۷ دقیقه
تزریق فیلر به صورت

تزریق فیلر گونه و نکات مهم فیلر گونه طبیعی

آنچه می خوانید...
 
 

تزریق فیلر گونه به چه معنا است؟ آیا تزریق فیلر به گونه عوارض جانبی حادی را به همراه دارد؟  چه مراقبت هایی باید بعد از تزریق فیلردر گونه صورت گیرد؟  در این مقاله توضیحات جامع و مفصلی پیرامون تزریق فیلر گونه گردآوری شده است، جهت کسب اطلاعات لازم بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. پس با ما همراه باشید.

 
تزریق-فیلر-به-گونه
تزریق فیلر گونه

 

 تزریق فیلر یکی از روش های جوانسازی صورت است . به طور کلی تزریق فیلر برای نواحی مختلفی از صورت و بدن مانند تزریق فیلر زیر چشم ، تزریق فیلر خط خنده ، گونه ..  امکان پذیر است. زمانی که برجستگی استخوانی گونه فرد کم است یا از بافت نرم روی آن به دلیل سالمندی یا کاهش حجم کاسته شده است از فیلرها می توان جهت حجم دهی بر روی استخوان گونه یا برجستگی خارجی گونه استفاده نمود . اخیرا برای حجم دهی گونه به وسیله فیلر به منظور برجسته سازی استخوان گونه و رفع کاهش حجم میان صورت، پهن کردن و لیفت میان صورت، کاهش حفره زیر چشم، کاهش شدت چینهای نازولبیال و خطوط ماریونت (تاحدی) و به طور کامل لیفت میان صورت استفاده میشود.

باید بگوییم که استخوان گونه، لبه خارجی و تحتانی اربیت، عضله اربیکولاریس یا گردی چشم و عصب اینفرا اوربیتال شاخص های مهم آناتومیک تزریق در این ناحیه هستند. عوامل دخیل در ایجاد ظاهر جوان در نمای سه رخ یک فرد شامل گونه های برجسته، پلک تحتانی کوتاه و صاف بودن گونه می باشد. استفاده از این تکنیک با کاهش فیلر مورد نیاز جهت رفع چین های نازولبیال همراه است.

 
 

انواع فیلر برای گونه

انواع مختلفی از مواد وجود دارد که برای استفاده در فیلر های گونه تایید شده اند.

اسید هیالورونیک و اسید پلی لاکتیک دو نوع فیلر پوستی هستند که برای استفاده در ناحیه گونه و زیر چشم توصیه می شوند. این نوع فیلر های پوستی موقتی هستند.

سایر فیلر ‌ها مانند هیدروکسی لاپاتیت نیز برای این ناحیه استفاده می ‌شوند.

 

روش تزریق فیلر در گونه چگونه است؟

در این روش پزشک پوست باتجربه با تکنیک شامل تزریق یک جا (مخزنی) 2/0 سی سی از فیلر در چهار ناحیه مجزا تحت عنوان V1 تا  V4 همزمان با کشیدن پوست گونه به سمت خلف و بالا اقدام به تزریق می نماید. کشیدن پوست سبب ایجاد خال جوش در بافت و در نتیجه لیفت گونه می گردد. بسته به درجه کاهش حجم منطقه برخی از بیماران نیاز به حجم های بیشتر از 2/0 سی سی داشته و بعضی نیازمند حجم های کمتر هستند. در این تکنیک تزریق های یکجا در عمق و بر روی پریوست استخوان ماگزیلاری صورت می گیرد. اولین قدم مشخص کردن محل اتصال پلک به گونه و علامت زدن آن بر روی صورت بیمار است. محل اتصال پلک به گونه مشخص کننده محل تبدیل پوست نازک پلک به پوست ضخیم گونه است که اغلب منطبق بر حد تحتانی دایره تیره زیر چربی اربیت می باشد.

 چه کسانی کاندید های مناسب برای تزریق فیلر به گونه  هستند؟

قبل از تزریق فیلر پزشک سابقه بیماری و دارویی فرد را بررسی میکند اگر دارای شرایط زیر هستید تزریق فیلر به شما پیشنهاد نمیشود:

  • سابقه حساسیت به پروتئین.
  • حساسیت به پروتئین های باکتریایی که در ساخت هیالورونیک اسید بکار رفته اند.
  • مستعد خونریزی و یا احتمال خونریزی زیاد در طول درمان.
تزریق فیلر به گونه
تزریق گونه طبیعی
تزریق فیلر به گونه

آیا تزریق فیلر بر گونه ها عوارض جانبی را به همراه می آورد؟

تزریق در این ناحیه بسیار ایمن است چرا که دور از عروق می باشد. استفاده از مانور ریفلاکس و آسپیره کردن سرنگ جهت مشاهده احتمالی خون در طول تزریق، باعث ایمن نمودن تزریق می کند و سبب جلوگیری از آسیب مستقیم به عروق ناحیه می گردد.

اما یکی از عوارض آن ممکن است که مقداری کبودی و تورم ایجاد شود که جای نگرانی ندارد و به مرور برطرف می شود اضافه می کنیم که اگر به دکتر پوست آماتور مراجعه نمایید ممکن است که عدم قرینگی در گونه ایجاد شود که رخداد این امر بسیار نادر می باشد.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر گونه چیست؟

  • یکی از مراقبت های تزریق ژل یا فیلر در گونه این می باشد که بلافاصله بعد از تزریق فیلر از کمپرس یخ استفاده کند.
  • از ماساژدادن  و یا فشار آوردن به محل تزریق شده اجتناب ورزید.
  • در محیط های گرم و انجام فعالیت هایی که باعث برافروختگی صورت میشود جلوگیری کنید.
  • سعی کنید در هنگام خواب سرتان را بالا تر از معمول قرار دهید و روی صورتتان نخوابید تا به محل تزریق هیچ  فشاری وارد نشود.
  • شما میتوانید بلافاصله بعد از تزریق فیلر به خانه بروید و به فعالیت های روزانه بپردازید. تزریق فیلر نیاز به هیچ گونه بستری و استراحت ندارد.

آیا تزریق فیلر برای گونه دردناک است؟

خیر. برای تزریق فیلر گونه پزشک از بی حسی موضعی استفاده میکند تا بیمار متوجه هیچ دردی نشود. شاید فکر کنید تزریق ماده بی حسی هم ممکن است درد ناک باشد در حالی که سوزن سرنگ بی حسی بسیار باریک و ظریف است و دردناک نخواهد بود پس اصلا نگران نباشید. در صورت احساس درد مساله را با پزشکتان در میان بگذارید و او را مطلع کنید.

شیوه تزریق فیلر گونه
تزریق فیلر گونه

نتیجه تزریق فیلر برای گونه چه موقع ظاهر می‌شود؟

شما در همان لحظه ای که تزریق را انجام میدهید شاهد تغییرات خواهید بود و خواهید دید که گونه هایتان برجسته شده است. شما میتوانید مدتی بعد از تزرق فیلر دوباره به پزشک مراجعه کنید تا وضعیت فیلر تزریق شده دوباره بررسی شود  در صورتی که نیاز به ترمیم دارید این کار برایتان انجام شود.

هزینه تزریق فیلر به گونه چه قدر است؟

هزینه تزریق فیلر با توجه به نوع فیلر و همچنین مقداری که برای هر بیمار تزریق میشود متفاوت است و پیشنهاد میشود برای اطلاع هزینه و مشاوره به مطب دکتر سمیه زمانی نیا مراجعه کنید.

چکیده مطلب

تزریق فیلر روشی طبیعی و بدون جراحی است که بسیار محبوب شده است و افراد زیادی برای انجام آن مراجعه میکنند. اگر میخواهید برای تزریق  مجدد فیلر در گونه مراجعه کنید  بهتر است که چند هفته صبر کنید تا تورم و کبودی کاملا برطرف شود و سپس تکرار را انجام دهید. در صورتی که مایل باشید با وجود کبودی تزریق صورت گیرد ، ایرادی ندارد.

سوالات متداول فیلر گونه

پس از مطالعه کامل مقاله در صورتی که در این زمینه سوالاتی دارید می توانید اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید تا مشاورین در اسرع وقت با شما تماس بگیرند:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *