۳ دقیقه
کاشت مو ترکیبی

کاشت مو ترکیبی چیست؟ روش FUT و FIT

آنچه می خوانید...

به طور کلی روش های کاشت مو بر اساس نوع برداشت مو تقسیم بندی می شود . در این تقسیم بندی دو روش وجود دارد :

  1. تک روش : کاشت مو به روش FUT یا FIT
  2. ترکیبی : ترکیب دو روش FUT و FIT

کاشت مو ترکیبی چیست ؟

در این روش باریکه ای که از پوست مو ( حدود 5000 تار مو ) که بین 700 تا 2000 گرافت  برداشته می شود . در روش ترکیبی هم باریکه مو برداشته می شود و هم از بالا و پایین خط بخیه که پشت سر بیمار ایجاد می شود با روش FUT به اندازه ای که بتوان مو برداشته می شود . ولی به طور کلی موی بیشتری نسبت به تک روش می توان برداشت و کاشت انجام داد .

کاشت مو ترکیبی
کاشت مو ترکیبی

کاشت مو ترکیبی یک روزه

فردی که از جلوی سر تا پشت سر دارای تاسی هستند باید از روش ترکیبی استفاده کنند . البته برای این افراد می توان از روش FUT به صورت دو بار در دو سال انجام داد اما این کار زمان بر بوده و نتیجه مطلوب حاصل نمی شود . روشی که امروزه برای این افراد استفاده می شود روش ترکیبی است. در این عمل دو روش FUT و FIT  در یک روز انجام می شود .

تراکم مو در کاشت مو ترکیبی بیشتر است؟

در صورتی که فرد 8 تا 9 سانتی متر از جلوی سر فاقد مو باشد از یکی از روش های FUT و FIT استفاده می شود تا مقداری از تاسی را پوشش داد . افراد در بسیاری از موارد درخواست می کنند تا پزشک از روش ترکیبی استفاده کند تا تراکم موی آنها بیشتر شود که اشتباه می باشد.

روش ترکیبی وسعت بیشتری از مو را می تواند پوشش دهد ولی این بدان معنی نیست که تراکم بیشتری را پوشش دهد . دو مورد تعیین کننده تراکم مو می باشد :

  • تعداد شکاف هایی که پزشک می توان در پوست ایجاد کند و پوست تحمل آن را داشته باشد . اینکه در یک سانتیمتر پوست پزشک چند شکاف می تواند ایجاد کند. در صورتی که پوست به رنگ سفید شده و شل شود نشان دهنده مردن پوست در آن ناحیه می باشد در نتیجه دچار نکروز می شود و مو را قبول نمی کند .
  • ضخامت مو : افرادی که موی ضخیم تری داشته باشند مسلما نتیجه بهتری خواهد بود .

نتیجه :

در نتیجه اگر بتوان در قسمتی از مو (8 سانتیمتر بالاتر از خط مو ) تعداد شکاف های مناسب ایجاد شود با یک جلسه FUT حدود 1500 تا 1700 گرافت می توان برداشت و کاشت مو انجام شود . اگر 2500 شکاف در این وسعت مو ایجاد شود ، پوست می میرد و دچار نکروز می شود .

در روش ترکیبی گرافت بیشتری می توان در این قسمت ایجاد کرد البته همان طور که گفتیم باید شرایط لازم وجود داشته باشد .

برای مشاوره کاشت مو به روش ترکیبی می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *