۷ دقیقه
انجام تزریق‌ بوتاکس برای چه سنی می باشد ؟

بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

آنچه می خوانید...
4/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از افراد به دنبال روش های جوانسازی پوست و رفع چین و چروک ها در چهره خود هستند. یکی از سریع ترین و موثر ترین روش ها برای رسیدن به این هدف، تزریق بوتاکس می باشد. اما شاید بخواهید بدانید بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟ قبل از انجام این کار باید به سن خود توجه کرده و سپس اقدام کنید زیرا مسئله سن موضوع مهمی برای انجام این تزریق می باشد.

می پرسید بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟ در انجام این نوع تزریق مردد مانده اید و نمی توانید تصمیم درستی بگیرید؟ انجام این تزریق که امروزه به محبوب ترین روش برای رفع چین و چروک ها تبدیل شده است، نظر خانم ها و آقایان را به خود جلب کرده است.این ماده در حقیقت عضلات را به صورت موقت فلج می کند و از این طریق چین و چروک ها را از بین می برد. این محصول یک نوروتوکسین است که از یک باکتری خاص با نام کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود.

این نوع باکتری به طور طبیعی در خاک، دریاچه ها و جنگل ها وجود دارد. اگر بیش از حد در معرض این ماده قرار بگیرید ممکن است با عوارض شدیدی مانند ابتلا به بیماری بوتولیسم مواجه شوید. بنابراین باید در مصرف آن دقت کرده و احتیاط کنید. بهترین زمان برای استفاده از این محصول زمانی است که هنوز چین و چروک ها عمیق نشده و فقط کمی در چهره نمود کرده اند.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟
بهترین سن برای تزریق بوتاکس کدام است

مناسب ترین سن برای تزریق بوتاکس

برای پاسخگویی به سوال بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟ باید بگوییم که در این زمینه تحقیقات گسترده ای انجام گرفته است. طبق نظر متخصصان بهتر است که این کار را در اواخر دهه ۲۰ زندگی و یا نهایتا اوایل دهه ۳۰ انجام دهید. این عمل نه تنها برای زیبایی بلکه در درمان بیمار هایی همچون میگرن، مثانه بیش فعال، بی اختیاری ادرار و … نیز به کار برده می شود.امکان تزریق این ماده از سن ۱۸ سالگی برای افراد مختلف فراهم شده است اما بعید است که کسی در این سن به انجام این کار نیاز داشته باشد.

بهتر است که برای انجام این تزریق به دنبال بهترین و مناسب ترین سن نباشید و این را بدانید که همه چیز به خودتان بستگی دارد.

سن خاصی را نمی توانیم به عنوان سن مناسب برای انجام این کار انتخاب کنیم و هر زمانی که متوجه شدید خطوط ریزی بر روی چهره شما نمایان شده است برای جلوگیری از پیشرفت چین و چروک ها این تزریق را انجام دهید.

معمولا این اتفاق در بین سنین ۲۵ تا ۳۰ سالگی برای شما رخ خواهد داد و شما باید برای اولین بار این تزریق را انجام دهید.

تزریق بوتاکس در سنین مختلف

اگر بخواهیم به طور دقیق تری به سوال بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟ پاسخ دهیم، خوب است که با تاثیرات این تزریق در سنین مختلف آشنا شویم.

تزریق بوتاکس در دهه ۲۰ زندگی

معمولا در اوایل این دهه از زندگی اکثر افراد پوست صاف و بدون چروکی دارند اما با نزدیک شدن به سال های آخر در این دهه، معمولا چین و چروک های ریزی بر روی چهره فرد نمایان می شود. این خطوط ریز که در اواخر این دهه پیدا می شوند معمولا در اثر خندیدن و یا اخم کردن بروز می کنند. انجام تزریق بوتاکس در این دهه از زندگی بیش تر با هدف پیشگیری از بروز چین و چروک ها صورت می گیرد.

تزریق بوتاکس در دهه ۳۰ زندگی

در ابتدای این دهه از زندگی معمولا خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم ها نمایان شده و باید برای رفع و جلوگیری از پیشرفت آن ها اقدام کنید. با گذشت سن و نزدیک شدن به سال های آخر در این دهه معمولا خط خنده در اطراف دهان و لب عمیق تر شده و باید به فکر رفع آن ها باشید. بنابراین تزریق بوتاکس در این نواحی را باید در اواخر دهه ۳۰ زندگی خود انجام دهید تا از شر چین و چروک ها در امان بمانید.

بهترین‌ سن برای‌ تزریق‌ بوتاکس چه سنی می باشد ؟
چه سنی برای‌ تزریق‌ بوتاکس مناسب است

تزریق بوتاکس در دهه ۴۰ زندگی

گاهی اوقات پزشکان متخصص پوست در پسخ به سوال بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟ دهه ۴۰ زندگی را انتخاب می کنند. البته این امر بیش تر به شرایط پوست فرد بستگی دارد، هر چه پوست سریع تر چروک شود زود تر به انجام این تزریق نیاز است. در این دهه چین و چروک ها از حالت پویا خارج شده و به حالت ایستا تبدیل می شوند. از این رو در حالت عادی نیز این چین و چروک ها بر روی چهره شما نمایان بوده و قابل مشاهده هستند.

تزریق بوتاکس بعد از دهه ۴۰ زندگی

برخی مواقع افراد در انجام این تزریق کاهلی کرده و با وارد شدن به دهه ۵۰ زندگی می خواهند برای انجام این کار اقدام کنند. درست است که در پاسخ به سوال بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟ گفتیم این مسئله به شرایط پوستی فرد بستگی دارد. با این حال بهترین و مناسب ترین زمان برای انجام این تزریق اوایل دهه ۳۰ زندگی می باشد و کسانی که در دهه ۵۰ تازه می خواهند برای انجام این کار اقدام کنند ممکن است نتایج جالبی به دست نیاورند. خطوط افقی روی پیشانی معمولا با ورود به این دهه از زندگی بروز کرده و نمایان می شوند.

بهتر است که با مشاهده این چین و چروک ها سریعا برای رفع آن ها اقدام کنید. البته خانم ها در این سنین به دلیل تغییرات هورمونی و احتمال بروز یائسگی در آن ها، ممکن است علاوه بر تزریق بوتاکس به روش های درمانی دیگری مانند فیلر نیز نیاز داشته باشند. در دهه های بعدی زندگی نیز شما باید در کنار بوتاکس از روش های درمانی دیگری نیزاستفاده کنید. معمولا برای رفع چین و چروک ها در این سنین از فیلر چشم ، ژل و یا لیفت با نخ نیز استفاده می کنند.

انجام تزریق‌ بوتاکس برای چه سنی می باشد ؟
انجام تزریق‌ بوتاکس برای چه سنی می باشد
کلام آخر

اگر بخواهیم به سوال بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟ پاسخ دهیم، باید بگوییم که نمی توان سن خاصی را برای انجام این کار در نظر گرفت. بهترین زمان برای این تزریق زمانی است که اولین نشانه های چین و چروک بر چهره شما نمایان می شود. این اتفاق معمولا در دهه ۲۰ و اوایل دهه ۳۰ زندگی در چهره افراد رخ می دهد. البته برخی از انسان ها پوست های شاداب تری داشته این چین و چروک ها را با چند سال فاصله نسبت به سایرین تجربه می کنند.

سوالات متداول درباره این که بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

1-آیا تزریق بوتاکس در سن ۴۰ سالگی دیر است؟

خیر، این موضوع به پوست و میزان چین و چروک ها بستگی دارد. شما در این سن می توانید ا انجام این کار از بروز چین و چروک ها جلوگیری کرده و چین و چروک های موجود را برطرف کنید.

2-در طول زندگی چند بار می توان برای تزریق بوتاکس اقدام کرد؟

تعداد دفعات مجاز برای انجام این کار مشخص نشده است و اگر فرد این کار را زیر نظر یک متخصص انجام دهد می تواند دفعات زیادی برای تزریق اقدام کند.

3-قیمت تزریق بوتاکس به چه عواملی بستگی دارد؟

این مسئله با توجه به مقدار بوتاکس مورد نیاز، برند مواد استفاده شده، نوع کلینیک و میزان تخصص و مهارت پزشک و استان یا شهر محل پزشک مشخص می شود.

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *