حساسیت به دارو ها را افزایش دهد.
  • یک هفته قبل از جراحی یک رژيم غذایی سالم برای خود داشته باشید.
  • هفت روز قبل از جراحی خواب کافی و زندگی بدون استرس را برای خود فراهم کنید تا نتیجه مطلوبی از عمل دریافت کنید.
  • یک هفته قبل از جراحی انجام ورزش های سنگین را کنار بگذارید.
مراقبت در دوران نقاهت کاش ریش
مراقبت در دوران نقاهت کاش ریش

دوران نقاهت بعد از کاشت

حال که متوجه شدید قبل از کاشت ریش چه نکاتی را باید بدانید؟ خوب است که با دوران نقاهت بعد از این جراحی نیز بیش تر آشنا شوید.

در یک هفته اول ممکن است با کمی درد روبرو شوید که این امر کاملا طبیعی است. در این دوران باید پماد آنتی بیوتیک و قرص های مسکن را طبق دستور پزشک مصرف کنید تا با عارضه خاصی روبرو نشوید.

معمولا سه تا چهار هفته پس از گذشت این جراحی همه مو های کاشته شده ریخته و دوباره شروع به رویش می کنند. حدود سه ماه طول می کشد تا این مو ها رشد کرده و نتیجه کار را به شما نشان دهند.

البته با گذشت زمان تار مو ها ضخیم تر شده و نتیجه نهایی این جراحی معمولا بعد از گذشت ۱۲ تا ۱۸ ماه به طور دقیق مشاهده می شود. دقت داشته باشید که در روز های اول بعد از این جراحی پوسته هایی اطراف محل کاشت مو ها ایجاد می شوند که نباید آن ها را کنده و یا دستکاری کنید.

برخی از پزشکان معتقد هستند که تا زمانی که این پوسته ها وجود دارند نباید صورت خود را بشویید. بنابراین بهتر است که در هفته اول صورت خود را با آب و صابون نشویید و در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.

مزایا و معایب کاشت ریش

پس از پاسخگویی به سوال قبل از کاشت ریش چه نکاتی را باید بدانید؟ خوب است که با مزایا و معایب این جراحی نیز آشنا شوید. مهم ترین مزیت هایی که برای انجام این عمل در نظر گرفته اند، عبارتند از:

  • می توانید هر مدل و یا سبکی که بخواهید به ریش خود بدهید.
  • این جراحی درد بسیار کمی داشته و فرد از انجام آن اذیت نمی شود.
  • این جراحی معمولا در یک پروسه ۴ تا ۵ ساعته انجام شده و بعد از گذشت چند روز تورم و درد آن از بین می رود.
  • پس از انجام این کار ریش شما مانند بقیه رشد کرده و قابل اصلاح و فرم دهی است.

برای این عمل جراحی معایب خاصی را نمی توان در نظر گرفت. بعد از گذشت دو تا سه هفته موها به یکباره شروع به ریزش می کنند که این امر کاملا طبیعی بوده و بعد از گذشت چند ماه دوباره به طور کامل در می آیند.

تنها نکته منفی این جراحی، هزینه بالای آن است که لازم است افراد برای انجام آن پرداخت کنند. از طرفی بیمه های اصلی و یا تکمیلی نیز هیچ یک از هزینه های این جراحی را متقبل نمی شوند.

از این رو فرد برای انجام این کار باید مبلغ زیادی بپردازد. البته این جراحی ممکن است با عوارضی نیز همراه بوده که موقتی هستند و بعد از گذشت چند روز به طور کامل از بین می روند. مهم ترین نمونه از این عوارض عبارتند از:

  • تورم
  • کبودی خفیف
  • خارش و التهاب
  • حساس شدن پوست صورت و پوست سر
  • قرمز شدن پوست صورت و بانک مو
مزایا معایب کاشت ریش
مزایا معایب کاشت ریش
کلام آخر در خصوص نکات مهم کاشت ریش

قبل از کاشت ریش چه نکاتی را باید بدانید؟ در پاسخ به این سوال گفتیم که شما باید قبل از انجام این کار مصرف سیگار و مشروبات الکلی را کنار بگذارید. همچنین از یک هفته قبل از این جراحی رژیم غذایی و برنامه زندگی خود را تغییر داده و از انجام ورزش های سنگین بپرهیزید.

از ده روز قبل مصرف آسپرین و دارو های ضد التهابی را کنار گذاشته و در یک هفته آخر هر روز ویتامین C مصرف کنید. برای اطلاع دقیق از نکاتی که قبل از انجام این جراحی باید رعایت کنید، کافیست که یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید.

سوالات متداول درباره قبل از کاشت ریش چه نکاتی را باید بدانید

1.آیا بعد از اتمام جراحی نیز باید مصرف الکل و سیگار را کنار بگذاریم؟

بله، برای دریافت نتیجه مطلوب لازم است که تا چند ماه پس از این جراحی از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید.

2.جراحی ریش با چه روش هایی انجام می گیرد؟

برای انجام این کار از روش هایی به نام FUE و FUT استفاده می کنند. هر یک از این روش ها به شیوه خاصی انجام شده و با مزیت ها و معایبی همراه خواهند بود.

3.روش FUEنسبت به روش FUT با چه مزیت هایی برای افراد همراه خواهد بود؟

این روش نسبت به روش FUT دوره نقاهت کوتاه تری داشته و بیمارن بعد از اتمام عمل با درد و ناراحتی خاصی مواجه نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *