۱۰ دقیقه
نمونه کار تزریق فیلر لب دکتر زمانی نیا

عوارض تزریق فیلر چیست؟ تزریق تخصصی فیلر

آنچه می خوانید...

زمانی که سن و سال فرد افزایش پیدا می کند، پوست ظاهری شل و افتاده پیدا می کند که این عارضه برای شخص اصلا خوشایند نیست، چرا که شخص را پیر و فرتوت نشان می دهد از این رو انسان در پی یافتن راهی برای آن است که چهره را جوان و شاداب نماید. اخیرا یکی از تزریقاتی که باعث خون رسانی به سلول های مرده پوست شده است و بسیار مورد استقبال نیز قرارگرفته است، تزریق فیلر یا تزریق ژل می باشد.

اگر قصد انجام تزریق فیلر دارید می توانید جهت دریافت مشاوره، شماره خود را وارد کنید تا مشاوران با شما تماس بگیرند.

 

عوارض تزریق فیلر

تزریق فیلر به جوانسازی پوست صورت کمک شایانی می کند. اما سوالات زیادی که در این راستا مطرح شده است در این  مورد این است که آیا تزریق فیلرعوارض و معایب دارد؟ مراقبت های این تزریق چیست؟ تزریق کردن فیلر در کدام قسمت صورت بهترین کارایی و خدمات را برای متقاضی به همراه می آورد؟ و دیگر سوالات مشابه…

جهت کسب اطلاعات لازم بهتر است که این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید، پس با ما همراه باشید…

عوارض تزریق فیلر
فیلر خط خنده

عوارض تزریق فیلر به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. عوارض خفیف (طبیعی) و عوارض شدید (غیرطبیعی). تزریق فیلر به عنوان یک روش کم تهاجمی و کاملا ایمن در میان روش های زیبایی شناخته می شود. اما مسلما انجام هر تغییری در بدن، با یکسری عوارض همراه است. بنابراین امکان پیشگیری از عوارض خفیفی و طبیعی تزریق ژل وجود ندارد.

عوارض شدید کاملا غیرطبیعی بوده و در مواقعی می توانند خطرناک هم باشند. البته لازم است بدانید که این عوارض بسیار نادر بوده و در صورت داشتن پیش زمینه در بیمار به وجود می آیند. بنابراین اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می کنید بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید.

 

تزریق فیلر چیست و از چه موادی ساخته شده است؟

ژل یا فیلر موادی از مولکول قندی است که از بافت پیوندی تولید شده است و در نقش اسیدی ظاهر شده است. ژل ها از هیالورونیک اسید بدست می آید که برای جوانسازی و زیباسازی چهره کمک کننده هستند. این بافت به راحتی در بافت بدن جایگزین می شود و عوارض حادی برای بدن ندارد.

شایان ذکر است که بگوییم چون این مواد از بافت های بدن ساخته شده است در نتیجه  هیچ گونه آلرژی و حساسیتی برای بدن ایجاد نمی کند و عوارضی برای بدن به همراه ندارد.

مزایای تزریق فیلر:

     

      • هیچ گونه دوره نقاهت ندارد، در نتیجه متقاضی بعد از تزریق می تواند به راحتی به ادامه امور روزمره خود بپردازد.

      • نتایج آن بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده است.

      • هیچ گونه عوارض و خطراتی را برای فرد ایجاد نمی کند.

      • به احیا و پر کردن منافذ خالی صورت می پردازد.

    نواحی رایج تزریق فیلر

       

        • چین و چروک پیشانی و خط اخم (چروک های در اثر حرکات طبیعی چهره)

        • زیر چشم (گودی های زیر چشم، چین و چروک دور چشم ها و…)

        • گونه، خط فک و چانه (جهت زاویه دار نمودن صورت)

        • جای زخم همچون، جوش و آکنه و یا برخی از جراحی ها

        • خط لبخند و چین و چروک دور لب

        • بینی (عمل زیبایی بینی بدون جراحی)

        • لب ها (تزریق ژل به لب)

      چه کسانی می توانند تزریق فیلر را انجام دهند؟

      به گفته دکتر سمیه زمانی نیا تزریق فیلر را همه افرادی که از نظر سلامت روحی و جسمی سالم هستند و همچنین مورد تایید دکتر پوست می باشند، می توانند انجام دهند. این روش مناسب افرادی است که نمی خواهند جراحی پلاستیک در چند ماه اخیر انجام دهند نیز قابل اجرا است.

      تزریق ژل لب

      آیا تزریق فیلر عوارض جانبی ایجاد می کند؟

      همانطور که قبلا نیز اشاره شد، تزریق فیلر عوارض جانبی ندارد درصورتی که به متخصص پوست و یا پزشک پوست حاذق مراجعه شود. اما ممکن است که در برخی مواقع  با برخی عوارض از جمله:

         

          • تراوش فیلر از محل تزریق فیلر

          • عفونت یا مقداری خراش

          • برآمدگی های کوچک اطراف تزریق

          • آسیب رساندن به عروق خونی

          • انسداد برخی بافت ها

        روبرو شوید. گفته می شود که رخداد این عوارض نادر است و در صورت بروز هرکدام به خصوص کبودی، ورم زیر پوست، تورم، برآمدگی و… حتما باید به پزشک پوست، دکتر زمانی نیا مراجعه شود و علائم بررسی گردد.

        مراقبت های بعد از تزریق فیلر یا تزریق ژل چگونه باید صورت گیرد؟

        اگر بعد از تزریق فیلر موضع مقداری دچار قرمزی و تورم گردید، جای نگرانی ندارد و بعد از چند روز از بین می رود.

        در صورتی که علائم و نشانه ها بعد از چند روز برطرف نشد، حتما باید به پزشک اطلاع داده شود.

        بهتر است که از استعمال لوازم آرایش تا 24 ساعت اجتناب شود.

        از هرگونه فشار و ماساژ به محل تزریق تا 6 ساعت خودداری شود.

        تا زمانی که در ناحیه تزریق قرمزی و تورم وجود دارد، از قرار دادن موضع در سرما و گرمای زیاد ، اجتناب گردد.

        از مصرف داروهایی که خون را رقیق می کنند، به خصوص آسپرین خودداری کنید، چراکه این داروها باعث خونریزی و کبودی می گردند.

        کلام آخر

        در این مطلب سعی کردیم به صورت کامل به عوارض تزریق فیلر به نقاط مختلف صورت بپردازیم. فراموش نکنید که تزریق ژل یک روش کم تهاجمی، موقتی و کاملا برگشت پذیر است. اگر می خواهید کمترین میزان عوارض متوجه شما شود از انجام فیلر نزد افراد غیر متخصص و در محیط های غیربهداشتی بپرهیزید. زیرا عفونت و خونریزی ناشی از تزریق ژل می تواند موجب آسیب های زیبایی و سلامتی برگشت ناپذیر به فرد شود.

        بهترین مرکز تزریق فیلر کلینیک دکتر سمیه زمانی نیا می باشد. برای مشاوره رایگان می توانید با شماره 44961622 تماس فرمایید.

        دوام فیلر بالا است اما بدان معنا نمی باشد که همیشگی خواهد بود. برای این که بهترین نتیجه را برای فرد به ارمغان بیاورد بهتر است یا تکرار شود یا این که از درمان های ترکیبی استفاده شود. یک فرد می تواند برای از بین بردن چین و چروک 6 الی 12 بار پروسه تزریق را تکرار نماید. بهترین روش در این راه مشاوره با دکتر پوست می باشد. با دکتر زمانی نیا تماس بگیرید.

        امروزه طبق شاخص های زیبایی، تزریق فیلر بسیار پرطرفدار می باشد. جهت مشاوره و مراجعه با دکتر سمیه زمانی نیا دکتر پوست با شماره های 3 -44961622 تماس حاصل فرموده و یا با اینستاگرام ایشان در ارتباط باشید .

         

        مطالب مرتبط با این مقاله:

        تزریق بوتاکس

        جوانسازی پوست

        کاشت ابرو

        عوارض تزریق فیلر می تواند شامل هر قسمتی از بدن شود که تزریق در آن ناحیه صورت می گیرد. مهم نیست تزریق را در کدام ناحیه از صورت خود انجام می دهید در هر صورت برخی عوارض اجتناب ناپذیر هستند. بیشتر عوارض تزریق صورت شامل التهاب، کبودی، قرمزی، خارش و ورم هستند. خونریزی، عفونت، ایجاد بثورات پوستی، هماتوم و … جزء عوارض نادر و خطرناک می باشند.

        تزریق فیلر با استفاده از سوزن های مخصوص انجام می شود. وارد شدن یک جسم خارجی به داخل بدن می تواند واکنش های مختلفی را به دنبال داشته باشد. البته این واکنش ها بستگی به نوع تزریق و ناحیه مشخص شده از صورت دارند. در ادامه می خواهیم به عوارض تزریق فیلر در هر کدام از نواحی صورت به صورت کامل بپردازیم.

        عوارض تزریق فیلر شامل تزریق کردن ژل جهت رفع خط خنده هم می شود. همانطور که می دانید فیلرها، ژل های پرکننده هستند. درنتیجه از این ژل ها می توان برای پر کردن خطوط عمیق صورت استفاده کرد. خط خنده جزء خطوط عمیق صورت می باشد که با تزریق فیلر می توان آن را برطرف کرد.

        از عوارض از این نوع تزریق می توان به قرمزی، ورم و کبودی اشاره کرد. کبودی در اثر پاره شدن رگ های خونی رخ می دهد. قرمزی و ورم نیز ناشی از ورود سوزن و ژل پرکننده به داخل بدن هستند که واکنشی کاملا طبیعی است. این عوارض بعد از گذشت یک الی دو هفته به صورت کامل از بین می روند.

        خطوط پیشانی یکی دیگر از انواع خطوط صورت هستند که با فیلر آن ها را برطرف می کنند. عوارض تزریق فیلر به خطوط پیشانی شامل خارش، قرمزی، ورم و التهاب می شود. اگر تزریق در محیط بهداشتی و توسط تجهیزات استریل صورت نگیرد امکان بروز عفونت نیز وجود دارد. عفونت با التهاب همراه است. بنابراین اگر در ناحیه پیشانی خود احساس گرمی زیادی کردید بهتر است فورا به پزشک خود مراجعه کنید. خونریزی در ناحیه پیشانی بسیار کمتر مشاهده شده است. اما باز هم خطر آن وجود دارد. بنابراین بهتر است از مصرف داروهای رقیق کننده خون به شدت بپرهیزید.

        عوارض تزریق فیلر شامل تزریق کردن ژل به ناحیه گونه هم می شود. هدف از فیلر گونه، پر کردن صورت و برجسته سازی گونه ها است. اما انجام فیلر گونه به تخصص و حرفه فراوانی نیاز دارد. زیرا اگر این کار به صورت حرفه ای انجام نشود عوارض شدیدی در انتظار بیمار خواهد بود. ایجاد بثورات پوستی همانند کهیر، ایجاد علائم آلرژیک همانند آنفولانزا، گره شدن ژل بعد از تزریق و … جزء این عوارض هستند.

        اگر تزریق با فیلرهای باکیفیت و به صورت اصولی انجام نشود، ژل در زیر پوست حالت گره گره پیدا می کند. در نتیجه سطح پوست ناهموار می شود. این مورد می تواند جزء بدترین عوارض تزریق فیلر گونه باشد. زیرا به صورت مستقیم زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

        بله. به صورت کلی تزریق کردن فیلر به هر ناحیه از بدن با عوارض خاصی همراه است. اما عوارض تزریق فیلر همیشه جدی و خطرناک نیستند. اگر می خواهید پس از تزریق کردن ژل با کمترین عارضه مواجه شوید حتما به بهترین کلینیک ها مراجعه کنید. بهترین پزشکان زیبایی در معتبرترین کلینیک ها و در شرایط کاملا استریل تزریق فیلر را انجام می دهند.

        همچنین این پزشکان از بهترین و باکیفیت ترین برندهای ژل استفاده می کنند. بنابراین بیماران بسیار کمتر با عوارض بعد از تزریق مواجه خواهند شد. بهتر است قبل از انجام فیلر با پزشک خود در مورد نحوه تزریق و عوارض بعد از آن صحبت کنید.

        از عوارض تزریق فیلر که بگذریم بسیاری از زیباجویان این سوال را دارند که تزریق کردن ژل ضرر دارد یا نه؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر. ژل های پرکننده حاوی ماده هیالورونیک اسید و برخی از مواد معدنی هستند که به صورت طبیعی در بدن یافت می شوند. بنابراین در این ژل ها هیچ ماده سمی و خطرناکی وجود ندارد تا برای بدن ضرر داشته باشد. تنها ضرر این فیلرها، عوارض بعد از تزریق آن ها به بدن است.

        با رعایت مراقبت های مهم قبل و بعد از تزریق می توانید عوارض تزریق فیلر را به شدت کاهش دهید. بنابراین اصلا مراقبت های بعد از تزریق را دست کم نگرفته و با دقت به آن ها عمل کنید. مصرف الکل و دخانیات، داروهای رقیق کننده خون و ماساژ ناحیه مورد نظر می توانند منجر به بروز عوارض نادر و خطرناک تزریق شوند. بنابراین از انجام این کارها به شدت بپرهیزید.

        دکتر سمیه زمانی نیا

        دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

        یک پاسخ

        دیدگاهتان را بنویسید

        نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *