۷ دقیقه
بهترین دکتر کاشت مو

بهترین دکتر کاشت مو در تهران 1402

آنچه می خوانید...

برای داشتن یک کاشت مو خوب باید به دنبال بهترین دکتر کاشت مو در تهران باشید. در این مقاله راهنمایی کامل برای نحوه انتخاب بهترین دکتر کاشت مو در تهران را آورده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

انتخاب بهترین دکتر کاشت مو در تهران

به طور کلی، بهترین راه برای یافتن دکتر کاشت مو خوب در تهران و مراجعه به آن متخصص پوست، پزشک عمومی یا بیمار دیگر است. شاید بدترین راه برای انتخاب پزشک، تبلیغات تجاری یا تبلیغاتی تهاجمی باشد. شما باید مراقب هرگونه عمل پزشکی باشید که هزینه زیادی را صرف بازاریابی می کند تا مراقبت از بیمار. هنگامی که یک پزشک مورد علاقه خود را پیدا کردید، تحقیقات بیشتر در شبکه مفید خواهد بود.

سابقه و آموزش پزشک

در انتخاب جراح کاشت مو، اولین چیزی که باید بدانید تخصص پزشک است. در حالت ایده آل، وی دارای مجوز هیئت مدیره به عنوان متخصص پوست است. بنابراین آن ها به بهترین وجه قادر به تشخیص دقیق ریزش مو شما هستند و همه گزینه های درمانی را متعادل می کنند.

تکنیک جراحی

شاید بزرگترین تصمیم برای تصمیم گیری در مورد پیوند مو این باشد که آیا پزشک موهای اهداکننده را از طریق یک نوار بلند و باریک از طریق پیوند واحد فولیکولار (FUT) یا به عنوان واحدهای فولیکولی جداگانه با استفاده از استخراج واحد فولیکولار (FUE) برداشت کند. به هر کدام مزایا و معایبی دارند، بنابراین مهم است که از هر دو تکنیک درک خوبی داشته باشید تا شما و پزشک خود تصمیم بگیرید کدام برای شما مناسب است.

واضح است که اگر یک پزشک فقط یک نوع عمل انجام دهد، یعنی FUT یا FUE، به تکنیکی که انجام می دهد تعصب دارد و بعید است که دید متعادلی به شما ارائه دهد. هنگام تصمیم گیری، حتماً با پزشكی مشورت كنید كه تمام مراحل مورد نظر شما را انجام می دهد، یا با چندین پزشک مشورت كنید تا همه طرف بحث را بشنوید. پس از تصمیم گیری در مورد تکنیک، بهتر است به پزشکی مراجعه کنید که فقط یک نوع عمل را به خوبی انجام می دهد.

هنگام در نظر گرفتن FUT بپرسید آیا کادر جراحی از میکروسکوپ برای کالبد شکافی، بزرگنمایی حلقه یا فقط با چشم غیر مسلح استفاده می کند. میکروسکوپ های استریو به جراح و تیمش این امکان را می دهد که دقیق ترین کالبد شکافی پیوند را انجام داده و موهای اهداکننده را به بهترین نحو حفظ کنند.

به اتاق عمل نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید دارای تجهیزات به روز و تمیز است و تعداد زیادی میکروسکوپ در دست دارید، زیرا هر کارمند بالینی به یک مورد نیاز دارد. اگر تصمیم گرفته اید که یک روش FUE داشته باشید، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید با یکی از تکنیک های استاندارد دستی یا با فناوری رباتیک جدیدتر انجام شود.

روش کاشت مو توسط بهترین دکتر

 دو نوع روش کاشت وجود دارد: کاشت مو نواری و میکروگرافت.

 گرافت های نواری حاوی 4 تا 10 تار مو در هر گرافت هستند. میکروگرافت ها بسته به میزان پوشش مورد نیاز، حاوی 1 تا 2 تار مو در هر گرافت هستند.

در ویدیو های زیر می توانید مراحل کاشت مو را مشاهده کنید:

 
 

(مرحله 3)

 

(مرحله 2)

 

(مرحله 1)

 

روند کاشت مو توسط بهترین دکتر

 پس از تمیز کردن کامل پوست سر، جراح از یک سوزن کوچک برای بی حس کردن ناحیه ای از سر با بی حسی موضعی استفاده می کند.

 دو روش اصلی برای به دست آوردن فولیکول برای پیوند استفاده می شود: FUT و FUE.

 
 

کاشت مو نوین تهران

کاشت مو به دو روش کلی انجام می شود:

کاشت مو به روش (FUT)

 کاشت مو به روش fut، جراح از یک تیغ جراحی برای بریدن نواری از پوست سر از پشت سر استفاده می کند.  برش معمولاً چندین اینچ طول دارد.

 سپس با بخیه بسته می شود.

 سپس جراح قسمت برداشته شده از پوست سر را با استفاده از یک لنز ذره بین و چاقوی جراحی تیز به بخش های کوچک جدا می کند.  در صورت کاشت، این بخش ها به رشد طبیعی مو کمک می کند

 

کاشت مو به روش FUE

 در استخراج واحد فولیکولی (FUE) فولیکول های مو مستقیماً از پشت سر از طریق صدها تا هزاران برش پانچ کوچک بریده می شوند.

 جراح سوراخ های ریزی را با تیغ یا سوزن در ناحیه ای از پوست سر شما که کاشت مو را دریافت می کند ایجاد می کند.  آنها به آرامی موها را در این سوراخ ها قرار می دهند.

 در طول یک جلسه درمانی، جراح ممکن است صدها یا حتی هزاران مو را پیوند بزند.

 پس از آن، گرافت، گاز یا بانداژ برای چند روز پوست سر شما را می پوشاند.

 یک جلسه کاشت مو می تواند چهار ساعت یا بیشتر طول بکشد.  بخیه های شما حدود 10 روز پس از جراحی برداشته می شود.

 ممکن است به سه یا چهار جلسه برای رسیدن به موهای کامل مورد نظر نیاز داشته باشید.  جلسات با فاصله چند ماه از هم انجام می شود تا هر پیوند به طور کامل بهبود یابد.

پزشک بعد از کاشت مو چه توصیه هایی دارد؟

 ممکن است در پوست سر خود احساس درد داشته باشید و همچنین ممکن است پس از جراحی کاشت مو نیاز به مصرف داروهایی داشته باشید، مانند:

  •  داروهای ضد درد یا مسکن
  •  آنتی بیوتیک برای کاهش خطر عفونت
  •  داروهای ضد التهابی برای کاهش تورم

 

 اکثر افراد می توانند چند روز پس از جراحی به سر کار بازگردند.

 ریزش مو های کاشته شده دو تا سه هفته بعد از عمل طبیعی است.  این راه را برای رشد موهای جدید باز می کند.  اکثر افراد 8 تا 12 ماه پس از جراحی مقداری رشد موهای جدید را مشاهده خواهند کرد.

 بسیاری از پزشکان ماینوکسیدیل یا داروی رشد مو فیناستراید را برای بهبود رشد مجدد مو تجویز می کنند.  این داروها همچنین به کاهش یا توقف ریزش مو در آینده کمک می کنند.

 عوارض کاشت مو چیست؟

 عوارض جانبی کاشت مو معمولا جزئی هستند و در عرض چند هفته از بین می روند.

 آنها می توانند شامل:

  •  خون ریزی
  •  عفونت
  •  تورم پوست سر
  •  کبودی دور چشم
  •  پوسته ای که در نواحی پوست سر که در آن مو برداشته شده یا کاشته شده است، ایجاد می شود
  •  بی حسی یا عدم احساس در نواحی تحت درمان پوست سر
  •  خارش
  •  التهاب یا عفونت فولیکول های مو که به عنوان فولیکولیت شناخته می شود
  •  ریزش ناگهانی و موقتی موهای کاشته شده

 

 

نتیجه گیری

 به طور معمول، افرادی که کاشت مو انجام داده‌اند، رشد موهایشان در نواحی پیوند شده پوست سر ادامه می یابد تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند.

 

برای مشاوره بهترین دکتر کاشت مو در تهران می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *