۶ دقیقه
عکس لیزر-موهای-زائد

لیزر موهای زائد با بهترین دستگاه لیزر

آنچه می خوانید...

لیزر موهای زائد

می دانستید می توانید با لیزر ، موهای زائد بدن خود را به صورت دائمی از بین ببرید ؟ کدام دستگاه برای رفع موهای زائد بهتر است ؟ از کجا بفهمیم چه لیزری برای پوست ما مناسب است ؟ تعداد جلسات لیزر موهای زائد چقدر است و باید به کجا مراجعه کنیم ؟ در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم .

نکات قبل از لیزر موهای زائد

  • قبل از انجام بهتر است مشاوره ای با پزشک داشته باشید .
  • در صورت مصرف دارو یا بیماری خاص به پزشک خود اطلاع دهید .
  • در صورتی که برنزه کردیده اید بهتر است صبر کنید تا پوست به رنگ اصلی خود بازگردد و بعد اقدام به لیزر کنید .
  • شش هفته قبل از انجام لیزر از قرار گرفتن در معرض خورشید ( حمام آفتاب گرفتن ) بپرهیزید .
  • از اپیلاسیون ، برداشتن مو ، الکترولیز 1 ماه قبل از انجام لیزر بپرهیزید .
  • شیو کردن قبل از لیزر توصیه می شود . زیرا تحقیقات نشان می دهد شیو کردن مو می تواند نتایج لیزر را بهبود ببخشد . فقط 24 ساعت قبل از انجام لیزر تیغ نکشید زیرا پوست حساس می شود .

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

تبلیغ های فراوانی در باره دستگاههای لیزر موهای زائد با اسامی مختلف وجود دارد ولی به راستی کدام دستگاه بهتر می باشد ؟ بدانید که دستگاههای به نام های Elight، IPL و اسامی مشابه اصوصلا لیزر نیستند و تکنولوژی رفع موهای زائد در این دستگاهها با لیزر فرق داید . برای یافتن بهترین لیزر برای این منظور باید به مشخصات آن توجه کرد . لیزرالکس یکی از دستگاههای خوبی است که برای رفع موهای زائد استفاده می شود . در ادامه به مزایای آن می پردازیم.

مزایای لیزرموهای زائد با الکس

  • درمان سریع و بدون درد
  • میزان جذب و تخریب بالای ملانین پوست
  • سیستم خنک کننده قوی که مانع از سوختگی پوست می شود .
  • تعداد جلسات کمتر درمان
  • مدت زمان کم برای هر جلسه : این لیزر به دلیل سرعت بالا می تواند کل بدن را در 20 دقیقه لیزر کند .
  • جلوگیری از رشد مجدد مو : از آنجائیکه لیزر الکس به لایه های عمیق پوست نفوذ می کند به فولیکول مو رسیده و باعث تخریب آن می شود در نتیجه از رشد مجدد مو جلوگیری می کند .

آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می شود ؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که لیزر موهای زائد بخصوص در ناحیه تناسلی باعث ناباروری می شود . این تصور اشتباه است زیرا لیزر با سطح پوست تماس دارد و به تخمدان ها و عملکرد آنها کاری ندارد .

عکس لیزر-موهای-زائد

نکاتی بعد از لیزر موهای زائد

  • بعد از لیزر موهای زائد پوست دچار قرمزی و کمی تورم می شود که از کمپرس یخ در محل لیزر استفاده نمایید . این کمپرس را 3 بار در روز به مدت 10 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید .
  • بعد از لیزر از ژل آلوئه ورا برای تسکین و خنک شدن پوست استفاده نمایید .
  • بعد از لیزر از داروی آسپرین استفاده نکنید .
  • برای شستشو پوست از آب ولرم یا سرد استفاده کنید .
  • در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و در صورتی که مجبور بودید حتما از لباس های پوشیده و کلاه و کرم ضد آفتاب استفاده کنید .

برای اینکه بدانید که کدام دستگاه برای لیزر موهای زائد مناسب است با دکتر پوست مشورت کرده و در مطب پزشک متخصص یا کلینیک پوست انجام دهید تا دچار عوارض جدی نشوید .

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

کدام نکات را باید قبل از لیزرموهای زائد رعایت شود؟

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

در این مقاله سعی شده است که توضیحات کامل پیرامون مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد گردآوری شود، جهت کسب اطلاعات لازم بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. پس با ما همراه باشید.

اخیرا لیزر کردن موهای زائد بدن و صورت از روش های محبوب و پرطرفدار در بین خانم ها به حساب آمده است. لیزر موهای زائد روشی غیر تهاجمی و بدون ریسک است که در زمان کم می تواند از شر موهای اضافی بدن خلاص شد. اما به منظور دستیابی به بهترین نتایج و مزایا بهتر است که مراقبت های قبل و بعد از آن به خوبی رعایت شود تا از رویش مجدد آن جلوگیری به عمل آورد.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

  • متقاضی باید از 1 ماه قبل از لیزر کردن موهای زائد از رفتن به سولاریوم و ترکیبات برنزه کننده خودداری کند.
  • فرد باید  4 هفته قبل از آغاز لیزر اپیلاسیون و بلیچ کردن موهای بدن و صورت خود اجتناب نمایید.
  • بهتر است که 72 ساعت قبل از لیزر کردن داروهای حساس کننده به نورخورشید مصرف ننماید.
  • اگر فرد سابقه ی از بیماری زونا و یا هرپس را داشته باشد، باید قبل از لیزر کردن از داروهای ضد ویروسی استفاده نماید.
  • بهتر است که محل لیزر کردن فاقد هرگونه زخم و آکنه و حتی ضایعات عفونی باشد.

 

بهتر است که پس ازلیزر کردن موهای زائد از یخ و کمپرس آب سرد به منظور بی حس کردن ناحیه لیزر شده استفاده شود. گفته می شود که این اقدام را قطعا دکتر پوست یادآوری خواهد نمود.

اگر هرگونه علائمی غیر طبیعی بعد از لیزر کردن در متقاضی ایجاد شود حتما باید به پزشک پوست خود مراجعه نمایید. بندرت مشاهده شده است که ضایعاتی مانند جوش در ناحیه لیزر شده ایجاد شده است. متقاضی باید به یک دکتر پوست حاذق و باتجربه مراجعه نماید و فقط به هزینه بسنده نکند چرا که امروزه پزشک های آماتور بسیار شایع شده اند.

بهتر است که متقاضی 10 روز قبل از لیزر کردن موهای بدن و صورت خود را اسکراب نماید این امر کمک شایانی در ریزش موهای زائد و حذف کامل آن می کند.

بهتر است که فرد بلافاصله بعد از لیزر کردن موهای زائد در معرض آفتاب قرار نگیرد زیرا که ممکن است بدنش در برابر نورخورشید واکنش نشان دهد و پوست را تیره نماید.

چکیده مطلب

لیزر کردن هیچ گونه درد و ناراحتی ندارد اما برخی افراد پوست حساسی دارند و دستگاه لیزر را بر روی بدن با مقداری درد احساس می کنند به همین جهت دکتر از برخی کرم و پمادهای بی حسی قبل از شروع پروسه استفاده می کند و سپس لیزر کردن را آغاز می کند چنانچه متقاضی پوست حساسی داشته باشد، با دستور و تایید دکتر پوست خود قرص تیلنول را 30 دقیقه قبل از لیزر بهتر است که مصرف کند.

امروزه طبق شاخص های زیبایی، مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد بسیار پرطرفدار می باشد. جهت مشاوره و مراجعه با دکتر سمیه زمانی نیا دکتر پوست با شماره های 3 -44961622 تماس حاصل فرموده و یا با اینستاگرام ایشان در ارتباط باشید .

 

مطالب مرتبط با این مقاله:

تزریق بوتاکس

جوانسازی پوست

برای مشاوره لیزر موهای زائد در غرب تهران می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *