تخفیف کاشت ابرو تا 25 شهریور

تخفیف کاشت ابرو تا 25 شهریور

۸ دقیقه
نحوه ی شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو چگونه است؟

نحوه ی شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو چگونه است؟

آنچه می خوانید...
Rate this post

ابروها در زیبایی چهره تأثیر به سزایی دارند. کم شدن و ریزش ابروها به دلایل زیادی از جمله افزایش سن، عدم رشد مجدد ابروها پس از کندن یا بیماری خاص پوستی به وجود می‌آید و سبب می‌شود که زنان و مردان به کاشت ابرو روی آورند. اما مراقبت های بعد از کاشت معمولا باعث نگرانی می‌شود.
به طور مثال شستن ابروها پس از کاشت ابرو یک فرآیند بسیار ظریف است و به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارد. پس از کاشت ابرو، پیروی از نکات شستشوی صحیح برای دریافت بهترین نتیجه مهم است. در این مقاله در مورد نحوه شستن ابروها بعد از کاشت ابرو توضیح خواهیم داد.

کاشت ابرو چیست؟

فرآیند کاشت ابرو با برداشتن فولیکول های مو از ناحیه ای از پشت سر، که در برابر ریزش مو مقاوم است آغاز می شود و با قرار دادن ابروها در جای مشخص شده تمام می‌شود. معمولاً برای ابروهای پرپشت بین 250 تا 400 فولیکول برداشته می‌شود و به ناحیه ابرو پیوند می زنند. این عمل با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می شود، بنابراین دردی در زمان عمل احساس نمی‌کنید و از عوارض جانبی مربوط به بی‌هوشی جلوگیری می‌شود.
بدون برنامه ریزی و انتخاب مدل مناسب، ابروهای تازه کاشته شده متناسب با صورت بیمار نیست، بنابراین قبل از کاشت ابرو باید بر اساس فرم صورت فرد و نظر پزشک و همچنین خط رویش موی بیمار مشخص شود. پس از برداشتن فولیکول های موی پشت سر، کاشت مو در زاویه مناسب روی ابرو انجام می‌شود.

 

نحوه ی شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو چگونه است؟

برای شستن ابروها بعد از کاشت، همانطور که در فیلم شستن ابروی کاشت شده آمد، باید مراحل زیر را رعایت کنید:

چگونه ابروهای کاشته شده را بشوییم؟

1. استفاده از پاک کننده ملایم: پس از طی شدن مدتی که نباید ابروها را بشورید، شستشو را با استفاده از یک محلول شستشو مانند شامپو فوم، شامپو بچه یا محلول نمک شروع کنید. این مواد را می توانید با آب رقیق کرده و روی ابرو به آرامی اسپری کنید.
2. حرکات دایره ای آرام: هنگام شستن ابروهای کاشت شده، ملایم رفتار کنید و از مالش ابرو خودداری کنید و از حرکات دورانی آرام برای تمیز کردن استفاده کنید.
3. توجه به جهت رشد تارهای مو: موهای هر ناحیه ابرو را به همان سمت حرکت دهید.
4. ماندن پاک کننده روی ابرو: اجازه دهید مواد چند دقیقه روی ابروها بماند و سپس با آب ولرم به آرامی آن را بشویید.
5. از پاشیدن آب به صورت خود اجتناب کنید: پس از انجام عمل کاشت ابرو، برای مدت زمان مشخصی که اطلاع می‌دهند، آب به صورت خود نپاشید.
6. از ماساژ دادن ابرو و پیشانی خودداری کنید.
7. استفاده از پماد: اگر لازم به استفاده از پماد است، پس از شستشوی ابرو می توانید پماد را به ناحیه مورد نظر بمالید.
8. ابروها را خشک نکنید: ابروها را با حوله خشک نکنید و اجازه دهید خودش با هوای محیط خشک شود.
9. دوری از نور مستقیم خورشید: در ماه اول بعد از کاشت، از قرار گرفتن در تابش مستقیم نور خورشید دوری کنید.
10. دوری از ورزش های خشن: به مدت یک هفته تا یک ماه از ورزش های سخت هستند و عرق شما را در می آورند اجتناب کنید.
11. رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک: رعایت این نکات برای دریافت بهبودی و کسب بهترین نتایج از کاشت مهم است.

با رعایت این موارد می توانید دوام ابروی جدید را افزایش داده و از نتیجه کاشت لذت ببرید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو چیست؟
مراقبت های بعد از کاشت ابرو چیست؟

مراقبت های بعد از کاشت ابرو چیست؟

پس از پیوند، برای سازگاری کامل ابرو با مکان جدید و ماندگاری به زمان نیاز دارید. درست مانند هر جراحی دیگری، شما باید به بدن خود زمان بدهید تا بهبود یابد. برای به دست آوردن نتیجه دلخواه و جلوگیری از بروز مشکل باید نکات مراقبتی شستن ابروها بعد از کاشت ابرو را رعایت کنید. اولین بار پس از کاشت، ساختار ابرو بسیار ظریف است و خیلی زود آسیب می بیند، بنابراین از لمس و فشار به ناحیه ابرو اجتناب کنید. پس از انجام مراحل کاشت ابرو، در اطراف ابرو مقداری ترشحات و پوسته و قرمزی وجود خواهد داشت که معمولا پس از حدود 7 روز از بین می رود. در هفته های اول تا بهبود کامل ابروها از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.

بهترین زمان شست و شوی ابرو بعد از کاشت چه زمانی است؟

بعد از کاشت به دستور پزشک و نوع کاشت زمان شستشوی ابرو مشخص می شود. به طور کلی، پزشک شما دستورات خاصی را برای شستشو و مراقبت از ناحیه پیوند شده پس از کاشت ابرو ارائه می دهد. این زمان می تواند تا 24 تا 48 ساعت و در بعضی مواقع تا یک هفته پس از کاشت باشد. برای به دست آوردن بهبود و ماندگاری مناسب کاشت ابرو، باید به دستور پزشک خود عمل کنید.

هنگام شستن ابروها بعد از کاشت ابرو درجه حرارت آب چقدر باشد؟

آب ولرم بهترین دما برای شستن ابروها است. استفاده از آب خیلی سرد یا خیلی گرم ممکن است باعث آسیب یا تحریک پوست شود، بنابراین بهتر است از دمای معمولی برای شستن ابرو استفاده کنید. آب ولرم از ایجاد جوش و آسیب های احتمالی پوست خودداری می کند.
سعی کنید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا موقعیت هایی که گرمای زیادی به صورت وارد می کنند، خودداری کنید. دما و حرارت بالا منجر به آسیب به فولیکول های پیوندی می شود و این مشکل منجر به افتادن ابروها و کاهش تراکم آنها پس از کاشت می شود.

نکات شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو

رعایت نکات زیر جهت شستشوی ابروی کاشته شده برای جلوگیری از آسیب رساندن به آن ضروری است:

  • استفاده از شامپو فوم:

روش صحیح شستن ابروها بعد از کاشت ابرو استفاده از شامپو فوم در ناحیه پیوند شده است. به هیچ وجه ابروها را ماساژ ندهید، زیرا ممکن است منجر به جدا شدن فولیکول ها شود و به طور مستقیم بر نتیجه کاشت تأثیر منفی بگذارد. بنابراین کافی است مقدار کمی از شامپو فوم را با انگشت به آرامی روی ابروها بمالید. توجه داشته باشید که این کار باید بسیار آهسته انجام شود.

  • ابروها را با آب گرم بشویید:

شما نمی توانید ابروی کاشته را، مانند قبل از عمل بشویید. نباید فشار آب روی ابروها باشد. به همین دلیل باید دست خود را بین آب و ابرو قرار دهید تا چیزی شبیه آبشار به وجود آید. به این ترتیب آب به طور مستقیم بر ابرو تأثیر نمی گذارد و به آرامی بدون آسیب رساندن به آن شسته می شود.

  • اجازه دهید ابروها در هوا خشک شوند:

بعد از حمام هرگز نمی توانیم ابروهایمان را با حوله خشک کنیم، اما باید ابروهایمان را با هوا خشک کنیم. اگرچه می توانیم به آرامی از حوله برای ناحیه کاشته شده استفاده کنیم.

  • جای زخم روی ابروها را پاک نکنید:

بعد از کاشت ابرو، اجازه ندارید جای زخم و اسکار روی ابرو را بردارید. در هفته های اول پس از کاشت ابرو، این پوسته ها معمولا روی ابروها ظاهر می شوند، اما به هیچ وجه نباید آنها را بردارید. این زخم ها به مرور زمان و با شستشوی روزانه خود به خود از بین می روند.

شستشوی ابرو با پد شوینده ساده

  • از فعالیت های شدید خودداری کنید:

باید از فعالیت هایی که باعث عرق کردن بیش از حد می شود خودداری کنید. بنابراین توصیه می شود حداقل در ماه اول ورزش نکنید. در مواردی که ورزش شدید نباشد، می توان آن را 15 روز بعد از کاشت ابرو انجام داد.

  • از آرایش ابرو خودداری کنید:

از آرایش ابرو، حداقل در چند هفته اول یا تا زمانی که پزشک اجازه دهد، اجتناب کنید.

جمع بندی درباره شستشوی ابرو بعد از کاشت

کاشت ابرو عمل بسیار ظریفی است و چون روی صورت انجام می شود و در زیبایی تأثیر زیادی دارد، عمل بسیار ظریفی است. نحوه صحیح شستن ابروها بعد از کاشت ابرو به کلینیک و دستورالعمل های خاص ارائه شده بستگی دارد. پس از اتمام دوره انتظار که توسط پزشک و کلینیکی که در آن کاشت انجام شده تعیین می شود، می توانید شستن ابروهای خود را با یک پاک کننده ملایم مانند شامپو بچه یا محلول نمکی شروع کنید.

سوالات متداول درباره نحوه ی شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو

1- آیا شستن ابروها بعد از کاشت ابرو ممکن است؟
بعضی پزشکان بعد از 3 روز و بعضی دیگر 8 روز صبر می کنند. فشار آب زیاد یا مالش نواحی پیوند شده باعث بیرون کشیدن فولیکول های پیوند شده می شود. معمولا هشت روز پس از کاشت ابرو، شستشوی ملایم صورت و حمام کردن مجاز است.
2- آیا بعد از کاشت می‌توان ابروها را با شوینده صورت شست؟
پس از مدت زمانی که پزشک شما تجویز کرده است، معمولاً می توانید ابروهای خود را با شوینده صورت ملایم مانند شامپو بچه یا محلول نمکی بشویید.
3- بهترین زمان استحمام بعد از کاشت ابرو چه زمانی است؟
توصیه پزشکان این است که در روز کاشت ابرو خود قبل از عمل دوش بگیرید تا نیازی به دوش گرفتن بعد از جراحی نداشته باشید. برای شستشوی ابرو و حمام عجله نکنید، بگذارید التهاب ابرو کاهش پیدا کند، سپس طبق دستور ابروهای خود را بشویید.

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *