۵ دقیقه
عکس-کاشت-ابرو

روش جدید کاشت ابرو

آنچه می خوانید...
 
 

 

امروزه کاشت ابرو با روش های جدید بسیار رونق پیدا کرده است و روش های گوناگونی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب متفاوتی دارند. در ادامه مطلب هر کدام از روش جدید کاشت ابرو از جمله: FIT ,SUT , FUE توضیح داده خواهد شد.

 
کاشت ابرو

به چه دلایلی نیاز به کاشت ابرو احساس می شود؟

ابرویی که شکسته است، افرادی که ژنتیکی ابروهای نازک یا کم پشتی دارند، ابرویی که قبلا تتو یا هاشور زده شده و یا به هرعلت دیگری که فرد خواستار پرپشت شدن و یا تغیرشکل ابرو را دارد. روش های گوناگون کاشت ابرو، هرکدام برای برخی از ابروها مناسب هستند و ممکن است در کاشت ابرو محدودیت وجود داشته باشد.

جدیدترین روش کاشت ابرو
جدیدترین روش کاشت ابرو

چه اندازه می توانیم در روند کاشت ابرو سیلقه ای عمل کنیم؟

زمای که برای کاشت ابرو به مرکز درمانی مراجعه می کنیم، می توان فرم دل خواه ، میزان پرپشتی یا تراکم ابرو و دیگرموارد را با دکتر متخصص مطرح کرد و پزشک نیز باتوجه به ابرو و فرم صورت و .. با بیمار به اتفاق نظر می رسند و در نهایت مدل و اندازه ابرو مشخص می شود.

کاشت ابرو به روش SUT

روشSUT از روش های کاشت ابرو است که برای هر مدل ابرویی مناسب می باشد. تراکم مو در این روش نسبت به سایرروش ها بیشتر است. فیلم نحوه کاشت ابرو را ببینید :

دوران نقاهت پس از کاشت ابرو به روش SUT چگونه است؟

معمولا عوارض بعد از کاشت ابرو برای این روش گزارش نشده است وافراد می توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند . به طورکلی دوره نقاهت SUT نسبت به سایر روش ها بسیار کمتر است. هزینه کاشت ابرو به روشSUP ، به ناحیه کاشت ، میزان کاشت ابرو و… بستگی دارد.

کاشت ابرو به روشFUE

یکی از محبوب ترین روش های کاشت ابرو ،FUE می باشد. این روش با جراحی انجام نمی شود و عوارض آن،  نسبت به سایر روش ها بسیار کمتر است . از جمله: درد ، خون ریزی و … به طور کلی روش FUE برای شکل دادن و زیبایی های ظاهری ابرو بیشتر به کار می رود. مراحل درمانی به این روش در چند جلسه کامل می شود.

 
 

کاشت ابرو به روش FIT  

دراین روش با استفاده از بانک مو (پشت سر) ، فولیکول های مو هر کدام جدا به ناحیه ابرو انتقال می یابد. در این روش باید بیمار بانک موی خوبی داشته باشد. FIT  از جمله روش هایی است که ابروهای طبیعی را برای فرد به وجود می آورد.

 
کاشت ابرو به روش FIT
بهترین روش کاشت ابرو

روش FIT در چه مواردی کاربرد دارد؟

کم پشتی ابرو، شکستگی و به هرعلت دیگری که ابرو فرم خود را از دست داده باشد، می توان از روش  FIT استفاده نمود. در روش FIT کاشت ابرو طی چند جلسه کامل می شود. اگر کاشت ابرو را با استفاده از هر روشی انجام داده باشید، توصیه ها و نکات بهداشتی دارد که باید آن هارا رعایت کنید، درغیر این صورت نتیجه ی خوبی دریافت نخواهید کرد. برای مثال برای شستن و تمیز کردن ناحیه ابرو بعد از کاشت، باید مراقب بود و از ایجاد فشار پرهیز کرد و همین طور از آب ولرم استفاده نمود.

کاشت ابرو با موی طبیعی

روش کاشت ابرو با موی طبیعی

دکتر پوست در ابتدا موهای کنار گوش را برای پیوند جمع آوری می کند زیرا که موهای آن ناحیه نرم می باشد. در وهله ی اول یک شکاف در سر ایجاد می شود تا به راحتی بتوانند مو را خارج کنند سپس زیر میکروسکوپ می برند تا پیازهای مو را جدا کنند و در قسمت ابروها بکارند تا به صورت طبیعی و نرمال جلوه دهد.

یکی از دلایلی که پزشک برای کاشت ابرو از موی سر فرد استفاده می کند در این است که چون موی خود متقاضی است به مرور شروع به رشد می کند و می تواند به راحتی آن را مرتب و حتی اصلاح کند. این پروسه مانند کاشت مو است و بعد از مدتی تمام ابروهای پیوند خورده، ریزش می کند و بعد از 3 الی 4 ماه مجددا شروع به رویش می کند. اما نتاج این فرآیند بعد از 6 ماه  قابل مشاهده است.

کاشت ابرو به روش MFIT

کاشت ابرو به روش micro fit که جدید ترین روش کاشت محسوب می شود با استخراج فولیکول های مو انجام می شود.در واقع این روش از روش کاشت ابروی fit پیروی می کندو برای برداشت گرافت ها دیگر نیازی به ایجاد هیچگونه برشی در ناحیه پوست نمی باشد.

روش های جدید کاشت ابرو

مدت زمان کاشت ابرو با موی طبیعی

متقاضی با مراجعه به دکتر پوست در ابتدا مشاوره های لازم را به فرد می دهد و سپس پروسه را شروع می کند. مدت زمان این پیوند 4 تا 7 ساعت می باشد که برای این که فرد هیچ گونه درد و ناراحتی را احساس نکند از بی حسی های موضعی و یا پمادهای حاوی لیدوکایین استفاده می نماید. پزشک با گرفتن 200 تا 400 مو اقدام به کاشت آن در ناحیه ابرو می کند.

آیا کاشت ابرو با موی طبیعی عوارض جانبی را به همراه دارد؟

این روش از مقداری عوارض مانند: ورم و کبودی در اطراف چشم ها را دارد اما جای نگرانی ندارد و بعد از یک هفته کاملا برطرف خواهد شد، برای این که سریع تر کبودی ها برطرف شود، می توان از کمپرس یخ در اطراف چشم استفاده شود.

چکیده مطلب

 کاشت ابرو با موی طبیعی روشی تخصص و حرفه ی می باشد وهر پزشکی قادر به انجام آن نیست چرا که باید با فیزیولوژی مو و جهت رویش مو آشنا باشد. از این جهت متذکر می شویم که حتما باید به پزشک پوست باتجربه مراجعه شود، در برخی موارد افرادی را مشاهده کرده ایم که با کاشت ابروی غیر اصولی و صحیح شکل صورت زشت و نامناسب شده است.

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *