۹ دقیقه
لیفت صورت بدون جراحی

بهترین دکتر لیفت صورت بدون جراحی در تهران 1402

آنچه می خوانید...

افراد زیادی به دلیل کاهش وزن، افزایش سن، مصرف الکل و دخانیات، استرس بالا و قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور خورشید، پوست صورت شان چروک شده و شل و افتاده می شود. بسیاری از آن ها به محض اینکه نشانه هایی از افتادگی و پیری در پوست خود مشاهده می کنند، به فکر راه حلی مناسب برای بازگردان طراوت و جوانی به پوست شان می افتند.

روش های مختلفی برای جوانسازی صورت وجود دارد که بعضی از آن ها به صورت تهاجمی با کمک جراحی و بعضی از آن ها کم تهاجمی هستند. برخی افراد به روش های غیر جراحی لیفت صورت و کشیدن پوست خود مشتاق ترند و در نظر دارند، بدون جراحی و بیهوشی در سریع ترین زمان ممکن و با درد کم به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنند.

در این مطلب در نظر داریم درباره لیفت صورت با روش های بدون جراحی صحبت کنیم و در خصوص آن اطلاعات مفیدی را در اختیارتان بگذاریم.

لیفت صورت بدون جراحی
بهترین دکتر لیفت صورت بدون جراحی در تهران

لیفت صورت چیست؟

لیفت صورت به روشی گفته می شود که پوست های اضافی کناره های بینی، لب، پیشانی و گردن کشیده می شوند و پوست به جوانی و شادابی زیادی دست پیدا می کند و چین و چروک ها و افتادگی ها به طور قابل توجهی از بین میروند.

لیفت صورت به طور کلی به دو روش بدون جراحی و با جراحی تقسیم بندی می شود. لیفت صورت با جراحی زمانی از سوی پزشک تجویز می شود که وسعت افتادگی پوست بسیار زیاد بوده و با متدهای غیرجراحی نتیجه مناسبی حاصل نمی شود.

لیفت صورت بدون جراحی

لیفت بدون جراحی صورت با انجام روش هایی نظیر هایفوتراپی، لیفت صورت با آر اف، لیفتینگ صورت با نخ، تزریق چربی، تزریق ژل یا فیلر و تزریق بوتاکس امکان پذیر است. این کار ها باید توسط پزشک متخصص انجام شود تا خطرات و عوارض آن به کم ترین حد ممکن برسد. پزشک با توجه به معاینه و بررسی وضعیت یکی از روش های زیر را به شما پیشنهاد خواهد داد.

بهترین دکتر پوست
بهترین دکتر لیفت با نخ در تهران

لیفت صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی در واقع جوانسازی با استفاده از تکنولوژی امواج اولتراسوند است. خوشبختانه با این تکنولوژی نوین، می توان به لایه های زیرین پوست دست پیدا کرد و با ایجاد گرما به تدریج عضلات صورت را تحت تاثیر قرار داد و با سفت کردن آن ها به جوانسازی پوست کمک کرد.

امواج اولتراسوند در هایفوتراپی با تحت تاثیر قرار دادن لایه های داخلی پوست به جمع شدن آن کمک می کنند و پوستی صاف و بدون چین و چروک را بوجود می آورد. همچنین امواج اولتراسوند با تحریک غدد زیر پوستی، تولید کلاژن و فیبروپلاست را سرعت داده و در بازگشت خاصیت پلاستیک پوست بسیار موثر است.

با استفاده از دستگاه هایفوتراپی ناحیه اتصال پوست با عضله « اسمس» سوخته می شود، به دنبال آن، گلبول های سفید از بین رفته و ناحیه اسمسی که ضخیم تر و جوان تر است به وجود می آید. با این روش نه تنها صورت، لیفت می شود، بلکه عضله در جای خود قرار گرفته و دیگر افتاده نیست.

در این روش علاوه بر اینکه استفاده از بهترین دستگاه هایفوتراپی بسیار شرط مهمی است، به همان میزان، تخصص و مهارت پزشک برای استفاده از دستگاه و شناسایی عضلات و مناطق ترمیمی پوست بسیار مهم است.

عوارض هایفوتراپی

  • قرمزی
  • تورم
  • مقدار کمی سوزش
لیفت صورت به روش هایفوتراپی
لیفت صورت به روش هایفوتراپی

لیفت صورت به روش آر اف فرکشنال

یکی از دستگاه هایی که اخیرا برای زیباسازی و جوانسازی پوست، اصلاح شلی پوست، درمان چین و چروک پوستی، رفع آفتاب سوختگی، بستن منافذ باز صورت، رفع چروک دور چشم، رفع تیرگی پوست، سلولیت، اسکار و آکنه کمک شایانی به ترمیم پوست کرده است، دستگاه لیزر آر اف فرکشنال است که افراد زیادی از آن استقبال می کنند.

عملکرد مهم دستگاه آر اف فرکشنال RF، ایمن سازی لایه های زیرین و کلاژن سازی است که با تحریک پوست به جوانسازی پوست نیز منجر می شود.

خوشبختانه  آر اف جزو روش های غیر تهاجمی است که بسیار ایمن بوده و به صورت سرپایی انجام می شود. هر جلسه آر اف معمولا بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد و شما بعد از آن میتوانید به فعالیت های روزانه خود بپردازید. نگران قرمزی و تورم نباشید زیرا پس از چند روز برطرف میشود.

عوارض آر اف

  • درد
  • قرمزی
  • تورم

لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ یکی از در دسترس‌ترین راه ها برای از بین بردن چین و چروک صورت محسوب می‌شود که با بالا بردن نواحی مختلف پوست باعث جوان سازی می شود. این لیفت به عنوان درمان ضد پیری شناخته شده است که همزمان کار تولید کلاژن و لیفت صورت را بر عهده دارد. لیفت با نخ بر روی تمام نواحی صوت و غبغب قابل استفاده است.

لیفت نخ که به نام های «لیفت تک بخیه» و «لیفت وقت ناهار» نیز شناخته شده از نخ های بخیه جذبی که جنس پلی لاکتیک دارند، ساخته شده است.

در این روش، پزشک سوراخ های ریزی بر روی پوست صورت ایجاد می کند، نخ های لیفت را به زیر پوست وارد می کند. این نخ مانند قلابی به زیر پوست گیر می کند و آن را به سمت بالا می کشد.

در لیفت نخ، بی حسی ضعیفی بر روی بیمار انجام می شود و زمانی که سوزن های بسیار ریزی در پوست جای گذاری می شود، پوست صورت به وسیله مهارت پزشک بر جای خود فیکس می شود. این متد برعکس نامش هیچ نیازی به بخیه ندارد و بعد از انجام آن فرد می تواند به فعالیت عادی روزانه خود ادامه بدهد.

لیفت نخ برای از بین بردن چربی های زائد پوست نیز کاربرد دارد و در نتیجه سفتی پوست صورت را به دنبال دارد.

عوارض لیفت صورت با نخ

  • حساسیت به نخ
  • خون ریزی طولانی مدت
  • عدم تقارن
  • بی حسی پوست

فیلم لیفت صورت بدون جراحی:

 

لیفت صورت با تزریق چربی

در این روش پزشک با برداشتن چربی بخشی از بدن آن را به صورت فرد تزریق می کند.  تزریق چربی به بخش کوچکی از صورت با بی حسی موضعی انجام می گیرد و در صورت تزریق به بخش های کلی تر، بی حسی عمومی انجام می شود.

این چربی اضافه معمولا از بخش هایی مانند شکم، ران و باسن برداشته می شود. پس از برداشت چربی، سلول های آسیب دیده و سالم از هم جدا می شوند تا چربی مورد نظر آماده تزریق شود. بنا بر نظر پزشک و میزان چربی از دست داده پوست، تزریق چربی انجام می شود.

در این روش تزریق، به دلیل این که چربی از خود بدن گرفته می شود، کمترین میزان آلرژی و حساسیت نیز در فرد به وجود می آید.

تزریق چربی به همه بخش های صورت از جمله لب، گونه و زیر چشم امکان پذیر است.

عوارض تزریق چربی

  • واکنش‌های آلرژیک
  • امکان صدمه به بافت اصلی بدن
  • باقی ماندن جای زخم
  • بروز عفونت‌های پوستی
  • هماتوم یا سروما
  • نیاز به تکرار تزریق

بهترین روش لیفت صورت بدون جراحی

لیفت صورت با تزریق ژل یا فیلر

تزریق فیلر یکی از روش های درمانی مناسبی است که به بازگردانی حجم نواحی از بین رفته بسیار کمک می کند. مواد تشکیل دهنده در فیلر از بافت پوست انسان نیز است و به این دلیل سازگاری زیادی با پوست انسان دارد.

تزریق ژل علاوه بر اینکه برای همه نواحی صورت قابل استفاده است،  در بزرگ کردن و حجیم کردن اجزای صورت و همچنین سینه و باسن، برطرف کردن جای جوش و زخم، اصلاح گودی زیر چشم و قسمت پایین صورت نیز کاربرد دارد.

تکرار پروسه تزریق به فواصل زمانی معین می تواند در بر طرف کردن کامل چین و چروک صورت سهم زیادی داشته باشد.

عوارض تزریق ژل و فیلر

  • عفونت
  • جوش
  • عدم تفارن
  • خونریزی
  • التهاب
  • قرمزی
تزریق فیلر یا ژل خط خنده
تزریق ژل خط خنده

لیفت صورت با تزریق بوتاکس

بوتاکس از موادی تشکیل شده است که مانع از حرکات عضلات و ماهیچه ها شده و در نتیجه از ایجاد چین و چروک و بدتر شدن آن جلوگیری می کند.

تزریق بوتاکس، شامل تزریق مایع غنی از پروتئین است و به پوست جهت رفع چین و چروک و خطوط بسیار کمک می کند. از جمله اثرات افزایش سن می توان به کاهش تولید کلاژن در بدن و ظاهر شدن چین و چروک و خطوط بر روی پوست صورت و یا سایر نواحی بدن اشاره کرد. در تزریق بوتاکس، عضلات، ماهیچه ها و اعصاب به طور موقت فلج می شوند، در نتیجه از میزان چین و چروک ها نیز کاسته می شود.

تزریق بوتاکس، روش بسیار ایمن است که نیاز به هیچ گونه تست آلرژی پیش از آن ندارد. همچنین این روش به بی حسی نیازی ندارد و تنها بی حسی موضعی بر روی برخی از افراد که به درد بسیار حساس هستند، انجام می شود.

سوزن های استفاده شده در این تزریق، بسیار ظریف و باریک هستند و تنها مقدار کمی از مواد به سطح زیرین پوست ناحیه مورد نظر تزریق می شود. نحوه عمل بوتاکس به این صورت است که این ماده، سیگنال هایی که از سمت سیستم عصبی به عضلات و ماهیچه ها فرستاده می شود را مسدود می کند. پس از تزریق، هیچ گونه انقباضی در عضلات صورت نمی گیرد، به همین خاطر، خطوط و چین و چروک ها شل و نرم می شوند و چین و چرک از بین می روند.

تزریق بوتاکس بر روی نواحی صورت از جمله پیشانی، دور چشم و چانه نیز انجام می پذیرد.

عوارض تزریق بوتاکس

  • سردرد و تهوع
  • کبودی
  • عفونت
  • افتادگی پلک
  • افتادگی ابرو
  • عدم تقارن
لیفت صورت با تزریق بوتاکس
لیفت صورت با تزریق بوتاکس

هزینه لیفت صورت بدون جراحی

هزینه این روش ها بنا بر مهارت پزشک، نوع روش، میزان چین و چروک، نیاز بیمار، مواد مصرفی و نوع دستگاه متفاوت است.

لیفت صورت با جراحی

زمانی که چین و چروک و افتادگی پوست وسعت زیادی داشته باشد و بسیار عمیق باشد، جراحی لیفت صورت از سوی پزشک توصیه می شود.

انجام این جراحی بر روی همه نواحی صورت و همچنین گردن امکان پذیر است و معمولا بر روی افرادی که سن شان بالاتر از 40 سال دارند انجام می گیرد.

این روش قادر است ظاهر پوست فرد را 15 سال جوان تر کند و آثار آن تا در بیشتر موارد تا پایان عمر نیز ماندگار باشد.

نتیجه

در نهایت کلام، انجام هر یک از روش های لیفت صورت و مشاهده نتیجه مناسب از آن به تشخیص و مهارت پزشک زیبایی بستگی دارد. پزشک مربوطه بنا بر وضعیت پوست فرد، میزان چین و چروک و عوامل دیگر، بهترین راه درمان را اتخاذ می کند. در صورت تمایل می توانید برای انجام روش های لیفت صورت بدون جراحی به مطب دکتر سمیه زمانی نیا پزشک پوست مو و زیبایی در تهران مراجعه کنید.

برای مشاوره لیفت صورت بدون جراحی می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *