۸ دقیقه
عکس بوتاکس-پیشانی

تزریق بوتاکس پیشانی با معجزه سم بوتولیوم

آنچه می خوانید...
Rate this post

خطوط افقی یا چروک های پیشانی در طول پیشانی قرار دارند که با حالاتی از قبیل  اخم کردن ،ابرو بالا انداختن و.. افزایش یافته و باعث پیر به نظر رسیدن چهره فرد می شود . تزریق بوتاکس پیشانی به عنوان یکی از بهترین روش های جوانسازی صورت میتواند به برطرف کردن این خطوط کمک کند.

بوتاکس و تزریق آن به پیشانی چیست؟

بوتاکس یک نوع سم است که اوّلین بار در یک باکتری با نام کلستریدیوم بوتولینوم کشف شد. این سم باعث فلج شدن عضلات میشود به همین دلیل است که وقتی به قسمت های مختلف بدن مثل پیشانی  تزریق گردد باعث کاهش و از بین رفتن چروک ها میشود. خوشبختانه نتایج  تزریق بوتاکس بعد از گذشت چند ساعت قابل مشاهده است.

درمان خطوط افقی پیشانی با تزریق بوتاکس انجام می شود که عضله عریض فرونتالیس را هدف قرار می دهد که روی پیشانی تا خطوط اتصال تمپورال کشیده شده است . الیاف عضله فرونتالیس به صورت عمودی قرار گرفته اند و انقباض این عضله بالابرنده ابروها را بالا می برد . 2 سانتی متر تحتانی آن بیشترین تاثیر را روی ارتفاع و شکل ابروها دارد.

نمونه های از روش انجام تزریق بوتاکس به پیشانی

 
 
 
 

ارزیابی قبل از تزریق بوتاکس پیشانی

  • در ابتدا خطوط افقی پیشانی در دو حالت دینامیک ( انقباض عضلات ) و استاتیک ( در حالت استراحت ) ارزیابی می شود .
  • فرم ابروها در هر دو حالت استاتیک و دینامیک بررسی می شود.
  • افتادگی یا پتوز ابروها و آویزان یا شل بودن پوست (درماتوشالازی پلک فوقانی) در حالت استراحت عضله فرونتالیس ارزیابی می شود . بیماران با این وضعیت اغلب خطوط افقی در پیشانی شان دارند که به دلیل انقباض عضله فرونتالیس جهت جبران و بالاآوردن ابروهای پایین یا کاهش شلی پوست پلک فوقانی ایجاد شده اند.

نحوه تزریق بوتاکس پیشانی

از بیمار خواسته می شود که ابروها را بالا ببرد طوری که انگار متعجب شده است و پیشانی خود را بالا بیندازد. همچنین از او خواسته میشود اخم کند تا وضعیت چروک ها مشخص شود. برای اغلب بیماران نیاز به بی حسی نیست در صورت لزوم پزشک از یخ و یا کرم  استفاده می کند.

ماندگاری بوتاکس پیشانی

معمولا میزان ماندگاری بوتاکس بر پیشانی تا 3 الی 4 ماه می باشد و بعد از آن نیاز به تزریق مجدد دارد . اگر در زمان مشخص تزریق انجام شود مدت زمان فواصل برای ترمیم کاهش می یابد. میزان ماندگاری بوتاکس به عواملی بستگی دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم:

  • جنس پوست: جنس پوست و ماهیچه ها بسیار بر میزان ماندگاری بوتاکس تاثیر گذار است.  در بعضی افراد که ماهیچه های ضخیم دارند میزان ماندگاری بوتاکس به شدت کم میشود. بعضی پزشکان برای رفع این مشکل پیشنهاد میکنند که مقدار بیشتری بوتاکس تزریق شود که ما توصیه نمیکنیم زیرا ممکن است باعث بیش از حد فلج شدن عضلات گردد. اگر فرد بعد از تزریق بوتاکس کم تر اخم کند میزان ماندگاری بوتاکسش افزایش میابد.
  • روش زندگی روزمره: یکی دیگر از چیز هایی که باعث ماندگاری بوتاکس میشود سبک زندگی هر فرد است. کسانی که فعالیت های ورزشی سنگین انجام میدهند ، تاثیر بوتاکس بر روی آن ها بسیار کم مدت خواهد بود زیرا این افراد متابولیسم بالایی دارند که باعث از بین رفتن سم بوتاکس میشود. تغذیه مناسب نیز میتواند بر این امر تاثیر بگذارد و در عین حال به شادابی پوستتان کمک کند.
  • میزان چین و چروک ها: چین و چروک های پیشانی به دو دسته داینامیک و استاتیک تقسیم میشود. چین و چروک های استاتیک همان خط هایی هستند که همیشه و در حالت عادی بدون این که عضلات صورتتان را حرکت دهید بر روی چهره شما مشخص است. برای از بین بردن این چروک ها که عمیق شده اند بهتر است از روش هایی غیر از بوتاکس استفاده کنید. چین و چروک های داینامیک خطوطی هستند که هنگام خندیدن و اخم کردن نمایان میشود و در حالت عادی شما اثری از آن نمیبینید. این خطوط معمولا با بوتاکس قابل درمان و برطرف کردن هستند.

برای از بین بردن چین و چروک های پیشانی حتما به  پزشکی مراجعه کنید که مهارت و تبحر کافی داشته باشد زیرا تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی بسیار حساس است و نیاز به تجربه دارد.

درمان سردرد بعد از بوتاکس پیشانی

سردرد بعد از تزریق بوتاکس طبیعی است و بعد از 24 ساعت برطرف می شود. باید به این نکته توجه داشت که این سم توسط دکتر پوست و در مراکز و کلینیک های پوست و مو انجام شود در غیر اینصورت عوارضی از جمله افتادگی ابرو یا پلک متوجه فرد می شود.

مزایای بوتاکس پیشانی

مزایای تزریق بوتاکس بسیار است. اولین مزیت تزریق بوتاکس به پیشانی از بین رفتن خطوط روی پوست است. تزریق بوتاکس باعث میشود که عضلات پیشانی شما شل شده و دیگر تحت تاثیر قرار نگیرد. با شل شدن عضلات شما دیگر نمیتوانید اخم کنید در نتیجه خطوط از پیشانی محو خواهد شد. از دیگر مزایای بوتاکس پیشانی میتوان به درمان سردرد نیز اشاره کرد. این روش نسبت به سایر روش های جوانسازی صورت مقرون به صرفه بوده و بسیار همگانی شده است.

معایب بوتاکس پیشاتی

بوتاکس نیز همانند سایر روش های جوانسازی صورت دارای عوارضی است. بوتاکس پیشانی ممکن است در مواردی باعث تورم و عفونت پوست شود. گاهی نیز فرد بعد از بوتاکس پیشانی دچار حساسیت های آلرژیک میشود. از دیگر معایب میتوانیم به سردرد، حالت تهوع، خارش، کبودی و قرمزی اشاره کنیم که بسیار طبیعی بوده و پس از مدتی برطرف میشود. متاسفانه نتیجه بوتاکس موقت بوده و بعد از چند ماه از بین میرود و پوست به حالت قبل برمیگردد. بعد از از بین رفتن نتیج بوتاکس میتوانید برای ترمیم بوتاکس اقدام کنید.

نکاتی در مورد عمل بوتاکس پیشانی

  • قبل از بوتاکس پزشک، پیشانی شما را با کمک کرم بی حس میکند و یک کیسه پلاستیکی بر روی آن قرار میدهد تا کرم خشک نشود. پس نگران درد نباشید.
  • تا 24 ساعت بعد از بوتاکس از انجام فعالیت های سنگین و ورزشی خودداری کنید.
  • از دست زدن و مالش پیشانی تا خودداری کنید.
  • هنگام خواب روی پیشانی خود نخوابید و به ناحیه فشار وارد نکنید.
  • به دلیل این که بوتاکس عضلات را هدف قرار میدهد بهتر است از فعالیت هایی مثل موتور سواری و دوچرخه سوار که باعث برخورد باد به پیشانی میشود جلوگیری کنید.

سوالات متداول

در ادامه نیز می توانید از طریق فرم زیر به صورت کاملا محرمانه با دکتر زمانی نیا در خصوص مشکلات خود ارتباط برقرار کنید.

سخن پایانی

قبل از این که خطوط پیشانی شما عمیق شود برای بوتاکس اقدام کنید زیرا با عمیق شدن چروک ها تزریق بوتاکس نمیتواند مشکل شما را به طور کامل حل کند.

برای مشاوره بوتاکس پیشانی می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *