۸ دقیقه
تفاوت بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی پلک در چه چیزی است ؟

تفاوت بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی پلک چیست؟

آنچه می خوانید...
4/5 - (1 امتیاز)

تفاوت بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی پلک چیست؟ پلک ها یکی از مهم ترین بخش های صورت هستند که نمیتوان تاثیر آن ها را در زیبایی نادیده گرفت. متاسفانه با افزایش سن، پوست پلک تغییر حالت می دهد و ظاهری افتاده پیدا میکند. این مسئله نه تنها بر زیبایی شخص اثر می گذارد بلکه می تواند بینایی او را نیز تحت تاثیر قرار دهد. برخی از افراد نیز به صورت ژنتیکی چربی زیادی در زیر پوست پلک آن ها وجود دارد.

بلفاروپلاستی یکی از بهترین راهکارها برای رفع این مشکل است که این روزها طرفداران بسیاری دارد. بلفاروپلاستی به دو روش لیزر و جراحی انجام می شود. اکنون ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند که  تفاوت بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی پلک چیست؟ در ادامه به طور جامع به این سوال پاسخ خواهیم داد.با دکتر زمانی نیا متخصص بلفاروپلاستی با آخرین متد روز دنیا همراه باشید.

تفاوت بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی پلک چیست؟
بلفاروپلاستی پلک و لیزر و جراحی پلک

مهم ترین مزایای بلفاروپلاستی پلک

پیش از آنکه به بررسی تفاوت بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی پلک بپردازیم بد نیست کمی در مورد مزایای انجام این عمل بدانیم. مهم ترین مزایای بلفاروپلاستی پلک شامل موارد زیر می شوند:

  • جوانسازی چهره

بلفاروپلاستی تاثیر بسیار زیادی در جوانسازی چهره دارد. این جراحی با رفع افتادگی پلک ها ظاهر جوانتری را در فرد ایجاد میکند.

  • بهبود میدان دید

از دیگر مزایای انجام بلفاروپلاستی بهبود میدان دید است. پلک های افتاده می توانند باعث کاهش دید فرد شوند و بر میدان دید تاثیر زیادی بگذارند. بلفاروپلاستی با حل این مشکل دید بهتری را برای فرد ایجاد میکند.

  • افزایش اعتماد به نفس

زمانی که ظاهر پلک ها بهبود پیدا میکند زیبایی چهره شخص تا حد زیادی بیشتر می شود. این موضوع باعث می شود که شخص بتواند حس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشد.

بلفاروپلاستی به روش جراحی چیست؟

بلفاروپلاستی به روش جراحی به این شکل است که قسمتی از پوست اضافه پلک به همراه چربی ‌ها برداشته می‌شود. انجام این روش به شکلی است که یک برش در بخش پشتی پلک توسط تیغ جراحی ایجاد می گردد. پس از آنکه بخش های اضافه چین خوردگی پلک حذف شدند بخیه های بسیار کوچکی زده می شوند.

این بخیه ها به شکلی زده می شوند که پس از طی کردن دوران نقاهت اثری از آن ها باقی نمی ماند. توی جراحی بلفاروپلاستی برش ها در پلک بالا در بخش چین خوردگی چشم انجام می شوند. در پلک پایین نیز بر اساس تشخیص پزشک توی قسمت زیر مژه ها یا از بخش داخل پلک صورت می گیرند. در این فرایند نواحی بافت و چربی ‌های اضافه خارج می گردند. مدت زمان انجام این جراحی کوتاه است و عموما نیازی به بیهوشی ندارد. در این جراحی غالبا از بی حسی موضعی استفاده می شود.

فرق بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی پلک در چیست ؟
تفاوت های بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی پلک

بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟

بلفاروپلاستی با لیزر شباهت بسیاری با بلفاروپلاستی به روش جراحی دارد. بزرگترین تفاوت بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی پلک این است که برش ها در این روش با کمک لیزر ایجاد می شوند. این روش نخست در نواحی اطراف پلک بی حسی موضعی را تزریق می کنند سپس یک صفحه فلزی درون چشم قرار می گیرد تا مانع از آسیب دیدن آن شود.

ادامه روند پوست به وسیله دستگاه لیزر برش خورده و بافت های اضافی آن برداشته می شوند. در انجام بلفاروپلاستی با لیزر دیگر در انتهای کار نیازی به بخیه زدن نیست. اگر قصد استفاده از این روش را دارید حتما انجام این کار را به یک فرد متخصص در این زمینه بسپارید. به دلیل اینکه پلک ها به چشم ها بسیار نزدیک هستند احتمال ایجاد خطر بالا است و باید در این زمینه احتیاط کنید.

کدامیک انتخاب بهتری است؟ بلفاروپلاستی پلک با لیزر یا جراحی؟

یکی از سوالات پرتکرار بسیاری از افراد این است که کدامیک از این دو روش گزینه بهتری است. با توجه به تفاوت های بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی پلک میتوان گفت که استفاده از لیزر نسبت به روش سنتی انتخاب بهتری است. یکی از مزایای بلفاروپلاستی با لیزر این است که خونریزی در این روش ایجاد نمی شود.  این موضوع می تواند دقت و سرعت عمل انجام بلفاروپلاستی را افزایش دهد.

مزیت دیگر این است که برش های ایجاد شده توسط لیزر بسیار ظریف هستند و بعد از جراحی نیازی به بخیه نیست. در این روش پوست به خوبی ترمیم می شود و هیچ اثری از عمل باقی نمی ماند. اگر بخواهیم تفاوت بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی پلک را بررسی کنیم می توانیم بگوییم که استفاده از لیزر نسبت به روش سنتی درد کمتری را به همراه خواهد داشت. از آن گذشته التهاب و تورم کمتری نیز پس از جراحی ایجاد می شود.

چه افرادی کاندیدای مناسب برای بلفاروپلاستی هستند؟

تفاوتی ندارد بلفاروپلاستی پلک با لیزر یا جراحی را انتخاب کنید در هر دو صورت باید شرایط انجام آن را داشته باشید. در ادامه به برخی شرایط که برای انجام بلفاروپلاستی لازم هستند اشاره میکنیم.

  • فردی که قصد انجام بلفاروپلاستی را دارد باید از سلامت جسمی و روحی کامل برخوردار باشد.
  • برای انجام بلفاروپلاستی فرد باید به سن قانونی رسیده باشد. به صورت کلی این عمل بیشتر برای افراد بالای 35 سال انجام می شود. در صورتی که افتادگی پلک روی زیبایی شخص تاثیر گذاشته باشد انجام آن در سنین پایین تر نیز امکانپذیر است.
  • فردی که قصد انجام بلفاروپلاستی را دارد نباید هیچ گونه بیماری چشمی یا مشکل پوستی داشته باشد.
  • اشخاصی که افتادگی پلک علاوه بر زیبایی، بینایی آن ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است کاندیدای مناسبی برای این عمل هستند.
  • انجام بلفاروپلاستی برای خانم های باردار توصیه نمی شود. بهتر است پس از اتمام بارداری اقدام به انجام این کار کنید.

مراقبت ‌های مهم در دوران نقاهت بلفاروپلاستی

در دوران نقاهت بلفاروپلاستی توجه به برخی موارد لازم است. در ادامه مهم ترین این موارد را بیان میکنیم.

  • بعد از انجام این عمل نباید پلک ها را دستکاری کنید. ممکن است پس از بلفاروپلاستی علائمی مانند کبودی، تورم و التهاب را مشاهده کنید. برای کنترل این علائم می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • برای کاهش درد پزشک داروهایی را تجویز می کند که در زمان احساس درد می توانید از آن ها استفاده کنید.
  • باید به شکلی بخوابید که فشاری به پلک ها وارد نشود. بهترین حالت خوابیدن این است که صورت به سمت بالا باشد.
  • بهتر است پس از جراحی فعالیت های سنگین نداشته باشید. اگر قصد انجام ورزش یا فعالیت های سنگین را دارید توصیه میکنیم با پزشک خود مشورت نمایید.
  • پزشک برای جلوگیری از عفونت داروهایی را تجویز میکند. شما باید این داروها را سر وقت مصرف کنید.
  • پس از انجام این عمل چشم ها نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند. در زمان بیرون رفتن از خانه باید از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • در دوران نقاهت بلفاروپلاستی از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید.

آیا نتایج بلفاروپلاستی با لیزر دائمی است؟

زمانی که بلفاروپلاستی انجام می شود شکل ظاهری پلک ها و بینایی شخص بهبود پیدا میکند. نتایج شگفت انگیز استفاده از این روش در مدت بسیار کوتاهی خود را نشان می دهند. این نتایج عموما تا سال ها و حتی به صورت دائمی باقی خواهند ماند.

در واقع میتوان گفت یکی از بزرگترین مزیت های بلفاروپلاستی با لیزر ماندگاری بالای آن است. لازم به ذکر است که این موضوع در مورد بلفاروپلاستی با جراحی نیز صدق میکند. این ویژگی باعث می شود که افراد زیادی از انجام بلفاروپلاستی استقبال کنند.

تفاوت بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی پلک در چه چیزی است ؟
بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی
سخن آخر درباره این که تفاوت بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی پلک چیست؟

در این مطلب در مورد تفاوت بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی پلک صحبت کردیم. اگر انجام بلفاروپلاستی را به دست یک پزشک متخصص بسپارید در هر دو روش نتیجه مطلوبی را دریافت خواهید کرد. بیشترین تفاوت میان این دو روش در نحوه انجام عمل است. مراقبت های پس از عمل نیز در هر دو روش تقریبا یکسان است اما پس از بلفاروپلاستی با لیزر تورم و التهاب کمتری مشاهده می شود. برای اینکه بتوانید به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید باید یک پزشک متخصص و با تجربه را برای انجام این کار انتخاب نمایید.در پایان مقاله بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین چه تفاوتی دارند؟ راهم مطالعه کنید.

سوالات متداول درباره این که تفاوت بلفاروپلاستی پلک با لیزر و جراحی پلک چیست؟

1-هزینه درمان افتادگی پلک با لیزر چقدر است؟

هزینه درمان افتادگی پلک با لیزر پس از معاینه توسط پزشک مشخص می شود. هزینه این درمان به عوامل مختلفی مانند میزان افتادگی پلک ها، میزان سختی عمل و کلینیک مورد نظر بستگی دارد.

2-آیا دوران نقاهت بلفاروپلاستی طولانی است؟

خیر، بلفاروپلاستی یک عمل سرپایی محسوب می شود و دوران نقاهت آن کوتاه است. اگر به توصیه های پزشک خود عمل کنید این دوران زودتر به اتمام می رسد.

3-آیا افتادگی ابرو با بلفاروپلاستی رفع می شود؟

خیر، افتادگی ابرو با بلفاروپلاستی حل نمی شود و برای رفع آن باید از عمل لیفت پیشانی و لیفت ابرو کمک گرفت.

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *