۷ دقیقه
عکس پی-آر-پی-مو

پی آر پی مو و معجزه درمانی در تقویت مو

آنچه می خوانید...

طبق آخرین آمار ها میلیون ها نفر در سراسر جهان از ریزش و کم پشتی مو رنج می برند. مطالعات نشان می دهد که فقط در ایالات متحده 30 میلیون زن و 50 میلیون مرد از طاسی ناشی از الگو رنج می برند. با این حال، علوم پزشکی چندین گزینه نو آورانه برای درمان ترمیم مو ایجاد کرده است که یکی از آن ها درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) است. PRP درمانی یک درمان ریزش مو در حال ظهور است که با تحقیقات امیدوار کننده پشتیبانی می شود و برای درمان موثر انواع ریزش مو شناخته شده است.

عکس قبل و بعد از پی آر پی مو
عکس قبل و بعد از پی آر پی

PRP جز vital حیاتی خون است که حاوی پروتئین های اساسی و سلول های بازساز است و می تواند بافت های آسیب دیده را هنگام تزریق بازیابی کند. برای افزایش اثربخشی ، پلاسما باید از بقیه خون و اجزای آن فیلتر شود. این عمل با استفاده از دستگاه مخصوصی که به سانتریفیوژ معروف است، PRP را از بقیه خون جدا می کند. سپس PRP فیلتر شده در یک سرنگ جمع شده و به پوست سر تزریق می شود تا رشد مو افزایش یابد. علاوه بر افزایش جریان خون در فولیکول های مو، PRP دارای پروتئین هایی است که رشد سلول را تقویت می کنند.

 
 
 

تعریفی از PRP مو

پی آر پی یکی از روش های موثر در تقویت مو، جوانسازی پوست، ترمیم زخم، رفع تیرگی دور چشم، بعد از لیزر های تهاجمی مانند CO2 و مسائل ارتوپدی می باشد. در این روش محلولی از که پلاسمای خون فرد تهیه شده به مناطق مورد نیاز تزریق می شود. در این مقاله قصد داریم درمورد کاربرد PRP در تقویت مو صحبت کنیم.

 
 

نحوه انجام PRP مو

پی آر پی PRP روشی است که در آن از خون فرد گرفته می شود و سانتری فوج می شود و مقدار زیادی از پلاسما از خون جدا می شود. این پلاسماها حاوی پلاکت است از طریق کیت های خاص از خون جدا می شود. پللاکت ها حاوی هورمون رشد هستند.

آن قسمت تغلیظ شده پلاکتی را جدا کرده و در قسمت هایی که نیاز است تزریق می شود. طیف زیادی از مراجعین به مطب دکتر پوست افرادی هستند که دارای موهای کم پشت یا کم مویی دارند و می خواهند موهایی پرپشت داشته باشند. با پی آر پی می توان افزایش قطر مو، افزایش تعداد موها را داشته باشید این روشی خطر و عوارضی برای فرد ندارد.

کاندیدای مناسب درمان و ترمیم مو

درمان با PRP مو گزینه ای مناسب برای افرادی است که به دنبال یک روش ترمیم مو غیر تهاجمی و غیر جراحی هستند. بیمارانی که در مراحل اولیه ریزش مو قرار دارند، کاندیداهای ایده آل برای درمان PRP مو هستند، زیرا درمان نمی تواند فولیکول های موی طولانی مدت را که خوابیده اند را احیا کند.

تاثیر پی آر پی مو
پی ار پی موی سر

بنابراین، PRP ممکن است برای نامزدهایی که طاسی قابل توجهی دارند موثر نباشد. تیم متخصص ما در مرکز ترمیم موی می توانند در درک مرحله ریزش مو به شما کمک کنند و تشخیص دهند که آیا شما کاندید مناسبی برای PRP درمانی هستید یا خیر.

پی آر پی مو در مردان

علت کم مویی یا تاسی در مردان اغلب به علت ژنتیک و ارثی است که ژن غالب از طریق پدر یا مادر به ارث می رسد که اصطلاحا به آن آندروژنتیک آلوپسیا می گویند. برای درمان این موارد در ابتدا از درمان دارویی مانند همه جای دنیا استفاده می شود.

از محلول ماینوکسی به میزان 5% بسته به نظر پزشک متخصص استفاده می شود. در موارد شدید که ریزش مو فعال است و مدام از دوره هایی که دارویی است مانند قرص فیراکشنال تجویز می شود. اگر با کمک دارو نتوان ریزش مو را متوقف کرد و پرحجم کرد از روش کاشت مو استفاده می شود.

پی آر پی مو در زنان

در زنان معمولا به علل محیطی از جمله تغذیه، استرس، مشکلات تیروئید، کم خونی و هورمونی است. پی آر پی در زنان نتایج موثری در افزایش رشد مو و تقویت آن دارد.

پی آر پی بعد از کاشت مو

پی آر پی در برخی موارد بعد از کاشت مو به روش FUT انجام می شود. این کار معمولا بعد از 6 ماه برای تقویت موهای کاشته شده انجام می شود. برای تقویت موهای کاشته شده نیاز به یک جلسه در ماه می باشد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای رشد مجدد موها

در حالی که درمان PRP برای ریزش مو در نظر گرفته می شود، یکی از رایج ترین نگرانی های بیشتر بیماران تعداد جلسات PRP است که برای رشد مو نیاز دارند. تعداد جلسات می تواند برای هر فرد متفاوت باشد. این امر به عواملی مانند میزان ریزش مو و سلامت کلی بستگی دارد. برای دستیابی به رشد مجدد مورد نظر مو، چندین جلسه PRP درمانی لازم است. بیشتر بیماران 3 جلسه مشخص را طی می کنند، هر جلسه در فواصل 5-6 هفته انجام می شود. برای حفظ نتایج درمانی، به بیماران توصیه می شود هر 4-6 ماه یکبار جلسه های موثر داشته باشند.

به طور کلی معمولا بعد از 2 الی 3 جلسه تزریق پی آر پی در مو می توان نتایج افزایش قطر و تعداد موها را مشاهده کرد. در ماه اول نیاز به 3 تا 6 جلسه تزریق می باشد و بعد از گذشت 6 ماه در صورت نیاز می توان آن را تکرار کرد.

نتیجه گیری

با کمک این نوع روش نوین دیگر می توانید برای همیشه با ریزش مو یا کم پشتی موهای تان خداحافظی کنید. البته که توجه داشته باشید این نوع عمل را باید توسط بهترین متخصص پوست در تهران انجام دهید تا هیچ گونه آسیب یا خسارتی درگیر نشوید.

بهتر است بیشتر از 3 جلسه انجام شود تا نتایج دلخواه حاصل شود

از آنجایی که در این روش از پلاسمای خون فرد برای تقویت مو استفاده می شود تاکنون عوارضی ناشی از این روش گزارش نشده است.

برای دیدن نتایج اولیه به جلسات متعدد PRP درمانی نیاز است. پس از ظاهر شدن نتایج، بیماران برای حفظ و تقویت اثرات درمانی هر 6 تا 12 ماه نیاز به ویزیت پیگیری دارند. اگرچه این راه حل دائمی نیست، اما قطعاً می تواند نتایج طولانی مدت داشته باشد.

از آنجا که درمان PRP برای ریزش مو هیچ گونه جراحی را در بر ندارد، نسبتاً بدون درد و غیرتهاجمی است. روش درمان تحت بی حسی موضعی انجام می شود و یکی از ایمن ترین راه ها برای بازیابی رشد موهای شما است. از آن جا که تزریق پلاسما روی پوست سر انجام می شود، انتظار حداقل درد را داشته باشید، که قابل تحمل است. از آن جا که درمان شامل تزریق خون خود به پوست سر است، هیچ خطرات عمده ای وجود ندارد. برخی از بیماران دچار تورم و حساسیت کمی در پوست سر می شوند که معمولاً طی 3-5 روز فروکش می کنند.

به طور معمول ، ترمیم موی PRP شامل 3 جلسه است که بین فواصل 5-6 هفته و همراه با درمان های نگهداری حداقل دو بار در سال قرار می گیرد. برای سه روش درمانی اول، می توانید در همان جلسات مشاوره اولیه از پزشک خود سوال کنید تا برنامه ریزی بودجه ای دقیق تری داشته باشید. علاوه بر این، قیمت بسته به عواملی مانند: نوع روش، نوع تجهیزات و منطقه / مکان متفاوت خواهد بود.

84 درصد تاثیر مثبت و بهبود ریزش مو و افزایش تراکم و ضخامت مو را به همراه دارد

بعد از 3 تا 4 جلسه بعد از 1 ماه تغییرات محسوس را مشاهده می کنید و برای حفظ نتایج به 3 الی 4 جلسه درمان در سال نیاز است.

برای مشاوره پی آر پی مو سر یا رزرو نوبت اسم و موبایل تان را وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *