۷ دقیقه
تزریق فیلر خط خنده

تزریق فیلر خط خنده

آنچه می خوانید...
Rate this post

اگر لبخند زدن از صورت حذف شود، نیمی از زیبایی و شادابی صورت از دست می رود. اما در کنار آن به مرور زمان با خندیدن، خطوط عمیقی در دور لب و دهان شکل می گیرد، که صورت را نازیبا می کند.

البته که از خندیدن گریزی نیست و نمیتوانیم لبخند نزنیم اما برای اینکه بتوانیم لبخندی زیباتر داشته باشیم می توانیم با رفع خطوط خنده، زیبایی و شادابی را به چهره بازگردانیم.

تزریق فیلر یا ژل، یکی از پرطرفدارترین روش ها برای برطرف کردن خط خنده است.

اگر می خواهید درباره تزریق فیلر یا ژل خط خنده بیشتر بدانید، صحبت های سمیه زمانی نیا؛ پزشک پوست مو و زیبایی را در این باره از دست ندهید.

تزریق فیلر خط خنده
ماندگاری فیلر خط خنده

دلایل ایجاد خط خنده

برای ایجاد خط خنده دلایل متفاوتی وجود دارد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

افزایش سن: ایجاد چین و چروک و علائم پیری بر روی پوست، افزایش سن است. کلاژن که وظیفه جوان سازی و سفت و محکم شدن پوست را برعهده دارد با گذشت زمان تولیدش کم می شود. همین موضوع چین و چروک صورت را افزایش داده و باعث ایجاد خطوط بر روی صورت می شود.

ژنتیک: نوع پوست ما از پدر و مادران ما به ارث می رسد. پیری زودرس در پوست نیز جنیه وراثتی دارد و بعضی به صورت ژنتیک، دچار پیری زودرس می شوند. در حالی که برخی از افراد در همان سن مشابه به دلیل وراثت، پوست جوان تر و شاداب تری دارند.

حالت های پرتکرار صورت: انجام برخی از حرکات ارادی در ایجاد چین و چروک همچنین در اطرف دهان بسیار تاثیر دارد. مانند جویدن آدامس که به فعالیت زیاد عضلات و کاهش سطح کلاژن و الاستین پوست منجر می شود، یا خوردن مایعات با نی به خطوط ریز دور دهان و لب می انجامد.

خوابیدن نادرست: برخی از افراد از خوابیدن بر روی پشت (طاق باز) فراری هستند و مدام به پهلو می خوابند. به دلیل اینکه در حالت پهلو، پوست صورت و گردن تحت فشار بیشتری قرار می گیرد، چین و چروک نیز بر روی پوست زودتر اتفاق می افتد.

نور خورشید: قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور مستقیم خورشید باعث جذب اشعه های مضر می شود که به پیری پوست می انجامد.

استعمال دخانیات: کشیدن سیگار در کاهش کلاژن سازی پوست تاثیر زیادی دارد و زمانی که تولید این ماده پروتئینی پوست کاهش پیدا کند، چین و چروک و پیری پوست اتفاق می افتد.

کاهش چربی: با افزایش سن و لاغری، چربی های زیر پوست صورت تحلیل می رود و باعث ایجاد خطوطی بر روی پوست می شود.

تزریق فیلر چیست؟

یکی از روش های نوین جوانسازی پوست، تزریق فیلر یا ژل در زیر پوست است. با تزریق این فیلرها رطوبت پوست بازیابی شده، پوست پر شده و حجم پیدا می کند، در نتیجه شادابی و جوانی را برای پوست به بار می آورد.

این روش درمانی به عنوان روشی کم تهاجمی که نیازی به جراحی ندارد و با بی حسی موضوعی انجام می شود، از روش های پرطرفدار عمل زیبابی است.

معروف ترین نوع فیلر

اسیدهای هیالورونیک از معروف ترین و بهترین فیلرهای آماده تزریقی هستند. هیالورونیک که به طور طبیعی در بدن وجود دارد با ساختار پوست سازگاری زیادی دارد. تزریق فیلر با افزایش کلاژن سازی پوست، وضعیت بهتر پوست را به دنبال دارد.

مزیت تزریق فیلر لبخند

در ادامه به بیان فواید فیلر خط خنده می پردازیم:

  • به بستری نیازی نیست و به صورت سرپایی انجام می شود.
  • در زمانی کوتاه، بهترین نتیجه ممکن را به بار می آورد.
  • حجم و چربی های از دست رفته پوست را بازیابی می کند.
  • دوران نقاهتی وجود ندارد و به سرعت می توان به سیر طبیعی زندگی و کار برگشت.
  • در صورت عدم رضایت بیمار می توان تغییراتی در تزریق انجام داد و یا ژل را تخلیه کرد.
  • کمترین میزان حساسیت و آلرژی را دارد.

ماندگاری فیلر خط خنده

ماندگاری تزریق فیلر براساس شرایط پوست و میزان چین و چروک و خطوط صورت متغیر است. اما به طور میانگین 6 تا 18 ماه بر روی پوست ماندگار است. برای برگشت به برطرف شدن خطوط و رفع چروک لازم است بعد از زمان های گفته شده و از بین رفتن اثر تزریق دوباره تزریق تمدید شود.

مراقبت های قبل و بعد از فیلر خط خنده

در ابتدا باید بگوییم جهت اعمال پروسه تزریق فیلتر یا ژل حتما باید به یک مطب و کلینیک خوب مراجعه کرده و در سالن های آرایشی به هیچ وجه تزریق را انجام ندهید.

بعد از مشورت های لازم با دکتر پوست بهترین برندی که به صورت جواب می دهد را تا انتخاب نمایید و مولفه قیمت را در وهله ی بعد در نظر گیرید.

مراقبتهای بعد از فیلر خط خنده

  • هنگام شروع و بعد از اتمام تزریق فیلر باید مقدار زیادی آب بنوشید.
  • در صورت مصرف هرگونه دارو که بعدا باعث کبودی و تورم می شود به پزشک اطلاع دهید.
  • بهتراست که فردی را با خود به همراه بیاورید و اگر استرس و اضطراب دارید حتما اطلاع دهید.
  • اگر تورم و کبودی بعد از تزریق ایجاد شد، طبیعی بوده و بعد از چند روز برطرف خواهد شد.
  • بهتر است که 24 ساعت بعد از تزریق از استعمال انواع دخانیات اجتناب کنید.
  • عدم قرار گرفتن در معرض مستقیم نورخورشید و وسایل حرارتی مثل سشوار الزامی است.
  • بعد از تزریق موضع را به هیچ وجه دستکاری نکرده و ماساژ ندهید چرا که نتیجه تزریق را معکوس را می کند.

شایان ذکر است که بگوییم برای این که مدت ماندگاری بالایی را به همراه داشته باشد، بهتر است که مراقبت های قبل و بعد از تزریق به خوبی رعایت شود.

تزریق فیلر یا ژل خط خنده
عکس قبل و بعد تزریق ژل خط خنده

هزینه تزریق فیلر خط خنده

هزینه فیلر خط لبخند براساس وسعت خطوط صورت و چین و چروک پوست، مهارت پزشک؛ منطقه جغرافیایی و نوع فیلر هزینه آن نیز متغیر است. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به مطب دکتر سمیه زمانی نیا؛ پزشک پوست مو و زیبایی مراجعه کنید.

عوارض تزریق فیلر خط خنده

تزریق فیلر، عوارض جانبی ندارد درصورتی که به متخصص پوست و یا پزشک پوست حاذق مراجعه شود. اما ممکن است که در برخی مواقع  با برخی عوارض ها روبرو شوید.

  • عفونت یا مقداری خراش
  • برآمدگی های کوچک اطراف تزریق
  • آسیب به عروق خونی

گفته می شود که رخداد این عوارض نادر است و در صورت بروز هرکدام به خصوص کبودی، ورم زیر پوست، تورم، برآمدگی و… حتما باید به پزشک پوست مراجعه شود و علائم بررسی گردد.

نتیجه

در نهایت برای اینکه به بهترین نتیجه ممکن برای تزریق فیلر برسید، باید زیر نظر یک پزشک ماهر و معتمد این کار را انجام دهید. ماندگاری و نتیجه خوب از تزریق فیلر نیاز به تکرار و استمرار در تزریق دارد که نباید آن را از یاد برد.

 

پس از مطالعه کامل مقاله در صورتی که در این زمینه سوالاتی دارید می توانید اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید تا مشاورین در اسرع وقت با شما تماس بگیرند:

برای مشاوره کاشت ابرو طبیعی می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

به طور معمول برای بیشتر افراد تا 3 روز اول بعد از تزریق فیلر خط خنده نتیجه چشمگیری را مشاهده می نمایند اما تا سپری شدن کامل دوره نقاهت کوتاه اثرگذاری نهایی قابل مشاهده خواهد بود.

  • مراجعه به افراد غیرمتخصص
  • استفاده از ژل نامرغوب
  • رعایت نکردن نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل

سه مورد از بهترین مارک ژل برای تزریق خط خنده، ژل پرفکتا، ژل رووفیل اولترا و ژل فیورج است

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *