۷ دقیقه
مزایای جراحی پلک

مزایای جراحی پلک چیست؟

آنچه می خوانید...
 
 
 

 

بلفاروپلاستی یک عمل جراحی است که باعث کاهش افتادگی پلک‌ های تحتانی و بهبود افتادگی پلک ‌های بالایی می‌شود. بلفاروپلاستی اغلب نیاز به برداشتن پوست اضافی، ماهیچه و بافت چربی زیرین دارد، اما گاهی اوقات می ‌توان بافت‌ها را به جای برداشتن، تغییر مکان داد. بلفاروپلاستی در درجه اول یک عمل زیبایی است، اما روشی موثر برای بهبود بینایی در بیمارانی است که افتادگی پلک‌های بالایی آن‌ها مانع دید آن‌ها می‌شود که توسط چشم ‌پزشک قابل انجام است.

 

بلفاروپلاستی با حذف چربی، سیاهی زیر چشم یا چروک های پنجه کلاغی یا سایر چین و چروک های صورت را از بین نمی برد. سایر تکنیک ‌های بلفاروپلاستی که از تغییر موضع چربی یا لیفت گونه استفاده می‌ کنند می‌توانند سیاهی دور چشم را بهبود بخشند. بلفاروپلاستی را می‌توان همراه با سایر روش‌های جراحی صورت، مانند لایه‌ برداری با لیزر یا لیفت ابرو و پیشانی انجام داد.

بهترین کاندید برای بلفاروپلاستی، افراد بالای 30 سال هستند که در وضعیت خوبی از سلامتی هستند و هیچ بیماری چشمی دیگری ندارند. در صورت داشتن هر یک از شرایط زیر به پزشک خود اطلاع دهید:

  • بیماری های چشمی، مانند گلوکوم، خشکی چشم، یا جدا شدن شبکیه چشم
  • اختلالات تیروئید، مانند بیماری گریوز و کم کاری یا پرکاری تیروئید
  • بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا یا سایر اختلالات گردش خون
  • دیابت

در مورد انتظاراتی که از بلفاروپلاستی دارید واقع بین باشید. جراحی پلک می تواند ظاهر شما را بهبود بخشد و به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند. با این حال، نباید انتظار داشته باشید که جراحی ظاهر شما را به شدت تغییر دهد.

بسیاری از مردم چشم هایی دارند که کاملاً هم تراز نیستند یا به نظر می رسد اندازه های متفاوتی دارند. ویژگی های نامتقارن در مراحل اولیه رشد رخ می دهد. بلفاروپلاستی ساختار صورت شما را تغییر نمی دهد. قبل از اینکه تصمیم به جراحی بگیرید، مهم است که چهره خود را به خوبی بشناسید. به دقت در مورد انتظارات خود فکر کنید و آنها را با جراح خود در میان بگذارید.

 
 

مزایای بلفاروپلاستی

انجام بلفاروپلاستی دارای مزایای زیادی است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1. جوانسازی بالای چشم

واضح ترین دلیلی که افراد به دنبال جراحی پلک بالایی هستند که به آن بلفاروپلاستی فوقانی نیز گفته می شود، ایجاد ظاهری جوان تر است.

همه ما دارای پوست نازک و ظریف در قسمت بالای پلک خود هستیم. با گذشت زمان، آن پوست کلاژن کمتری دارد، کلاژن یک پروتئین طبیعی که پوست را سفت می کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، پوست نمی ‌تواند نیروی جاذبه را تحمل کند، بنابراین پلک دچار افتادگی می شود.

در واقع این اتفاق برای همه ما تا حدی می افتد، اما افراد خاصی از نظر ژنتیکی مستعد افتادگی پلک هستند. این افراد می توانند از سنین پایین متوجه این مشکل شوند، اما افزایش سن می تواند آن را در اوایل 20 و 30 سالگی بدتر کند.

بلفاروپلاستی فوقانی تنها راه موثر و قابل اعتماد برای خلاص شدن از شر آن پوست اضافی و جوان ‌تر جلوه دادن چشمان شماست.

2. خواب بهتر

آیا تا به حال نصف شب از خواب بیدار شده اید تا به دستشویی بروید؟ اگر در این فرآیند به آینه نگاه کردید، احتمالا متوجه شده اید که چشمانتان نیمه بسته و به طور محسوسی خسته شده اند.

هنگامی که پوست بالای پلک بالایی شما افتادگی دارد، همان اثر را دارد. باعث می شود چشمان شما افتاده و نیمه بسته به نظر برسند. به همین دلیل است که بسیاری از بیماران جراحی پلک فوقانی می گویند که پس از جراحی، به نظر می رسد افراد چقدر خوب استراحت کرده اند.

3. افزایش اعتماد به نفس

اگر احساس می کنید که پیرتر یا خسته به نظر می رسید، و این امر منجر به کاهش اعتماد به نفس شما شده است.  خلاص شدن از شر این خودآگاهی با بلفاروپلاستی فوقانی می تواند وزنی را از روی شانه های شما بردارد و شما را آزادتر می کند تا از هر روز از دیدن ظاهر خود لذت ببرید. برخی افراد آن قدر از ظاهر خود ناراضی هستند که حتی در عکس های خانوادگی حضور نمی یابند و این نشانه عدم اعتماد به نفس است.

4.  افزایش تعاملات اجتماعی مثبت

اگر دیگران هنگام دیدن شما، فکر می کنند خسته به نظر می رسید ممکن است بدلیل افتادگی پلک باشد. متأسفانه با گذشت زمان و افزایش سن و به دنبال آن کاهش تولید کلاژن پوست بالای پلک دچار افتادگی می شود طوری که چشمان شما را کوچکتر نشان می دهد و در واقع روی ظاهر ما اثر منفی خواهد داشت.

ممکن است تعجب کنید که وقتی دیگر «چهره خشمگین و خسته» ندارید، چقدر تفاوت در تعاملات اجتماعی خود خواهید دید. مردم رفتار شما را دوستانه ‌تر و مثبت ‌تر می‌بینند، بنابراین به شیوه ‌ای شادتر با شما برخورد می‌کنند.

5.  بهبود میدان دید و تصحیح اختلالات بینایی

در برخی از افراد، افتادگی پوست پلک می‌تواند باعث مشکلات بینایی شود، زیرا پوست می ‌تواند میدان بینایی را مسدود کند و انجام فعالیت‌های عادی روزانه را دشوار کند. بلفاروپلاستی علاوه بر اینکه یک عمل زیبایی است، یک عمل کاربردی نیز هست و برای کمک به رفع انسداد و بهبود بینایی انجام می شود.

در افرادی که افتادگی پلک در ژن آنها وجود ندارد، معمولاً هر گونه افتادگی پوست یک مسئله زیبایی است. با این حال، برای کسانی که خطر ژنتیکی برای آن دارند، ژن ‌هایشان با روند پیری طبیعی ترکیب می ‌شود و افتادگی شدیدتری ایجاد می ‌کند.

در واقع، افتادگی می تواند آنقدر شدید شود که جلوی چشم شما قرار بگیرد و بخشی از دید شما را مسدود کند. این آزمایش را امتحان کنید: شست خود را بردارید و ابروهای خود را بالا ببرید. اگر این کار به شما میدان دید بهتری می‌دهد، احتمالاً جراحی پلک فوقانی یا بلفاروپلاستی گزینه خوبی خواهد بود.

6. نیاز کمتر به صرف وقت برای زیبایی

هر کسی روش خود را برای مقابله با پیری صورت دارد. برخی از افراد تصمیم می گیرند با استفاده از ترفندها و تکنیک هایی با آن مقابله کنند تا کمتر به چشم بیاید.

وقتی نوبت به پیری و افتادگی پوست بالای چشمان شما می رسد، این تکنیک کانتورینگ آرایش است. ممکن است هر روز چند دقیقه اضافی را جلوی آینه بگذرانید، میکاپ کنید و آن را با رنگ های مختلف ترکیب کنید تا پلک بالایی خود را جوان تر نشان دهید. پس از جراحی پلک، می توانید آن قسمت از برنامه صبحگاهی خود را قطع کنید.

 
 

7. نتایج بلند مدت

برخی از درمان های زیبایی نتایج طولانی مدتی را که بیماران انتظار دارند ایجاد نمی کنند. این امر به طور ویژه در مورد درمان های غیر جراحی صادق است.

امروزه چندین روش غیرجراحی برای سفت کردن پوست وجود دارد، اما همه آن‌ها مشکل دارند. استفاده از برخی از آنها در ناحیه اطراف چشم ایمن نیست، بنابراین پوست بالای پلک بالایی شما را سفت نمی کند.

برخی دیگر ممکن است برای آن منطقه ایمن باشند، اما نتایجی که به دست می آورند ضعیف است و یک یا دو سال دوام می آورد. جراحی پلک متفاوت است. از پیری و افتادگی مجدد پوست جلوگیری نمی کند، زیرا هیچ چیز نمی تواند مانع این مسئله شود، اما پنج تا هفت سال یا بسیار بیشتر دوام می آورد.

8. حداقل اسکار

یکی از مزایای اصلی بلفاروپلاستی این است که جای زخم کمی به جای می گذارد، به خصوص در مقایسه با برخی از روش های دیگر زیبایی صورت. در هر دو جراحی پلک بالا و پایین، جای زخم بسیار کم خواهد بود و جراح محل برش ها را به دقت در چین های طبیعی پوست و زیر خط مژه پنهان می کند.

پس از جراحی معمولاً فقط یک اسکار کوچک وجود دارد که تا چند میلی ‌متر در ناحیه «پنجه کلاغی» امتداد می ‌یابد، اما این مشکل برای اکثر بیماران نیست و سایر افراد معمولاً متوجه آن نمی‌شوند.

برای مشاوره عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *