۷ دقیقه
کاشت ریش برای چه کسانی مناسب است؟

کاشت ریش برای چه کسانی مناسب است؟

آنچه می خوانید...
Rate this post

میلیون ها نفر در سراسر جهان از ریزش مو در نواحی مختلف سر یا ریش رنج می برند. برای کسانی که به کاشت ریش فکر می‌کنند، اغلب این سوال پیش می آید که کاشت ریش برای چه کسانی مناسب است؟

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه چه زمانی باید این روش را انجام دهید عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود. در این مقاله به سن ایده آل برای کاشت ریش و آنچه درباره این تکنیک باید بدانید می‌پردازیم.

نکات مهم کاشت ریش
نکات مهم کاشت ریش

کاشت ریش برای چه کسانی مناسب است؟

کاشت ریش در میان مردانی که از سرعت طبیعی رشد موهای صورت خود ناراضی هستند یا شاهد ریزش سکه ای موی صورت هستند رایج است؛ اما می تواند برای بیماران و برای مردان دارای اسکار صورت که با رشد طبیعی موهای صورت تداخل دارد نیز مفید باشد.

اگر ریش طبیعی دارید ممکن است بخواهید فقط چند نقطه را پر کنید. اگر جای زخمی در صورت خود دارید یا  اگر موهای صورتتان به طور طبیعی رشد نمی‌کند و آرزو می‌کنید که می‌توانید سبیل یا ریش بزی کامل داشته باشید، یک جراح می‌تواند به شما کمک کند تا به ظاهری که همیشه می‌خواستید برسید.

پزشکان معمولاً کاشت مو را برای افراد بالای 25 سال توصیه می‌کنند زیرا ممکن است روند ریزش مو قبل از این سن کامل نشود.

کاشت ریش به طور خاص برای بهبود ظاهر بیمار و درخواست های شخصی انجام می شود. برخی از مردان ریش پرپشت یا نامرتب را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر خواهان ظاهری حرفه ای و آراسته هستند.

به طور کلی کاشت ریش می‌تواند برای افراد زیر مفید باشد:

  • پوشاندن سوختگی ها و اسکارهای ناشی از جراحی قبلی
  • رشد ریش طبیعی و دائمی برای مردان تراجنسیتی
  • پر کردن نواحی نازک یا طاس در ریش مردان
  • مردانی که تمام یا بخشی از ریش خود را از دست داده اند.
  • مردانی که از وضعیت فعلی ریش خود شکایت دارند، می خواهند استایل جدیدی به خود بدهند.
  • برای پوشاندن اسکارهای آکنه ای
  • استفاده در ناحیه زخم و سوختگی صورت

کاشت ریش چگونه انجام می‌شود؟

در پاسخ به سوال کاشت ریش برای چه کسانی مناسب است؟ بهتر است که نحوه انجام آن را نیز بررسی کنیم. بسیاری از تولید کننده های محصولات مراقبتی مو، وعده کاهش ریزش مو را می دهند، اما در واقعیت هیچ راه حل واقعاً موثری برای رشد ضعیف موهای صورت وجود ندارد.

جراح فولیکول‌ موی سالم را معمولاً از پوست سر برمی‌دارد و می‌توان آن‌ها را در محل گیرنده در ناحیه ریش پیوند زند. برای داشتن ظاهری طبیعی به هر مو به دقت زاویه داده می‌شود.

همانطور که فولیکول ها از بدن خود بیمار گرفته می شوند، با بهبود برش ها در محل جدید مستقر می شوند. پس از بهبودی، آنها یک بار دیگر شروع به رشد می‌کنند  و ظاهر می شوند تا ریش طبیعی ایجاد کنند.

اگرچه ممکن است موهای سر از نظر رنگ و بافت کمی با موهای طبیعی صورت بیمار متفاوت باشد، اما نباید قابل توجه باشد و بسیار طبیعی به نظر می رسد.البته قبل از اقدام، حتما باید نکات قبل از کاشت ریش را رعایت کنید!

روش‌های کاشت ریش

کسب اطلاع در خصوص روش های کاشت ریش برای افرادی که تمایل به دریافت پاسخ سوال کاشت ریش برای چه کسانی مناسب است؟ را دارند، می تواند مفید باشد.

دو روش اصلی کاشت مو در سر و صورت وجود دارد که جراحان زیبایی می توانند از آنها برای درمان نازک شدن مو یا طاسی در مردان و زنان استفاده کنند. این روش‌ها در نحوه استخراج فولیکول های مو قبل از قرار گرفتن در محل جدید خود متفاوت هستند.

افراد مناسب برای عمل کاشت ریش
افراد مناسب برای عمل کاشت ریش

تکنیک FUT برای کاشت ریش

در طی این روش، جراح نواری از پوست پشت سر که مو در ضخیم‌ترین حالت خود قرار دارد را بر می‌دارد و قبل از کاشت فولیکول‌های مو، محل برش را می‌بندد. بخیه های استفاده شده برای بستن برش حدود 10 روز بعد برداشته می شوند.

پس از برداشتن واحد فولیکولی، جراح آن را به بخش های جداگانه برای پیوند جدا می کند. در پیوند و کاشت ریش برای بهبود جای زخم، نوار بریده شده از پیوند FUT معمولاً چند سانت طول دارد، به این معنی که بیماران باید موهای خود را به اندازه کافی بلند کنند تا جای زخم پنهان شود. با گذشت زمان، جای زخم محو و بسیار نازک می شود؛ اما هرگز به طور کامل ناپدید نمی شود.

تکنیک FUE برای کاشت ریش

روش FUE تکنیک جدیدتری است که در سال های اخیر برای افراد مناسب انجام کاشت ریش بسیار رایج شده است. این تکنیک نیاز به برش های خطی را که باعث کاهش زمان بهبودی و ایجاد اسکار می‌شود را از بین می برد.

بسیاری از جراحان از یک ابزار کوچک پانچ برای انجام بهترین کار استفاده می‌کنند، اما این روش را می توان با برداشتن دستی گرافت ها نیز انجام داد.

کدام تکنیک کاشت مو بیشتر استفاده می‌شود؟

اگرچه روش FUT یک روش سنتی کاشت مو است، اما کاربرد زیادی ندارد. اکثر جراحان و بیماران به دلایل مختلف روش FUE را برای پیوند ریش ترجیح می دهند.

اول اینکه این تکنیک زمان بهبودی و زخم را برای بیماران کاهش می دهد. این تکنیک شامل جای زخم بسیار کمتری است و بیماران می توانند سریعتر از جراحی معمولاً فقط در چند روز بهبود پیدا کنند.

مراقبتهای بعد از کاشت ریش چیست؟

در طول 5 روز اول، باید از خیس شدن ناحیه پیوند اجتناب کنید. در صورت ریزش مو لازم است بدانید که این مورد کاملا طبیعی است و نشان دهنده شکست پیوند نیست. موها در نهایت پس از تشکیل فولیکول ها شروع به رشد می‌کنند.

بسته به تکنیک پیوندی که جراح شما استفاده کرده است، ناحیه اهداکننده ممکن است بخیه داشته باشد. باید دستورالعمل هایی در مورد نحوه مراقبت از برش ها و زمان برداشتن بخیه ها در صورت لزوم به شما داده شود.

پیروی از تمام دستورالعمل هایی که جراح به شما می دهد بسیار مهم است. این مورد برای ایمنی و رسیدن شما برای نتایج مطلوب است.

اگر در طول دوره بهبودی خود هر گونه سوال یا نگرانی داشتید، در تماس با جراح خود یا در صورت لزوم به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانسی نباشید.

مراقبت های بعد از کاشت ریش
مراقبت های بعد از کاشت ریش
جمع بندی نهایی در خصوص کاشت ریش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فکر کاشت ریش هستید، قدم بعدی شما باید مشورت با یک جراح باتجربه کاشت مو باشد. کاشت ریش معمولا در سنین جوانی و حدود 25 سال به بالا انجام می‌شود و هر کسی به دلایل مخصوص به خود تصمیم به کاشت ریش یا سبیل می‌شود. برای تشخیص درست زمان کاشت مو و روش درمان حتما باید به یک پزشک کاربلد مراجعه کنید.

سوالات متداول در خصوص کاشت ریش

1.چه زمانی بعد کاشت ریش شاهد رشد موهای جدید در صورتم خواهم بود؟

مدتی طول می کشد تا الگوی جدید موهای صورت ظاهر شود. شما می‌توانید انتظار رشد ریش را در حدود سه یا چهار ماهگی داشته باشید. پس از اینکه فولیکول های پیوند شده شروع به تولید موهای جدید کردند، می‌توانید انتظار رشد طولانی مدت و نتایج عالی را داشته باشید.

2.آیا می‌توانم ترمیم مو و کاشت ریش را همزمان انجام دهم؟

روش های ترکیبی با صلاحدید جراح انجام می‌شود. بیمارانی که علاقه مند به رسیدگی به موهای نازک و رشد ضعیف موهای صورت هستند، باید توجه داشته باشند که هر پیوندی که برای یک ناحیه انجام شود، ممکن است هم زمان برای جای دیگر مفید نباشد. اگر هم کاشت مو و هم کاشت ریش را می‌خواهید، ممکن است نیاز به اولویت داشته باشید. این مراحل ممکن است طولانی باشد و بسته به تعداد پیوندها تا هشت ساعت طول بکشد.

3.برای کاشت ریش باید چند سال داشته باشی؟

بزرگسالان سالم در هر سنی به طور معمول تحت پیوند ریش قرار می‌گیرند. با این حال، بیماران جوانتر باید در نظر داشته باشند که ممکن است در آینده دچار نازک شدن مو شوند و در نهایت به دنبال کاشت مو باشند. اگر جوان هستید و تصمیم به کاشت موی صورت دارید، حتما با مشاوره پوست ومو مشاوره کنید تا با توجه به موهای شما و سنتان نتیجه بگیرد تا احتیاج به کاشت مجدد نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *