۶ دقیقه
بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین چه تفاوتی دارند؟

آنچه می خوانید...
Rate this post

یکی از جراحی های زیبایی مربوط به چشم که این روزها طرفداران بسیاری دارد بلفاروپلاستی است. این جراحی در جهت رفع افتادگی و پف پلک ها انجام می شود. این عمل هم برای پلک های بالا و هم برای پلک های پایین قابل انجام است. یکی از سوالات پرتکرار بسیاری از مراجعان این است که بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین چه تفاوتی دارند؟ در ادامه قصد داریم به طور جامع به این سوال پاسخ دهیم.

 

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

پیش از بررسی تفاوت های بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین بد نیست کمی در مورد این جراحی بدانیم.  همانطور که پیش تر اشاره کردیم بلفاروپلاستی همان جراحی زیبایی پلک است که کمک شایانی به درمان شل شدگی و افتادگی آن می‌کند.

بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی پلک هایی افتاده یا پف کرده دارند. افرادی نیز در این میان وجود دارند که با گذشت زمان و پا گذاشتن به دوران میانسالی دچار این مشکلات می شوند. این عمل جراحی یکی از محبوب ترین جراحی های صورت است و افراد زیادی علاقه مند به انجام آن هستند.

اگر این جراحی تحت نظر یک پزشک متخصص انجام شود نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت. میزان تبحر پزشک می تواند در کاهش علائم پس از جراحی نیز موثر باشد و دوران نقاهت شما را کاهش دهد.

چه کسانی کاندید مناسب برای عمل بلفاروپلاستی هستند؟

افرادی که متقاضی بلفاروپلاستی پلک بالا یا پایین هستند عموما دچار مشکلاتی مانند پوست آویزان، پف کرده و چروک در اطراف چشم خود می باشند. اکثر افراد به دلیل زیبایی دست به این جراحی می زنند. گذشته از زیبایی افرادی هستند که به دلیل افتادگی پلک بینایی آن ها مختل شده است. گاهی اوقات نیز افزایش سن موجب قرارگیری نامناسب پلک پایین می گردد و در نهایت منجر به خشکی چشم می شود. در ادامه بهترین کاندیدهای این جراحی را به شما عزیزان معرفی می کنیم:

  • افراد بالای 35 سال که دارای پف زیر چشم و پوست پلک آویزان هستند.
  • اشخاصی که هیچ بیماری زمینه ای ندارند و می توانند این جراحی را بدون مشکل انجام دهند.
  • افرادی که از دیگر تکنیک های جوانسازی نتیجه مطلوب را نگرفته اند نیز کاندید مناسبی برای این جراحی می باشند.

مهم ترین تفاوت های بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

بلفاروپلاستی برای پلک بالا و پایین هر دو در جهت زیبا سازی چشم ها و جوانسازی چهره به کار می روند با این وجود تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در ادامه این تفاوت ها را بیان می کنیم:

  • در بلفاروپلاستی پلک بالا هدف از بین بردن چروک های اطراف چشم، افتادگی پلک و تغییر فرم آن است. در حالی که بلفاروپلاستی پلک پایین به منظور حذف چربی، کیست و پوست اضافه در ناحیه چشم ها صورت می گیرد.
  • یکی از تفاوت های بلفاروپلاستی برای پلک بالا و پایین محل ایجاد برش ها است. مکان ایجاد برش ها در این دو جراحی با یکدیگر متفاوت می باشد.
  • بلفاروپلاستی پلک بالا به شکلی است که پس از انجام آن پلک ها کمی بالاتر می روند. این موضوع باعث می شود که دید افراد بهتر شود. این نوع بلفاروپلاستی در دید افراد می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
  • از دیگر تفاوت های بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین این است که در جراحی پلک پایین گاهی اوقات پزشک با جا به جا کردن چربی های موجود افتادگی و پف پلک را از بین می برد.

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین در افراد سیگاری

تفاوتی ندارد که قصد انجام بلفاروپلاستی پلک بالا یا پایین را داشته باشید سیگار روند بهبودی شما را کند می‌کند. سیگار کشیدن باعث می شود که رگ های خونی منقبض گردند و اکسیژن رسانی کاهش پیدا کند. همانطور که میدانید اکسیژن برای بهبود زخم لازم است و سیگار کشیدن باعث افزایش احتمال عفونت می شود.

تفاوت بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

سیگار کشیدن موجب می شود که فرایند جراحی های زیبایی خطرناکتر شود. اثراتی که سیگار روی ریه ها و قلب می گذارد عوارض بعد از جراحی را افزایش می دهد.

اگر سیگار می کشید توصیه میکنیم پیش از انجام جراحی آن را متوقف کنید. بهتر است حداقل سه هفته قبل از انجام جراحی های زیبایی سیگار مصرف نکنید.

سخن آخر درباره تفاوت بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

بلفاروپلاستی پلک یک عمل جراحی بسیار پرطرفدار در میان خانم ها است. این جراحی می تواند ظاهر شخص را جوان تر و زیباتر نشان دهد.

اگر در اطراف پلک های شما چروک های زیادی ایجاد شده باشند انجام این جراحی می تواند کمک بسیاری به رفع آن ها کند. در این مطلب سعی کردیم به بررسی تفاوت بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین بپردازیم.

با در نظر گرفتن تفاوت های میان این دو جراحی به سادگی می توانید تشخیص دهید که کدامیک برای شما مناسب تر است.

نظر پزشک نیز در این زمینه اهمیت بسیاری دارد و حتما پیش از انجام جراحی باید با پزشک مشورت نمایید. اگر به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص تفاوت بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

1.عمل بلفاروپلاستی برای چه کسانی مفید خواهد بود؟

عمل بلفاروپلاستی بیشترین مزیت را برای افرادی دارد که دید آن ها در اثر رسوب چربی در پلک ها دچار اختلال شده است. از آن گذشته این جراحی برای جوانسازی پلک های بالا و پایین و سفت کردن پوست اطراف چشم نیز بسیار مفید است.

2.آیا جلسه مشاوره قبل از جراحی بلفاروپلاستی لازم است؟

بله، یکی از اقدامات مهمی که باید پیش از جراحی بلفاروپلاستی انجام دهید مشاوره با پزشک است. در جلسه مشاوره شخص می تواند اطلاعات بسیاری را در این زمینه به دست آورد و  تمام سوالات خود را با پزشک مطرح کند.

3.دوره نقاهت جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟

دوره نقاهت این جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از میان آن ها میتوان به شرایط بیمار و روند جراحی اشاره کرد. با این وجود دوران نقاهت می تواند با مراقبت های فرد کاهش پیدا کند.

4.آیا در صورت ابتلا به بیماری های چشمی باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذاریم؟ بله، در صورتی که به بیماری های چشمی مبتلا هستید باید قبل از عمل آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *