۳ دقیقه
ماندگاری-تزریق-بوتاکس

ماندگاری تزریق بوتاکس چقدر است؟

آنچه می خوانید...

یکی از اقداماتی که برای جوانسازی صورت استفاده می شود تزریق بوتاکس می باشد. بوتاکس نوعی سم ضعیف شده است که حاوی پروتئین می باشد که توسط باکتری به نام کلستودیوم تولید می شود . این باکتری چند نوع سم تولید می کند که دو نوع آن مصارف زیبایی دارد این سم در گذسته باعث مرگ انسان می شد که در سال 1980 مصارف درمانی آن کشف شد.

در ابتدا در زمینه چشم پزشکی مانند انرحاف چشم یا اسپاسم پلک و در بیماری های عصبی و عضلانی  استفاده می شد .  حدود 20 سال از این سم برای مصارف زیبایی هم استفاده می شود. بوتاکس باعث از بین رفتن چین و چروک صورت از جمله پیشانی و بخصوص دور چشم می شود. از بوتاکس می توان به همراه مزوتراپی برای چین و چروک ظریف تر استفاده می شود. این کار چین و چرک های ریز صورت را نیز از بین می برد.

ماندگاری تزریق بوتاکس
ماندگاری بوتاکس

ماندگاری تزریق بوتاکس

اثر بوتاکس از 4 الی 7 ماه باقی می ماند. اگر با فواصل منظم تزریق صورت گیرد، دچار عوارضی نمی شوید.

بهترین مارک بوتاکس

بوتاکس توسط شرکت امریکایی تولید می شود که برای همه انواع آن استفاده می شود. شرکت انگلیسی به نام دیسپرت و شرکت کره ای به نام نورونوکس نوعی از بوتاکس را تولید می کنند که در ایران نیز موجود است و مورد تایید است.

متاسفانه انواعی از بوتاکس چینی وجود دارد که به اشتباه به نام کانادایی در بازار وجود دارد معتبر و مورد تایید نیست و باعث بروز عوارضی می شود. اصولا کشور کانادا بوتاکسی تولید نمی کند بنابراین فریب تبلیغات سودجویانه را نخورید.

از بوتاکس می توان به همراه مزوتراپی برای چین و چروک ظریف تر استفاده می شود . این کار چین و چرک های ریز صورت را نیز از بین می برد .جهت مشاوره و مراجعه با دکتر سمیه زمانی نیا دکتر پوست با شماره های 3 -44961622 تماس حاصل فرموده و یا با اینستاگرام ایشان در ارتباط باشید .

باورهای اشتباه درباره بوتاکس

باور اشتباه: کرم های ضد چروک ، چروک ها را از بین می برند. واقعیت صحیح : عمق چروک های قابل رویت در پوست بیشتر از آن است که کرمها قادر به از بین بردن آن ها باشند.

باور غلط: تزریق بوتاکس در صورت عدم تمدید باعث افزایش چین و چروک یا شل شدن صورت می شود. واقعیت صحیح : تزریق بوتاکس باعث فلج موقتی و برگشت پذیری عضلات تزریق شده به مدت تقریبی 3-6 ماه می شود و در صورت تمدید نشدن تزریق چروک ها اضافه نخواهد شد.

باورهای اشتباه: بهترین راه برداشتن خال لیزر است واقعیت صحیح : خال ها انواع مختلف سطحی عمقی و مخلوط دارند که انتخاب بهترین روش درمانی بسته به نوع آن با پزشک متخصص است و در بعضی از آن ها جراحی و در بعضی لیزر روش ارجح است.

باور اشتباه: لسز پوست سرطان زاست، واقعیت صحیح: عمق نفوذ لیزرهای پوستی که توسط دستگاه های استاندارد و معتبر توسط متخصصین این رشته بر روی پوست به کار می رود 1 تا 2 میلیمتر بیشتر نبوده و سرطان زا نیست.

تاثیر بوتاکس

بوتاکس دارای دو تاثیر مهم می باشد :

  1. بوتاکس درمانی

بوتاکس در درمان بیماری هایی به شرح ذیل استفاده می شود :

  • اختلالات چشم مانند انحراف چشم
  • بیماری های عضلانی مانند گرفتگی عضلات
  • بیماریهای عصبی مانند پارکینسون
  • بیماری های اختلالات مثانه ماندد بی اختیاری ادرار
  • بیماری فیشر مقعد
  • تعریق زیاد دست و پا و زیر بغل
  • سردرد های میگرنی
  1. بوتاکس زیبایی

  • از بین بردن چین و چرک دور چشم و پیشانی، اخم

برای مشاوره تزریق بوتاکس می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *