۴ دقیقه

عدم تقارن پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی و درمان آن

آنچه می خوانید...
Rate this post
 
 

یکی از نگرانی های بسیاری از افراد که قصد انجام بلفاروپلاستی را دارند، عدم تقارن پلک بعد از عمل می باشد. این افراد می ترسند تا بعد از جراحی پلک چشم های آنها شبیه هم نبوده و چهره زشت تر شود. در این مقاله در رابطه با این موضوع توضیحاتی را قرار داده ایم.

 
چشمان-با-جراحی-پلک-1

اگر قصد انجام بلفاروپلاستی دارید می توانید جهت دریافت مشاوره، شماره خود را وارد کنید تا مشاوران با شما تماس بگیرند.

 

عدم تقارن پلک بعد از عمل

آیا بعد از جراحی پلک چشم ها دیگر قرینه نیستند؟ آیا قرینه نبودن چشم بعد از عمل پلک عادی است؟

ایا ممکن است چشم ها بعد از بلفاروپلاستی بزرگ کوچیک باشند؟

وجود عدم تقارن در پلک ها همانطور که میدانید مخل زیبایی است. در صورتی ممکن است این اتفاق بیفتد که به مقدار مساوری چربی از دو پلک برداشته نشود. این عارضه علاوه بر برهم زدن زیبایی، موجب عوارض بلفاروپلاستی زیر هم می شود:

  • بیرون برگشتن حاشیه پلک پایین
  • باقی ماندن پوست و چربی اضافی

در صورتی که عدم تقارن 3 تا 6 ماه از بین نرود جراحی مجدد تکرار می شود.

 

 
 
 

علل عدم تقارن عدم تقارن پلک بعد از عمل

اینکه بعد از جراحی پلک یک چشم باز تر باشد اتفاق کاملا رایجی است. این تورم به دلایل مختلفی به وجود می آید که بعد از یک هفته از بین می رود. در برخی موارد ممکن است کاهش تورم تا 6 ماه طول بکشد، اما در این موارد نیز نیاز به مداخله پزشک نیست. اما در برخی موارد مشکلات جدی تری به وجود امده که نیاز به جراحی مجدد می باشد. در ادامه این موارد را توضیح داده ایم:

 

پتوز مداوم پلک‌های فوقانی

در ماه های اول جراحی ممکن است پتوز ایجاد شود و از بین برود، اما در مواردی پتوز ادامه دار شده و بعد 6 ماه ماندگار می شود که در این مورد نیاز به جراحی دارید.

اما گاهی حتی شش ماه پس از عمل، پتوز ادامه می‌یابد. در این صورت کمک جراح ضروری است.

 

حالات چهره ناهموار

در برخی موارد در یک طرف صورت ماهیچه‌ها نسبت به‌طرف دیگر توسعه‌یافته‌تر هستند. این ویژگی می تواند سالها همراه بیمار باشد اما بعد عمل نمایان می شود.

 

خطاهای پزشکی

همانطور که بارها و بارها در مقالات مختلف ذکر کرده ایم، انتخاب یک پزشک با تجربه بسیار اهمیت دارد. یک پزشک باتجربه کمی یا صرفاً یک متخصص بی‌وجدان ممکن است مقدار پوست موردنیاز برای برداشتن را به‌اشتباه محاسبه کند. او ممکن است بیش از حد مصرف کند. یا برعکس – خیلی کم. علاوه بر این، می‌تواند باعث آسیب به فیبرهای عضلانی یا تاندون‌ها شود و حتی بخیه‌های اشتباه نیز می تواند مشکل افرین باشد.

توصیه ما به شما این است که تحقیقات کافی در این زمینه داشته باشید و نمونه کار های پزشک را مشاهده کنید. سپس اقدام به جراحی کنید.

 
 
 

بلفاروپلاستی برای رفع چه مشکلاتی انجام می شود؟

در فهرست زیر کاربرد های بلفاروپلاستی را ذکر کرده ایم:

  • درمان افتادگی پوست یا شلی پوست
  • سنگینی و افتادگی پلک به صورتی که مانع بینایی می شود
  • از بین بردن تورم و پف پلک
  • از بین بردن پف و تورم زیر چشم
  • رفع افتادگی پلک پایین که باعث بیشتر دیده شدن نواحی سفید چشم در زیر قرنیه می‌شود.
  • برداشت پوست اضافی و رفع چین و چروک‌های ظریف پلک پایینی.

 

برای دریافت مشاوره رایگان از بهترین دکتر بلفاروپلاستی ایران دکتر سمیه زمانی نیا با شماره 021-44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول درباره عدم تقارن پلک بعد از عمل

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

یک پاسخ

  1. سلام
    من بتازگی حدود ۲۵ روزه عمل بلفارو چهار پلک رو همزمان انجام دادم ، پلکی که تورم زیادی داشت هم پایین و هم بالا قبا از عملم هنوز ، بعد از عمل هم ورم زیادی داره و اسکارش هم پر رنگتره و به نسبت پلک دیگه کوچیکتره ، می دونم برای قضاوت یه کم زوده اما من نکرانم که پلکم تا به تا بمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *