۹ دقیقه
اهمیت‌ و مراقبت‌ بعد‌ از فیشیال صورت‌

اهمیت مراقبت و نحوه مراقبت بعد از فیشیال صورت

آنچه می خوانید...
4/5 - (1 امتیاز)

اهمیت مراقبت و نحوه مراقبت بعد از فیشیال صورت را بیان کنید یکی از درمان های پوستی بسیار محبوب فیشیال است که یک گزینه ایده آل برای تغذیه و افزایش لطافت پوست به شمار میرود. فیشیال می تواند به بهترین شکل ممکن پوست شما را پاکسازی کند و تاثیر شگفت انگیزی در زیبایی آن داشته باشد.

این درمان پوستی نیز مانند هر روش دیگری نیاز به مراقبت دارد و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اهمیت مراقبت و نحوه مراقبت بعد از فیشیال صورت موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. اگر قصد انجام این درمان پوستی را دارید ادامه مطلب را از دست ندهید.

اهمیت مراقبت و نحوه مراقبت بعد از فیشیال صورت
نحوه مراقبت بعد از فیشیال صورت

فیشیال صورت به زبان ساده

فیشیال صورت یکی از روش های درمانی پرطرفدار برای مراقبت از پوست است که امروزه افراد زیادی به انجام آن علاقه نشان می دهند.

در زمان انجام این فرایند شما حس خوبی را تجربه خواهید کرد. جالب است بدانید که فیشیال صورت می تواند یک راهکار عالی برای فرار از یک روز پر از استرس باشد. با کمک فیشیال شما می توانید در مدت زمان کوتاهی پوست کدر و مرده خود را به یک پوست جوان و سالم تبدیل کنید. اگر به دنبال خداحافظی با مشکلات پوستی خود هستید این روش درمانی یک انتخاب ایده آل برای شما است.

قدم قدم در فیشیال صورت

اهمیت مراقبت از پوست صورت پس از فیشیال

نحوه مراقبت از پوست صورت بعد از فیشیال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به صورت اصولی انجام شود. به صورت کلی پس از انجام این فرایند پوست کمی حساس می شود و ممکن است علائمی را از خود بروز دهد. مراقبت های پس از فیشیال باعث می شوند که اثرات جانبی آن به صورت کامل از بین بروند.

اگر بعد از فیشیال به درستی از پوست خود مراقبت کنید مشکلاتی مانند جوش زدن را تجربه نخواهید کرد به خصوص اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه باشد. انجام این مراقبت به طور صحیح و اصولی باعث می شود که پوست شما آرام تر شود و در کاهش سوزش آن نیز تاثیر بسیاری می گذارد. این مراقبت ها می توانند در کاهش التهاب و قرمزی پوست پس از فیشیال نیز بسیار سودمند واقع شوند.

اقدامات مهم پس از فیشیال صورت

برای مراقبت از پوست بعد از فیشیال صورت لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

  • استفاده از سرم و مرطوب‌کننده ملایم

پس از انجام فیشیال عموما پزشکان مصرف برخی محصولات را به شما توصیه می کنند. از میان این محصولات میتوان به سرم ها و مرطوب کننده های ملایم اشاره کرد. این محصولات به شکلی انتخاب می شوند که به غیر از تمیز نگه داشتن سطح پوست لایه های زیرین آن را نیز آبرسانی می کنند.

  • مصرف آب زیاد

یکی از مراقبت های پس از فیشیال صورت مصرف آب زیاد است. پس از انجام این روش درمانی شما باید به بدن خود کمک کنید تا هیدراته بماند. باید به اندازه کافی آب بنوشید تا بتوانید پوستی درخشان و زیبا داشته باشید. نوشیدن آب فراوان پس از فیشیال یکی از مواردی است که بسیار توصیه می شود.

  • استفاده از روبالشی و حوله تمیز و نرم

استفاده از روبالشی و حوله تمیز و نرم یکی از موارد بسیار با اهمیت برای مراقبت بعد از فیشیال صورت است. روبالشی ها و حوله های آلوده مکان رشد باکتری ها هستند و می توانند آن ها را به پوست شما انتقال دهند. پس از مدتی استفاده از حوله ها و رو بالشی های کثیف جوش های زشت و آکنه های بسیاری روی پوست شما پدیدار می شوند. حتما استفاده از روبالشی و حوله تمیز و نرم پس از فیشیال را الویت خود قرار دهید.

اهمیت‌ مواظبت و نحوه‌ مراقبت‌ بعد‌ از فیشیال صورت‌
اهمیت‌ مواظبت بعد‌ از فیشیال صورت‌

چه کارهایی را نباید پس از فیشیال انجام دهید؟

در این بخش از مطلب قصد داریم به بررسی مواردی بپردازیم که باید از انجام آن ها پس از فیشیال خودداری کنید.

  1. عدم استفاده از مواد آرایشی

به هیچ وجه نباید پس از انجام فیشیال از مواد آرایشی استفاده کنید. بهتر است حداقل 1 الی 2 روز از  آرایش های سنگین اجتناب کنید. پس از انجام فیشیال طبیعی است که پوست شما منافذ باز بسیاری داشته باشد. استفاده از محصولات آرایشی باعث می شود که این منافذ بسته شده و راه تنفس پوست نیز مسدود گردد. هرگز برای رفع قرمزی پوست خود از کرم های آرایشی استفاده نکنید.

  1. داشتن رفتاری ملایم با پوست

یکی از نکات مهمی که پس از فیشیال صورت باید به آن توجه کنید داشتن رفتاری ملایم با پوست است. به دلیل حساسیت بیش از حد پوست بعد از فیشیال توصیه میکنیم آن را دستکاری نکنید. اگر زیبایی پوستتان برایتان اهمیت دارد حتما به این مورد توجه لازم را داشته باشید. اگر جوش یا آکنه ای را روی پوست صورت خود مشاهده کردید بهترین کار این است که آن را به حال خود رها کنید.

  1. عدم استفاده از حمام داغ

یکی از ممنوعیت هایی که پس از فیشیال صورت وجود دارد عدم استفاده از حمام داغ است. بهتر است تا چند ساعت بعد از دریافت این درمان از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید خودداری نمایید. پوست شما در زمان انجام فیشیال در معرض بخار شدید قرار گرفته و توصیه می شود که تا چندین ساعت یا 1 الی 2 روز در معرض گرمای مجدد قرار نگیرد.

  1. اجتناب از قرار گرفتن زیر نور خورشید

یکی از مهم ترین نکات مراقبت بعد از فیشیال صورت این است که باید از قرار گرفتن زیر نور خورشید اجتناب کنید. اگر قصد تفریح، شنا یا طبیعت گردی را دارید بهتر است انجام این کار را به آینده موکول کنید. حتی استفاده از کلاه های لبه بلند نیز نمی تواند به طور کامل از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند. به دلیل حساسیت پوست بعد از انجام این فرایند بهترین کار این است که در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

  1. عدم استفاده از تونر

این روزها تونرها توانسته اند جای خود را در میان محصولات آرایشی پرطرفدار باز کنند. بیشتر خانم ها برای پاک کردن صورت خود از تونر استفاده می کنند. همانطور که میدانید اکثر تونرها حاوی مقداری الکل هستند. الکل می تواند باعث افزایش التهاب پوست شود. از آن گذشته خشکی بیش از حد و زخم شدن آن را در پی داشته باشد. عموما توصیه می شود که تا چند روز پس از فیشیال از تونر استفاده نکنید.

  1. به تعویق انداختن جلسات اپیلاسیون یا لیزر

پس از انجام فیشیال صورت باید حداقل یک هفته از انجام کارهایی مانند اپیلاسیون یا لیزر خودداری نمایید. اگر به این خدمات نیاز دارید بهتر است پیش از جلسات فیشیال این کار را انجام دهید. انجام لیزر و اپیلاسیون بعد از فیشیال می تواند باعث سوختن عمیق پوست شما و پوسته پوسته شدن آن بشود.

دلایل و راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از فیشیال

ممکن است روی صورت برخی از افراد در هنگام فیشیال جوش وجود داشته باشد. انجام لایه برداری روی پوست این مراجعان باعث می شود که باکتری ها به سطح پوست بیایند و به این دلیل احتمال جوش زدن افزایش پیدا میکند. بهتر است این افراد از فیشیال مخصوص آکنه استفاده نمایند.

استفاده از وسایل بهداشتی

برای جلوگیری از اینگونه مشکلات بهتر است به مراکز معتبر در این زمینه مراجعه کنید. این مراکز از وسایل تمیز و ضد عفونی شده استفاده می کنند که می توانند نقش مهمی در کاهش بروز مشکلاتی از این قبیل داشته باشند.

دستکاری نکردن جوش صورت بعد از فیشیال

گاهی اوقات نیز به علت حساس شدن پوست به دلیل انجام فیشیال جوش های ریزی روی سطح آن به وجود می آیند. در صورت مشاهده این جوش ها نیازی به نگرانی نیست به دلیل اینکه عموما پس از چند روز از بین می روند. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که به هیچ وجه نباید این جوش ها را دستکاری کنید. بهترین کار این است که صبر کنید تا آن ها خود به خود برطرف شوند.

اهمیت‌ و مراقبت‌ بعد‌ از فیشیال صورت‌
اهمیت‌ و مراقبت‌ بعد‌ از فیشیال صورت‌
جمع بندی درباره اهمیت مراقبت و نحوه مراقبت بعد از فیشیال صورت

در این مطلب در مورد اهمیت مراقبت و نحوه مراقبت بعد از فیشیال صورت صحبت کردیم. اکنون به طور کامل میدانید که پس از انجام فیشیال صورت چه اقداماتی را لازم است انجام دهید و از انجام چه کارهایی باید اجتناب کنید. اگر تمایل دارید بهترین نتیجه را از این روش درمانی بگیرید بهترین کار این است که از مراقبت های پس از آن غافل نشوید. این مراقبت ها تکمیل کننده فرایند درمان پوست شما هستند و باید آن ها را جدی بگیرید.بد نیست درپایان صفحه مراقبت پوستی با اسکین کر را هم مطالعه کنید.

سوالات رایج درباره اهمیت مراقبت و نحوه مراقبت بعد از فیشیال صورت

1-آیا پس از فیشیال می توانیم ورزش کنیم؟

به دلیل اینکه در طی این فرایند پوست کمی حساس شده بهتر است تا 2 روز از انجام فعالیت های ورزشی که باعث تعریق زیاد می شوند خودداری کنید.

2-بعد از فیشیال جلوی خورشید میتوان رفت؟

حتی الامکان بهتر است به مدت یک هفته از قرارگرفتن در برابر آفتاب جلوگیری کنید یا زمانیکه مجبور به این شرایط شدید حتما از کلاه استفاده کنید.

3-آیا امکان شستن صورت پس از فیشیال وجود دارد؟

عموما توصیه می شود که پس از فیشیال صورت خود را بشویید تا باقی مانده های لایه بردارها و ماسک ها از روی آن شما پاک شوند.

4-نحوه شستن صورت پس از فیشیال چگونه است؟

پس از فیشیال، پوست صورت کمی حساس می شود به همین دلیل بهتر است آن را به آرامی بشویید. عموما توصیه می شود در این مواقع از آب بیش از اندازه گرم استفاده نکنید. برای پاک کردن صورت خود نیز باید از یک حوله کاملا تمیز استفاده کنید.

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *