۲۶ دقیقه
کاشت ابرو

کاشت ابرو

آنچه می خوانید...
 
 

برخی افراد خواهان داشتن ابروهای پر هستند، چرا که ابروها سن واقعی هر فردی را نشان می دهند از همین رو اقدام به کاشت ابرو می کنند.

*مهمترین بخش های مقاله*

اکثر خانم ها با استفاده از تاتو، هاشور و میکروپیگمنتیشن باعث ایجاد زخم در پوست ناحیه ابرو می شوند. میکروپیگمنتیشن یا هاشور هیچ تفاوتی با تاتو ندارد چراکه باعث صدمه و آسیب در قسمت ابروها می شوند. در نتیجه خانمی که تاتو، هاشور یا میکروپیگمنتیشن انجام داده باشد، باید تا 4 ماه صبر نماید تا زخم ها ترمیم پیدا نماید و سپس کاشت ابرو را انجام دهد.

حدالامکان خانم هایی که قصد پهن کردن یا نازک کردن ابرو را دارند، باید از انجام هرگونه عمل زیبایی مانند تاتو و هاشور، خودداری نمایند. نتیجه ایده آل برای خانمی ایجاد می شود، که کمترین اقداماتی را در ناحیه ابرو انجام داده باشد. در واقع می توان گفت پوست ابرویی که هیچ گونه تاتو و هاشوری را در آن ایجاد نکرده باشند، بهترین پوست برای پیوند مو و کاشت ابروی طبیعی خواهد بود.

 

کاشت ابرو چیست؟

ابروها بعد از چشم ها بخش مهم زیبایی صورت است که امروزه بعد از کاشت مو از استقبال بی نظیردر بین خانم ها برخوردار شده است. تحلیل ابرو به علل زیادی رخ می دهد که یکی از مهم ترین آن نازک کردن بیش از حد ابرو و یا تاتو نمودن آن می باشد که آسیب زیادی را به ابرو می رساند.

این پروسه باعث می شود که خانم ها برای جبران آن به کاشت ابروی طبیعی روی آورند. یکی از راه هایی که می توان ابروهای کم پشت و نازک خود را اصلاح کرد، کاشت یا پیوند ابرو می باشد که هیچ گونه درد و ناراحتی را ندارد.

اخیرا این روش درمانی و زیبایی در بین زنان از استقبال زیادی برخوردار شده است به طوری که آقایان نیز به آن تمایل نشان می دهند. کاشت ابروی طبیعی همچون کاشت مو و یا کاشت ریش و سبیل می باشد با این تفاوت که چون پروسه ی حساس است نیاز به دقت و ظرافت زیادی در کار را دارد.

توجه داشته باشید که تار مو باید در جای مناسب خود و مطابق جهت ابرو صورت گیرد. بهتر است که هم سطح پوست پیوند ایجاد شود و فرد بعد از آن مراقبت ها و نکات را رعایت کند تا نتیجه ایده آل باشد.

یکی از سوالات رایج در این زمینه علل ریزش ابرو است که بسیار از پزشک پوست پرسیده می شود و متقاضی خواهان دانستن آن می باشد. به گفته بهترین پزشک پوست برای کاشت ابرو این است که پروسه ریزش ابرو همچون ریزش مو شایع نمی باشد و می توان گفت که علل متعددی برای ریزش وجود دارد.

برای مشاوره کاشت ابرو نام و موبایل خود را وارد کنید:

 

در برخی افراد شاهد نازک شدن موی ابرو و یا ریزش ابرو هستیم، که می تواند به دلایل زیر باشد:

  • شانه زدن ابرو خلاف جهت رویش مو
  • آسیب و ضربه های وارد شده به سر
  • ابتلا به برخی بیماری ها
  • افزایش سن

افرادی که ناراحت نازک شدن تارهای مو ابروی خود هستند و یا دچار ریزش ابرو می شوند، می توانند کاشت مو را انجام دهند.

 
 
کاشت ابرو
عکس کاشت ابرو بعد از چند ماه
 
نمونه کاشت ابرو
عکس کاشت ابرو بعد از یک ماه

مشاوره پیش از کاشت ابرو 

  • پیش از تصمیم به انجام کاشت ابرو، حتما بایستی با متخصص پوست مشاوره داشته باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که فرم ابروی هر فردی منحصر به فرد است. وضعیت، میزان تقارن و پر بودن ابرو، متناسب با ظاهر و صورت فرد تعیین خواهد شد.
  • در طول جلسات مشاوره، ابتدا فرم دلخواه ابرو از فرد پرسیده خواهد شد، چرا که حین کاشت می توان تغییراتی را در ظاهر و فرم ابرو ایجاد کرد.
  • کاشت ابرو نیز همانند کاشت مو، تحت بی حسی موضعی انجام می شود، تا فرد آرامش بیشتری داشته باشد. کاشت مو، روش بسیار ساده ای است و نتیجه آن تا حد بسیار بالایی به دقت و مهارت جراح بستگی دارد.

نحوه انجام کاشت ابرو

به طور میانگین، 250 تا 400 تار موی برای هر ابرو، جهت حفظ ظاهر طبیعی ابرو نیاز می باشد. بسته به اندازه و ظاهر فعلی ابروها، این تعداد تار مو متغیر خواهد بود. هر تار مو بایستی در جهت رویش مو کاشته شود و کاملا بر روی سطح پوست قرار بگیرد.

کاشت ابرو برای چه افرادی مناسب می باشد؟

افرادی که بنا به دلایل ژنتیکی، برداشتن بیش از حد ابرو، ضربات وارده به سر و یا ابتلا به برخی بیماری ها، دچار ریزش ابرو شده اند، بهترین گزینه های انجام کاشت ابرو هستند. اما افرادی که از ظاهر ابروهای خود راضی نیستند نیز می توانند کاشت ابرو را انجام دهند.

چرا کاشت ابرو انجام دهیم؟

ابرو یکی از عناصر مهم در زیبایی چهره افراد است که راه های زیادی برای پرپشت کردن آن وجود دارد. در اغلب مواقع خانم ها از شایع ترین روش که تتو و یا آرایش کردن است جهت حجیم نمودن آن استفاده می کنند، اما باید بگوییم که این روش مصنوعی است و علاوه بر این که جذابیتی ندارد بلکه سن راافزایش می دهد.

به توصیه بهترین دکتر کاشت ابرو درغرب  تهران موثرترین روش برای پرپشت کردن و حجیم نمودن ابرو، کاشت ابرو می باشد. کاشت ابرو روشی است که نیاز به مهارت و تکنیک خاصی می خواهد که می توان با روش  FUT برای تمام صورت ها انجام داد. این پروسه غیر تهاجمی هیچ گونه خطری برای فرد به همراه ندارد و چنانچه به دکتر پوست حاذقی مراجعه شود بهترین کارایی را برای متقاضی به همراه خواهد آورد. پیوند ابرو را همه افراد می توانند انجام دهند، چه کسانی که ابروهای آنان شکسته شده است و چه افرادی که ابروهای آنان تتو و یا نازک می باشد.

علل ریزش ابرو

هدف اصلی از کاشت ابرو

کاشت ابرو برای سه هدف کلی صورت می گیرد که شامل :

این روش برای افرادی مناسب است که به صورت ژنتیکی و وراثتی بدون ابرو متولد شده اند. همچنین برای کسانی که ابروی کم و یا به علت سوختگی ابروهای خود را از دست داده اند، صورت می گرد.

این روش نیز برای افرادی مناسب است که از تراکم ابروی خود راضی نیستند و خواهان ابروهای پهن و کلفت در صورت می باشند.

این روش نیز برای افرادی صورت می گیرد که فقط نیاز به اصلاح کم و جزئی دارند تا دیگر برای پر نمودن برخی موقعیت ابروهای خود از مداد ابرو استفاده نکنند.

دوره رشد ابرو بعد از کاشت چگونه می باشد؟

بعد از پیوند ابرو، مو 2 تا 3 هفته ریزش می کند، اما جای نگرانی ندارد چرا که بعد از 4 ماه مو رشد مجدد می کند و با رویش دوباره بسیار زیبا به نظر می رسد گویا که ابروی خود فرد است و هر چه زمان بیشتر بگذرد ابرو پرپشت تر می شود و به ماه 9 که برسد، ابرو کامل رشد کرده و نتایج بهتر قابل رویت است.

کاشت ابرو بدون درد بسیار مناسب افرادی است که ابروهای کم پشت، به دلایل ژنتیکی و وراثتی فاقد ابرو هستند و یا ابروی سوخته و شکسته دارند، افرادی که با مواد اسیدی و شیمیایی فعالیت می کنند، افرادی که جراحات و زخم کوچک در ناحیه ابرو دارند به طوری که رشد ابرو در آن قسمت متوقف شده است، بسیار کاندیدای مناسب کاشت ابرو هستند.

نمونه های کاشت ابرو طبیعی و با بالاترین تراکم ممکن

برای زیبا شدن ابروهات منتظر چی هستی؟ همین الان تماس بگیر و نوبت رزرو کن…

 

آمادگی قبل از کاشت ابرو

پیوند و یا کاشت ابرو نیز مانند کاشت مو که بر روی جمجمه صورت می گیرد نیاز به برخی مراقبت ها و نکات قبل و بعد از این پروسه دارد که فرد باید آن را به خوبی انجام دهد که شامل:

مراقبت های قبل از کاشت ابرو
  • به هیچ وجه قبل از کاشت ابرو از دارو و یا مکملاتی که باعث رقیق شدن خون می شود، استفاده نکنید.
  • اجتناب از دخانیات، دو سه هفته قبل از کاشت ابرو الزامی می باشد.
  • متقاضی باید تا 48 ساعت قبل از پیوند ابرو از مشروبات و نوشیدنی های الکلی مصرف نکند.
  • بهتر است که در مراجعه به کلینیک و یا مطب پزشک، فرد در ناحیه صورت به خصوص موضع ابروها هیچ گونه آرایش و یا پمادی استفاده نکرده باشد.

علل ریزش یا تحلیل ابرو عبارتند از:

  • کم پشتی ژنتیکی ابرو
  • کم کاری تیروئید
  • آلوپسی آرئاتا
  • ضربه و آسیب
  • تریکوتیلومانیا یا کندن ابروها در حالت عصبی

شایان ذکر است که بگوییم که همه افراد می توانند کاشت ابرو را انجام دهند و دکتر پوست ازبهترین محل فولیکول های سر، مو را انتخاب کرده و در بهترین قسمت ابرو می کارد.

دکتر هیچ گاه از موهای مجعد و فر برای کاشت استفاده نمی کند و زمانی که پیوند را انجام می دهد در آقایان اغلب افقی و روی لبه استخوانی حدقه چشم صورت می گیرد اما زنان در قسمت لبه استخوانی فاصله گرفته و قوس ابرو صورت می گیرد.

روش کاشت ابرو چگونه است؟

دکتر پوست در ابتدا ابرو را به سه قسمت مساوی تقسیم می نماید که شامل: تاج و بدنه و دم ابرو است. در ابتدا در قسمت تاج، ابرو را به صورت زاویه دار رو به بالا می خوابانند تا حالت عمودی به خود نگیرد.

اما در قسمت بدنه ابرو اقدام به زاویه کردن و خواباندن تاج و دم ابرو می کنند تا مو به صورت مماس در صورت کاشته نشود. در این مرحله از موهایی استفاده می شود که ضخیم و مجعد نیست.

در مرحله آخر فقط منافذ ابرو نسبت به موها باید بسیار نازک و کوچکتر باشد زیرا که اگر این اصول رعایت نشود در حالت رشد ابرو شاهد رشد و خروجی ابروهایی با حالت ضخیم و غیر طبیعی خواهیم بود. دکتر پوست تاکید می کند که کاشت باید خیلی به هم نزدیک و پرتراکم باشد و پوست نیز در زیر ابرو قابل رویت نباشد.

 
 

در واقع می توان گفت در ابتدا دکتر پوست با گرفتن موهای نازک پشت سرو نزدیک به گردن و یا پوست ظریف گرفته می شود، در واقع مویی مناسب است که یک تا دو سانت بلند می باشد و همچون بلندی موهای ابرو، تا پزشک پوست بتواند حالت موها را ببیند و بر روی قوسی که پوست ابرو دارد روی استخوان حدقه چشم آن انحنا را بخواباند و حالت ابروی طبیعی را ایجاد نماید. رشد موهای کاشت شده هم نسبت به رشد ابرو مقداری بیشتر است به علت ابروی نرمال باید 10 روز یک بار کوتاه شود، در حالی که ابروهای کاشت شده را باید هفته ای یک تا دو بار اصلاح نماییم.

 
کاشت ابرو چیست؟
نتیجه کاشت ابرو بعد از سه ماه

 

اصلاح بعد از کاشت ابرو

هر کاشت مویی ممکن است که بعد از 3 هفته تا 1 ماه  بعد از کاشت مو، خواه کاشت موی ابرو، کاشت موی ریش یا کاشت موی سرباشد، باید حدود سه هفته تا یک ماه ابتدا موی سر باید ریزش کند تا به فاز استراحت و یا ریزش برود. گفته می شود که استراحت در افراد متفاوت می باشد، در واقع از 3 تا 6 و یا 7 ماه طول می کشد.

یعنی حداقل 3 ماه و حداکثر 7 ماه ابروها به نتیجه برسند، تا ابروها و موها نتیجه مطلوب را با خود به همراه بیاورند. از بین افراد 20 تا 30 درصد هستند که موهای کاشته شده در آنان ریزش پیدا نمی کند و فاز استراحت ندارد و همان موها با همان مقاومت باقی می ماند. پس می توان نتیجه گرفت که زمانی ما می توانیم که با موچین ابروها را اصلاح کنیم که از فاز استراحت خارج شده باشد و ابروها رشد کرده باشد.

حداقل 8 الی 9 ماه از کاشت ابرو گذشته باشد و کاشت نیز به نتیجه رسیده باشد. اضافه می کنیم که قیچی زدن موهای ابرو از 10 روز بعد از کاشت ابرو میسر می باشد. کاشت ریش نیز به همین صورت است و همچون کاشت موی سر نتیجه خواهد داد.

نمونه کار کاشت ابرو

مدت زمان کاشت ابرو با موی طبیعی

متقاضی با مراجعه به دکتر پوست در ابتدا مشاوره های لازم را به فرد می دهد و سپس پروسه را شروع می کند. مدت زمان این پیوند 4 تا 7 ساعت می باشد که برای این که فرد هیچ گونه درد و ناراحتی را احساس نکند از بی حسی های موضعی و یا پمادهای حاوی لیدوکایین استفاده می نماید. پزشک با گرفتن 200 تا 400 مو اقدام به کاشت آن در ناحیه ابرو می کند.

کاشت ابرو هیچ گونه درد و ناراحتی ندارد مخصوصا این که پزشک پوست در ابتدا ناحیه کاشت را بی حس می نماید تا متقاضی  دردی را متوجه نشود. چون ناحیه دور چشم بسیار حساس است به همین دلیل ممکن است که مقداری ورم و کبودی رخ دهد که با گذر چند روز کاملا محو خواهد شد.

علل ریزش ابرو

ابروها به دلایل مختلفی ریزش می کند که عبارتند از:

  • داشت بیماری هایی از جمله جذام، آلوپسی، سرطان و…
  • آسیب های فیزیکی و بیرونی
  • سوختگی، صدمه و تصادف
  • داشتن ابروی کم و نازک به علت وراثت و ژنتیک
  • مصرف برخی از مکملات، داروها و ویتامین ها
  • زخم و خراش
  • کم کاری غده تیروئید
  • تتو و هاشور ابرو
  • و …

 

سوال اغلب مراجعه کنندگان برای کاشت ابروی طبیعی در این است که آیا حتما باید به یک دکتر پوست باتجربه و حاذق مراجعه نماییم؟

پاسخ به این پرسش بله می باشد، چرا که فرآیند کاشت ابرو مقداری پیچیده است و اگر به پزشکی مراجعه شود که تبحر و خبرگی را نداشته باشد، ممکن است که علاوه بر ایجاد چهره زشت، هزینه مجدد را برای متقاضی به همراه داشته باشد.

دکتر پوست ابتدا قسمت ظریف منبع موی سر از پشت سر می باشد را شناسایی می کند و با گرفتن مقداری از مو اقدام به پیوند آن در جهتی که فولیکول ها منطبق با رویش و خواب موهای ابرو باشد، انجام می دهد. برای انجام این پیوند پزشک باید مهارت و تجربه فراوان داشته باشد که نتایج ایده آل را برای متقاضی را به ارمغان بیاورد.

برای مشاوره رایگان کاشت ابرو طبیعی و پرتراکم همین الان تماس بگیرید

 

برخی نکات در مورد کاشت ابرو

کاشت ابرو به دو روش FUT وFIT صورت می گیرد که باید در ابتدا بررسی شود که پزشک کدام گزینه را برای فرد مناسب تر و بهتر می داند. چون روش کاشت ابرو با بی حسی موضعی انجام می شود، در نتیجه هیچ گونه درد و ناراحتی را برای فرد ایجاد نمی کند.

این پروسه هیچ گونه عوارضی ندارد و متقاضی بعد از پیوند می تواند به امور روزمره زندگی خود باز گردد. معمولا نتایج این پیوند از 6 تا 12 ماه زمان بر است و فرد باید شکیبا و صبور باشد. شایان ذکر است که برای شستشوی صورت و استحمام بعد از 3 روز هیچ گونه منافاتی ندارد اما بهتر است که ناحیه پیوند را ماساژ نکنند.

ممکن است که مقداری تورم، کبودی و قرمزی در بالای ابرو ایجاد شود که جای نگرانی ندارد و بعد از چند روز برطرف می شود. پیوند ابرو به صورت طبیعی و استاندارد، چهره را زیبا می کند به همین دلیل در انتخاب کلینیک و یا دکتر پوست خوب، ملاک  و معیار را بر هزینه قرار ندهید. در ادامه برخی دیگر از نکات مربوط به کاشت ابرو را توضیح می دهیم.

  • موی ابرو باید به طور مرتب اصلاح شود، با این پروسه روند رشد طبیعی خود را خواهد گرفت.
  • کاشت ابرو بسیار ایمن است و تورم و خارش در آن بسیار به ندرت در آن دیده می شود.
  • افراد بلافاصله بعد از کاشت ابرو می توانند از مطب مرخص شوند و به فعالیت های روزمره خود بپردازند.
  • بهتر است افراد  در طول مدت نقاهت بعد از کاشت ابرو از  یک کلاه بزرگ و عینک آفتابی استفاده کنند.
  • نکته آخر این که: در خصوص کاشت ابرو توصیه می شود که حتما از یک دکتر پوست باتجربه و حاذق در این زمینه مشورت بگیرند.
 
 

اخیرا کاشت ابرو یکی از روش های پرطرفدار در بین افراد علی الخصوص خانم ها می باشد . افرادی که از ابروی کم پشت و تتوی دائمی خود خسته شده اند، می توانند با مراجعه به یک دکتر پوست و یا متخصص زیبایی باتجربه و متبحر اقدام به پیوند ابرو نمایند. اما برای این که کاشت ابروی طبیعی جلوه دهد، متقاضی باید مراقبت های قبل و بعد از پیوند را به خوبی رعایت کند تا نتایج خوبی را برای فرد به همراه آورد.

 
علت ریزش ابرو بعد از کاشت ابرو چیست؟
هزینه کاشت ابرو 1402

 

ریزش ابرو بعد از کاشت

بیماری، استرس، تغذیه نامناسب، علل ژنتیکی و وراثتی و… همگی در کم پشتی ابروها، مژه وحتی موی سر دخیل هستند اما با پیشرفت علم و تکنولوژی فرد نباید مایوس و نامید شود چرا که روش های زیادی برای احیای آن ابداع شده است.

زیبایی چهره امری است که افراد برای کسب آن به راه های زیادی دست می زنند. یکی از اعضایی که توجه کمتری بدان می شود، ابروها می باشد در حالی که باید بگوییم کم پشتی و نافرمی ابروها چهره را بدفرم و زشت جلوه می دهد.

خوشبختانه اخیرا برای رفع این عارضه کاشت ابرو با موی طبیعی در بیشتر مطب های پوست و کلینیک های زیبایی در حال اعمال است. توصیه می نماییم که متقاضیان این پروسه باید به دکتر پوست خوبی مراجعه کنند تا بعد از کاشت هیچ گونه عوارضی رخ ندهد، همچنین بهترین نتایج را برای فرد به ارمغان بیاورد.

 
 

اما یکی از سوالات متداولی که افراد این پروسه می پرسند در این است که چرا بعد از کاشت ابرو، موی آن ریزش می کند؟ آیا رخداد این عارضه امری طبیعی می باشد یا پزشک آماتوراست؟

در ادامه باید اظهار نماییم که برای این که کاشت ابرو نتایج خوب و دراز مدتی را به همراه بیاورد، فرد باید مراقبت های بعد از آن را اعمال کند و تمام دستورالعمل های آن رااز دکتر خود جویا شود.

 
ریزش ابرو بعد از کاشت
ماندگاری کاشت ابرو

 

 ریزش ابرو بعد از کاشت امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد چرا که بعد از دو هفته ممکن است که ساقه ابرو یا قسمتی از آن ریزش کند در حالی که ریشه همچنان در جای خود است.

علت ریزش ابرو در این می باشد که ابروهای کاشته شده بسیارضعیف هستند و نمی توانند رشد کنند در نتیجه ریزش می کنند. در واقع می توان گفت که ریزش ابرو بعد 12 روز رخ می دهد که جای نگرانی ندارد و بعد از مدت زمانی کم مجددا رویش می کند. دکتر پوست برای رویش دارویی تجویز می کند تا رویش را سریع تر نماید. شایان ذکر است که بگوییم متقاضی می تواند نتیجه نهایی را بعد از 6 ماه مشاهده کند.

  • علل ژنتیکی و وراثتی
  • برخی از مشاغل همچون قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و یا بخارات
  • کندن ابرو به دلیل وسواس فکری
  • داشتن برخی از بیماری های پوستی مانند: لوپوس یا سالک پوستی
  • آسیب و صدمه دیدن ابرو بر اثر سوختگی و یا فرآیندهای زیبایی مثل تاتو و هاشور
  • برخی درمان ها مثل شیمی درمانی و رادیوتراپی
  • علل هورمونی
  • کمبود برخی از ویتامین ها در بدن
  • مصرف برخی از داروها و قرص ها
  • و…

آیا کاشت ابرو عوارض و خطراتی دارد؟

می توان به صراحت بگوییم اگر کاشت ابرو را در کلینیک ها و مراکز معتبر انجام شود هیچ گونه عوارضی رابرای افراد به همراه نمی آورد بلکه برعکس بهترین نتایج را به ارمغان می آورد اما متاسفانه اخیرا نه برخی افراد غیر حرفه ای و آماتور اقدام به کاشت ابرو کرده اند که نه در محل ابرو جوش و اسکاردر ناحیه ابرو و تورم و درد از ناحیه سر ایجاد می کند. در نتیجه این عوارض نه تنها از لحاظ مالی بلکه از لحاظ زمانی برای افراد مشکلاتی را ایجاد می کند.

در صورتی که فرد به پزشک پوست و متخصص زیبایی حرفه ای خود مراجعه کند هیچ گونه عوارض و معایبی را برای او به همراه نخواهد آورد، اما اخیرا با ظاهر شدن پزشکان آماتور برای این پروسه حساس، برخی از عوارض همچون عفونت در محل پیوند به دلیل استفاده از وسایل چندبار مصرف شده، ایجاد کرده اند که برطرف شدن آن خود نیاز به مراجعه به پزشکان دیگر را در پی داشته است.

همچنین اگر متقاضی بلافاصله بعد از پیوند صورت را شست و شوی دهد، باعث عفونت و در نتیجه تبدیل شدنش به التهاب خواهد شد. استفاده از روش های FIT و FUT  ممکن است که خونریزی را به همراه داشته باشد، که بعد از گذر چند ساعت کاملا برطرف می شود و جای نگرانی ندارد. اما مهم ترین عارضه کاشت ابرو، عدم نداشتن خواب یکسان بین ابروها می باشد که اگر فرد بعد از آن مراقبت ها را به خوبی انجام دهد، برطرف می شود.

برای این که هیچ گونه عوارض و خطراتی را برای فرد ایجاد نشود، بهترین گزینه بعد از پرس و جو و دیدن نمونه کار پزشک به او مراجعه شود، چرا که پروسه کاشت ابرو حساس است و هر پزشکی توانایی این عمل را ندارد. هچنین این روش از مقداری عوارض مانند: ورم و کبودی در اطراف چشم ها را دارد اما جای نگرانی ندارد و بعد از یک هفته کاملا برطرف خواهد شد، برای این که سریع تر کبودی ها برطرف شود، می توان از کمپرس یخ در اطراف چشم استفاده شود. نمونه کار خانم دکتر سمیه زمانی نیا بهترین دکتر کاشت مو در تهران را لطفا مشاهده بفرمایید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

برخی مراقبت های بعد از کاشت ابرو عبارتند از:

  • نحوه خوابیدن بعد از کاشت: برای نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو به این صورت است که تا 4 روز بعد از کاشت ابرو، حالت نیمه نشسته یعنی با زاویه 45 درجه نسبت به زمین (خط افقی) خوابیده باشد و همچنین در عین حال از بالشت زیر گردنی U  شکل حتما استفاده کند.
  • استحمام بعد از کاشت ابرو: استحمام بعد از کاشت ابرو نیز تا 14 روز بعد از پیوند ابرو ، بدین روش است که سر را از گردن به عقب خم می کنند. سر دوشی سیار به حمام بر میدارند و کف سرشان را از عقب برمی گردانند و با شامپوی بچه حتما باید سر را شستشو کنند 48 ساعت بعد از کاشت ابرو می توانند حمام بروند. به همین صورتی که دکترپوست اجازه داده است استحمام کنند. در صورتی که آب یا کف از ابرو عبور کرد، موردی ندارداما ضرب آب دوش نباید مستقیم به روی ابرو برخورد کند. نکته احتیاط کنید که این پروسه تا 14 روز به ابرو هیچ گونه برخوردی نداشته باشد.
  •  شستشوی صورت و ابروها: برای شستشوی صورت و ابروها، صورت از چشم به پایین بلامانع می باشد، اما ابروها را باید تا 14 روز با اسپری بشورند. 24 ساعت بعد از کاشت ابرو دو اسپری تهیه می کنند که در یکی از اسپری ها یک قاشق غذا خوری شامپوی بچه و در اسپری دیگر آب معدنی جوشیده قرار دهید. البته اسپری که تمیز و شسته شده باشد، قرار می دهند. بعد از این که قرار دادن تکان می دهند تا کف کند و از فاصله 5 سانتی متری اسپری می کنند در ابروها.
  • بعد از این که چند دقیقه صبر کردند، بعد از آن خود به خود چربی و آلودی از روی ابروها برکنار می رود. به هیچ وجه دست بر روی آن کشیده نمی شود. بعد از 5 دقیقه، اسپری که حاوی آب است را میزنیم تا حالت شستشو را انجام دهد. پس مجددا گفته می شود که 24 ساعت بعد از کاشت ابرو اسپری کف به نحوی که  گفته شد 5 دقیقه صبر و سپس اسپری آب زده می شود. این پروسه را می توان هر 12 ساعت تا 14 روز تکرار نمود.
  • برداشتن بخیه ها: برداشتن بخیه ها در روز 14 می باشد، یعنی زمانی که به دکتر پوست مراجعه می شود و بخیه ها برایشان برداشته خواهد شد می توانند بعد از این که به منزل مراجعه کنند و استحمام نمایند و حتی استحمام نیم ساعته داشته باشند. بدین صورت که در حمام باید نیم ساعت کف با آب گرم زیادایجاد کنند و بر روی ابروها قرار دهند. نکته اگر پوسته برروی ابروها قرار گرفته باشد، فرد باید این پروسه کف گذاری را تکرار کند تا کاملا شل و از مو برطرف شود و در انتها با آب با آهستگی شستشو دهند برای این کار می توانند با یک گوش پاکن در جهت خواب ابرو به آرامی شستشو دهند تا آسیبی به خواب ابرو وارد نشود و پوسته ها را جدا نمایند.
  • نگهداری: نگهداری بعد از روز 14 بدین صورت است که فرد دیگر نیاز به استفاده از شامپوی بچه ندارد و می تواند از  صابون بچه جهت شستشوی صورت استفاده کند. فرد کفی را که ایجاد کرده است را مقداری را در ابروها قرار دهد و ابروها را نیز شستشو می دهد و در حالتی که آغشته به کف می باشد با براش نرم داخل ابروها می کشد. هدف بعد از روز 14 این است که پوست کف داخل ابروها تمیز شود و هیچ گونه چربی داخل آن وجود نداشته باشد.
  • داروها: داروهایی که برای فرد نوشته می شود اعم از یک آنتی بیوتیکی که چند روز استفاده می شود و یک ضد خارش و ضد التهاب نیز تجویز خواهد شد. همچنین مسکنی که برای یک روز باید مصرف گردد. تمامی داروها همان روز بعد از کاشت ابرو باید استفاده شود.
  • پرهیز غذایی: پرهیز غذایی خاصی ندارند، سعی شود که میوه جات و سبزیجات بسیار مصرف گردد،آناناس تازه در بهبود زخم کمک شایانی می کند همچنین مصرف موز به دلیل دارا بودن پتاسیم مفید است. خوردن ویتامین C  بصورت قرص جوشان روزانه بسیار مفید و مثمرثمر می باشد.
  • مصرف دخانیات: بعد از کاشت هر نوع مویی از جمله ابرو به هیچ وجه سیگار و قلیان مصرف نشود چرا که بسیار مضر می باشد.
  • پانسمان پشت سر: پانسمان پشت سر،محل برداشت مو است. پانسمان پشت سر در واقع پانسمانی که همان روز کاشت ابرو را برای متقاضی انجام داده می شود، کافی می باشد و فرد پانسمان برداشته می شود و فقط تا 4 روز روی محل برداشت پشت سر، پماد قرار داده می شود.
  • کبودی و التهاب: احتمال مشاهده مقدار جزئی کبودی و التهاب برای مدت زمان کوتاهی در ناحیه ابروها وجود دارد. با این حال، کاشت ابرو روشی نسبتا سریع و بدون درد می باشد. موهای کاشته شده رشد طبیعی خود را دارند، به همین خاطر تمامی اقداماتی که قبل از کاشت بر روی ابروها انجام می شده است، مانند برداشتن و کوتاه کردن، اکنون نیز بایستی انجام شوند، تا فرم ابرو به هم نخورد.
  • تقریبا یک هفته بعد از کاشت، نتایج قابل مشاهده می باشد. احتمال تشکیل پوسته های ریز در اطراف موهای کاشته شده وجود دارد که البته به راحتی و موقع استحمام شسته می شوند.
  • کاشت ابرو، تصمیم کاملا شخصی است و با توجه به سلایق فرد انجام می شود، و به این معناست که میزان ضخامت، پر بودن و فرم ابروها با توجه به خواسته فرد تعیین می شود.
  • زمانی که صحبت از زیبایی و جوان تر شدن ظاهر صورت می شود، اهمیت به ظاهر ابرو بیشتر خواهد شد. ابروها علاوه بر نشان دادن حالت چهره و احساسات، سن واقعی را نیز نشان می دهند. ابروها به مرو زمان و با افزایش سن، نازک تر می شوند و از حجم آن ها کاسته می شود.

 

در صورتی که دچار ریزش ابرو شده اید و یا حس می کنید که تار موی ابروهایتان نازک شده، و هنوز خطوط و چین و چروک بر روی صورت تان ظاهر نشده، حتما کاشت ابرو را انجام دهید.

 

ویدیو قبل و بعد از کاشت ابرو

نکته: برای ابروها تا 4 روز بعد از شستشوی باید به میزان خیلی کمی روی ابروها پماد جنتامایسین چشمی قرار داده شود. بعد از شستشوی ابرو و خود به خود خشک شدن ابروها  به اندازه میزان کم که به آن  به اندازه یک عدس ریز برای هر دو ابرو کافی می باشد جنتامایسین ابرو قرار داده می شود و به حالت ضربه ای بر روی ابروها قرار داده می شود که همان روز دکتر به متقاضی آموزش می دهد. بلافاصله بعد از کاشت ابرو پزشک برای بیمار قرار می دهد تا فرد آموزش نیز ببیند این پروسه حتما باید تا 4 روز زده شود نباید بیش از آن زده شود.

در کل پمادها در پشت سر 4 روز و پماد روی ابرو 4 روز و نحوه خوابیدن نیمه نشسته نیز 4 شب باید صورت گیرد.

منابع استفاده شده در این مطلب:

سوالات متداول کاشت ابرو

 

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

6 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    خانم دکتر کاشت ابرو را پزشک متخصص باید انجام دهد یا تکنسین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *