۳ دقیقه
کاشت مو به روش fut

کاشت مو به روش FUT

آنچه می خوانید...

بدن انسان بعد از تولد نمی تواند هیچ مویی تولید کند . تعداد موهایی که در پشت گوش و پشت سر وجود دارد ثابت است. به طور کلی کاشت مو به سه روش انجام می شود: fut fueیا fit، روش ترکیبی (ترکیب fut و fit)

نحوه کاشت مو به روش FUT

در این روش نوار پوستی برش داده می شود ، تحت میکروسکوپ توسط وسایل مخصوص جداسازی می شود و به واحدهای موی مجزا ( یک واحد یا چند واحدی ) تفکیک می شود و در منطقه مورد نیاز پیوند خورده می شود.

کاشت مو به روش fut
کاشت مو به روش fut

کاشت مو به روش fit

در این روش موها را به صورت تکی از ناحیه پشت گوش یا پشت سر برداشته و به منطقه مورد نظر انتقال داده می شود .

روش کاشت مو ترکیبی

در این روش از هر روش fit و fut استفاده می شود . این روش برای افرادی که حجم زیادی از مو باید انتقال داده شود .

بهترین روش کاشت مو

در این روش اگر به درستی پیوند مو انجام شود مویی به هدر نمی رود . زیرا مو در زیر میکروسکوپ قرار می گیرد و سالم بر روی سر قرار می گیرد . اما در روش fit از آنجائیکه مو از زیر پوست برداشته می شود ممکن است درصدی از مو هدر رود .

عوارض کاشت مو به روش  fut

عوارض کاشت مو به دو دسته تقسیم می شود :

عوارض قابل جبران

این عوارض به نوبه خود به عوارض مربوط به دریافت کننده مو و عوارض مربوط به دهنده مو تقسیم می شود . در عوارض دهنده مو ایجاد اسکار و ایجاد گوشت اضافه در منطقه برداشت مو می باشد که بیشتر در روش FUT بارز می باشد . البته قسمت پشت سر زمینه ایجاد گوشت اضافه ندارد مگر در افرادی که تیپ آفریقایی دارند ( پوست ضخیمی و موهای فرو و وزی دارند ) .

در بسیاری از موارد این مشکل قابل ترمیم می باشد. عوارض گیرنده مو ، استفاده از سوراخ های بزرگ می باشد که حالت تصویری غیر عادی و پوست پرتقالی بر روی سر، خط موی مشخص، خواب موی نامناسب است که در بسیاری موارد ترمیم و اصلاح آن دشوار می باشد. یکی دیگر از عوارض این پیوند عفونت می باشد که خوشبختانه عروق سر به دلیل خونرسانی بالایی که دارند، امکان ایجاد عفونت بسیار نادر می باشد.

عوارض غیر قابل جبران

بدترین عارضه غیرقابل جبران از بین رفتن موهای ناحیه بانک مو ( پشت سر و بالای گوش ) و بدن قابلیت تولید و رشد مو را در این ناحیه ندارد. در پیوند مو 90 % سرمایه استفاده از موهای این ناحیه می باشد . بنابراین باید از بهترین روش که کمترین آسیب در این ناحیه اتفاق می افتد استفاده شود.

در ایجاد عوارض احتمالی دو عامل موثر می باشد: تبحر پزشک متخصص و استعداد بیمار است. عامل دوم نیز به تشخیص پزشک بستگی دارد . یعنی اگر پزشک در ابتدا تشخیص دهد بیمار امکان دارد با کاشت مو اسکار و گوشت اضافه در ناحیه برداشت ایجاد می شود به بیمار اطلاع دهد و اگر این اتفاق افتد باید برای اصلاح آن اقدام کند .

برای مشاوره کاشت مو به روش FUT می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *