۱۱ دقیقه
مراقبت های بعد از کاشت ابرو

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

آنچه می خوانید...

بعد از کاشت ابرو فرد باید اقداماتی جهت حفظ و نگهداری انجام دهد تا نتیجه کاشت موفق باشد. موهای کاشت شده در ناحیه ابرو مانند ابروی طبیعی نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. در غیر این صورت دچار ریزش می شود و فرد از نتیجه رضایت نخواهد داشت. در ادامه به طور مفصل به این اقدامات می پردازیم.

 

کاشت ابرو در یک نگاه

قبل از اینکه بدانید مراقبت های بعد از کاشت ابرو چیست؟ کمی راجع به کاشت ابرو صحبت کنیم. همانطور که عامه مردم مطلع هستند کاشت به معنای اضافه کردن موهای طبیعی بدن خود فرد به ناحیه مورد نظراست بیشتر افرادی که دچار کم پشتی موی سر هستند و یا به دلایلی باعث ریزش مو شدید شده اند ممکن است از روش کاشت مو برای افزایش موهای سر خود استفاده کنند.

ابرو هم از این مورد مستثنا نخواهد بود و ممکن است به دلایلی که در ادامه مقاله بیان خواهیم کرد دچار ریزش و کم پشتی شود. برای رفع این مشکل باید از روش زیبایی کاشت ابرو استفاده کرد. کاشت ابرو به روش زیر در افراد انجام خواهد شد:

در کاشت ابرو تراکم ابروها مشابه ابروهای طبیعی نیست که با تکرار،عمل تراکم ابرو ها بیشتر می شوند. در ناحیه انتهای خارجی یعنی دم ابرو به دلیل زاویه تند ابروی طبیعی، احتمال دارد از نظر خواب، مو حالت سیخ سیخ به خود بگیرد که با استفاده از پماد ویتامین A+D یا روغن زیتون و یا fish oil  روغن ماهی می توانید این مشکل را برطرف کنید.

برخی از افراد بعد از انجام کاشت ابرو بیان کرده اند که هنوز خواب موهای پیوند داده شده با موهای طبیعی ابرو یکسان نشده اند، به این دلیل است که از موهای ضخیم استفاده شده است خانم هایی که کاندید انجام این عمل هستند باید حتما با تحقیقات بسیار نزد یک پزشک خوب و با تجربه مراجعه کنند.

کاشت ابرو با بیهوشی

به طور حتم کسانی که قصد انجام این روش زیبایی را دارند این سوال برایشان مطرح خواهد شد آیا کاشت ابرو درد دارد و برای انجام آن نیاز به  بیهوشی است؟ باید در جواب این سوال بیان کنیم که کاشت ابرو به دلیل اینکه با پیشرفته ترین روش و با تیغ های بسیار نازک جراحی انجام خواهد شد بسیار درد کمی دارد و اصلا نیاز به بیهوشی نیست و تنها این روش با بی حسی موضعی انجام خواهد شد.

مراحل انجام عمل کاشت ابرو
نحوه انجام کاشت موی ابرو

علل ریزش موی ابرو

اولین سوال پر تکرار برای افراد این است که به چه دلیلی موی ابرو دچار ریزش خواهد شد؟

دلیل ریزش موی ابرو در افراد متفاوت است اما دلیل کلی این ریزش می تواند شامل این موارد باشد، خانم ها به طور حتم  در زمان های مشخص و منظمی به بهداشت و زیبایی صورت خود خواهند پرداخت که ابرو به عنوان عضوی از بدن از آن بی نصیب نخواهد بود. در واقع یکی از دلایل ریزش موی ابرو هم می تواند اصلاح بیش از اندازه ابرو باشد زیرا با اصلاح بیش از اندازه ریشه موهای ابرو به مرور زمان از بین رفته و یا کاهش می یابد.

دلیل بعدی که باعث ریزش موی ابرو خواهد شد ابتلا به بیماری های خاص و زمینه ایی است که اگر دقت کرده باشید برخی از افراد از همان ابتدای کودکی دارای رشد کم موی ابرو بوده اند. دلیل دیگر ریزش ابرو و کم پشتی آن، افزایش سن بین افراد است.

علل ریزش ابرو
عوامل ریزش ابرو

چه کسانی کاندید مناسب برای کاشت ابرو هستند؟

به طور حتم کسانی که به دلایل بیان شده و یا به هر دلیلی دیگری از رشد کم ابروهای خود رنج خواهند برد بهترین کاندید برای انجام این روش زیبایی هستند. انجام کاشت ابرو هیچ ارتباطی با سن افراد ندارد و خانم ها، حتی در برخی از موارد آقایان هم می توانند در هر رده سنی این روش را انجام دهند. لازم به ذکر است کسانی که دارای مشکلات خونی و یا انقعاد خون هستند باید اول نزد پزشک معالج مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرند سپس این روش زیبایی را انجام دهند.

 

دوران ریکاوری کاشت ابرو چگونه میگذرد؟

پس از عمل، بیماران باید یک روند بهبودی نسبتاً ساده را تجربه کنند و پزشکان اغلب زمان بهبودی را با تتو مقایسه می‌کنند. ممکن است مقداری کبودی سطحی خفیف و یا پوسته پوسته شدن روی پوست اطراف ابروهای خود را تجربه کنید، اما اکثر بیماران این عوارض تنها سه روز پس از جراحی احساس می ‌کنند که کاملا طبیعی است.

از آنجایی که روش کاشت ابرو غیر تهاجمی است، معمولاً فقط به بی حسی موضعی نیاز دارد. شما می توانید ظرف یک یا دو روز ترخیص شده و به فعالیت های عادی خود بازگردید.

پزشکان هشدار می دهند که مقداری کبودی طبیعی است و توصیه می کنند تا حداقل 24 ساعت پس از کاشت، ابروها را لمس نکنید. علاوه بر این، به شما گفته می شود که ابروهای خود را خیس نکنید و ممکن است از شما خواسته شود که استفاده از آرایش خود را برای چند روز محدود کنید.

هفته اول پس از کاشت ابرو :

پس از کاشت ابرو، برای مراقبت بعد کاشت ابرو زمان لازم است تا ابروها به طور کامل با موقعیت جدید خود سازگار شده و روی آن ناحیه تثبیت شوند. در این فرآیند ابروها بسیار حساس هستند و به راحتی آسیب می بینند. به همین دلیل به خصوص هفته اول ابروها نباید دستکاری شوند. همچنین بایستی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

اولین شستشو بعد از کاشت ابرو :

اولین شستشو به مدت 3 روز پس از کاشت ابرو انجام می شود. این شستشو باید بسیار ملایم و ظریف باشد. ابروهایی که به تازگی کاشته شده اند به راحتی آسیب می بینند زیرا هنوز نمی توانند در جای خود فیکس بمانند. بنابراین در تمیز کردن ابروها باید دقت کرد. ابروها را نباید با آب خیلی گرم یا خیلی سرد شست و آب را نباید خیلی تحت فشار قرار داد. حوله ای که هنگام خشک کردن صورت استفاده می شود باید نرم باشد و نباید به صورت مالیده شود.

عوارض بعد از کاشت ابرو : قرمزی، خارش، درد و پوسته پوسته شدن ممکن است پس از کاشت ایجاد شود. این عوارض اثرات موقتی هستند. به خصوص پس از اولین شستشو، پوسته پوسته شدن و قرمزی ریشه ابرو به شدت کاهش می یابد. در صورت، پوسته پوسته شدن ابروها نباید آن را لمس کرد و ابروها را هرگز خراش ندهید.

ریزش بعد از کاشت ابرو

چند هفته بعد از کاشت ابرو، فرآیند ریزش مو شروع می شود. در این مرحله ابروهای کاشته شده شروع به ریزش می کنند. بیمارانی که ابروهای ریخته شده را می بینند ممکن است فکر کنند که عمل پیوند ناموفق بوده است. با این حال، این ریزش نشان دهنده یک عمل جراحی ناموفق نیست. برعکس، نشان دهنده موفقیت است. این مرحله، تقریباً در تمام افرادی که کاشت ابرو انجام می دهند دیده می شود. پس از ریزش ابروها، ابروهای جدید جایگزین می شوند.

 

تماس با دکتر زمانی نیا
مراقبت های بعد کاشت ابرو

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

  • تا 3 روز پماد تتراسایکلین روی بخیه به صورت مداوم بزنید.
  • تا 2 هفته از سیگار، قلیان استفاده نکنید و الکل ننوشید.
  • ورزش، پیاده روی، استخر فعالیت سنگین تا 2 هفته انجام ندهید.
  • پانسمان را بعد از 24 ساعت باز کنید و دیگر احتیاج به بستن پانسمان ندارید.
  • 24 ساعت بعد از عمل، سر را به عقب برده و در سرشور شستشو دهید نباید به هیچ عنوان آب بر روی ابرو بریزد.
  • بعد از 3 روز پماد سیکابیو (cicabio) را به محل بخیه می زنید.
  • روغن بادام تلخ را روزی 2 بار تا دو هفته دور کادر ابرو می ریزید تا خودش بر روی ابرو سر ریز شود و ابرو را بپوشاند.
  • تا دو هفته نباید به ابرو دست بزنید.
  • وضعیت خوابیدن باید به صورت طاق باز باشد ( قرار دادن بالشت دور گردنی ) صورت با بالش در تماس نباشد.
  • در سه روز اول کمپرس یخ به صورتی که با ابرو برخورد نکند بر روی چشمان قرار دهید و دو روز بعد از آن کمپرس گرم بر روی چشمان قرار دهید.
  • تا یک هفته به هیچ عنوان خم نشوید.
  • بعد از سه روز پماد ترمیم کننده روی بخیه پشت سر هم بزنید.

 

اینستاگرام دکتر سمیه زمانی نیا

اصلاح بعد از کاشت ابرو

برای مراقبت کاشت ابرو پس از 1 الی 2 ماه که موهای پیوند داده شده در ابرو به طور کامل رشد کردند فرد می تواند همانند موهای طبیعی ابرو خود با آن ها برخورد کند و آن ها را اصلاح کند و حتی می تواند رنگ هم کند و جای هیچگونه نگرانی برای فرد نیست.

تنها ذکر این نکته الزامی است که ممکن است بعد از مدتی که کاشت ابرو را انجام دادید موهای ابرو دچار ریزش شود که این امر کاملا طبیعی بوده و اصلا جای نگرانی نیست.

استفاده از مواد آرایشی

سر را بعد از 2 ماه می توانید رنگ کنید و ابرو را بعد از سه ماه می توانید رنگ کنید تا قبل از رنگ کردن ابرو می توانید از سایه ابرو استفاده کنید اما به هیچ عنوان از مداد یا ریمل ابرو استفاده نکنید. تا دو هفته ابرو را قیچی یا موچین نکنید.

فعالیت های روزانه

کسانی که این روش زیبایی را انجام داده اند همیشه دچار این سوال خواهند شد که چه مدت زمانی بعد از عمل می توان به فعالیت های روزانه خود بازگشت؟ در قسمت های بالا در رابطه با مراقبت های بعد از کاشت ابرو توضیحات کاملی بیان شده است اما اگر بخواهیم به صورت مختصر و کلی در رابطه با این مسئله صحبت کنیم افرادی که این روش را انجام داده اند حدود 48 ساعت بعد می توانند به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند.

استحمام

برای مراقبت بعد از کاشت ابرو بعد از یک هفته حمام کنید . آب پاش را از آب پر کرده و چند قطره از شامپو بچه به آن اضافه کنید تا بتوانید شستشو دهید از فاصله 25 تا 30 سانتیمتر با آب پاش ابروها را اسپری کنید.

ریزش ابرو

یکی از نگرانی های افراد بعد از کاشت ابرو، ریزش آن هاست. در واقع باید گفت در صورتی که کاشت به درستی و در خواب مناسبی انجام شود و فرد مراقبت های لازم را بعد از پیوند ابرو انجام دهد احتمال ریزش وجود ندارد. ابروی کاشت شده مانند ابروی طبیعی نیاز به مراقبت دارد در غیر این صورت دچار ریزش می شود.

دو هفته بعد از کاشت ابرو زمان مراجعه به پزشک

دو هفته بعد از کاشت ابرو برای کشیدن بخیه به دکتر پوست خودتان مراجعه کنید. همانطور که بیان شد خانم هایی که کاشت ابرو را انجام داده اند باید مواردی را بعد از انجام این روش زیبایی رعایت کنند و در قسمت قبلی مقاله به صورت کامل در رابطه با این مسئله اطلاعاتی برای شما عزیزان ارائه داده شد.

نمونه کاشت ابرو
نمونه ای از کاشت ابرو به روش طبیعی

بعد از کاشت ابرو چه عوارضی ممکن است داشته باشید؟

عوارض کاشت ابرو برای بیشتر افراد پیش خواهد آمد که آیا کاشت ابرو دارای عوارض است یا خیر؟ عمل کاشت ابرو با بهترین و بروزترین متد ها موجود انجام خواهد شد. اگر مراقبت بعد از کاشت ابرو به درستی انجام شود دارای عوارض نیست و تنها عوارضی که می تواند برای فرد به دنبال داشته باشد شامل موارد زیر است:

  1. ممکن است ابرو دچار کبودی، التهاب، یا ورم شود.
  2. ممکن است بیمار احساس خارش در ناحیه عمل شده داشته باشد که این خارش برای یک تا دو روز ماندگاری دارد.
  3. احتمال دارد کمی خون مردگی و تورم به مدت 3 روز در اطراف چشم دیده شود.

 

نتیجه گیری

پس بهتر است بدانید یکی از مهم ترین عامل میزان موفقیت در انجام هر نوع عمل زیبایی و درمانی رعایت دقیق نکات مراقبتی مطابق با دستوراتی که از سوی پزشک متخصص صادر شده است. چنانچه با مطالعه مطالب فوق پرسشی در ذهن تان ایجاد شده است می توانید در انتهای این مقاله در بخش تتحت عنوان “دیدگاه” مطرح نمائید تا دکتر زمانی نیا با تخصص و درایتی که دارند نسبت به پاسخ گویی آن اقدام کنند.

 

سوالات متداول مراقبت های کاشت ابرو

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

یک پاسخ

  1. آیا بعد کاشت ابرو تمامی موارد به ما توضیح داده میشه؟ که چجوری مواظب باشیم مشکلی پیش نیاد برای ابروهامون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *