۶ دقیقه
عکس کاشت ابرو

فیلم شستشوی ابرو بعد از کاشت

آنچه می خوانید...

 

 

توصیه های بعد از کاشت ابرو شامل چه مواردی است یا بعد از کاشت ابرو چه باید کرد؟ برای خارش ابرو بعد از کاشت چه باید کرد؟ نقاهت بعد از کاشت ابرو چقدر زمان می برد؟ چه زخم هایی بعد از کاشت ابرو ایجاد می شود؟ عوارض بعد از کاشت ابرو چیست؟ چه زمان می توان بعد از کاشت ابرو دوش گرفت؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به طور کامل به شستشو و مراقبت های لازم بعد از کاشت ابرو بپردازیم.

 

شستشوی ابرو بعد از کاشت نی نی سایت

مراقبت های قبل از کاشت ابرو

  • روز عمل کار نکنید
  • برنزه نکنید و صورت آفتاب سوخته نداشته باشید
  • 48 ساعت قبل از عمل از مصرف آسپرین، نیاسین، ویتامین E، روغن ماهی یا ایبوپروفن خودداری کنید.
  • 2 روز قبل از عمل بدون الکل یا کافئین
  • هر گونه اپیلاسیون، فرم دادن به ابرو یا رنگ کردن باید حداقل 3 روز قبل انجام شود
  • الکترولیز حداقل 5 روز قبل از عمل. حداقل به مدت 2 هفته هیچ روشی برای حذف موهای زائد از سر نگیرید
  • لطفا توجه داشته باشید که در طول دوره قاعدگی خود حساس تر خواهید بود

بعد از کاشت ابرو چه باید کرد

  • تا 3 روز پماد تتراسایکلین روی بخیه پشت سر هم بزنید.
  • تا دو هفته سیگار ، قلیان نکشید و از نوشیدنی های الکلی در این زمان اجتناب کنید.
  • ورزش، استخر، پیاده روی، سونا و کار سنگین را تا 2 هفته انجام ندهید.
  • پانسمان فردای عمل باز شود و دیگر احتیاجی به بستن پانسمان ندارید.
  • طبق دستور پزشک از دارو یا توصیه استفاده کنید.
  • بعد از 3 روز پماد سیکابیو را به محل بخیه می زنید. هم چنین پماد ترمیم کننده روی بخیه بزنید .
  • روغن بادام تلخ را روزی 2 بار تا دو هفته دور کادر ابرو می ریزید تا خودش بر روی ابرو سر ریز شده و ابرو را بپوشاند.
  • تا دو هفته به هیچ وجه به ابرویتان دست نزنید.
  • تا یک هفته سر را به هیچ وجه خم نکنید.

عکس کاشت ابرو

عکس کاشت ابرو

اهمیت رعایت نکات ضروری بعد از کاشت ابرو

بعد از کاشت طبیعی ابرو باید به این نکته دقت نمایید که ممکن است ابرو هایتان در ابتدا ریزش پیدا می کنند، ولی جای نگرانی نیست؛ این نشان می دهد که کاشت ابرو طبیعی موفقیت آمیز بوده است. زیرا ریزش ابروهای پیوند شده می تواند زمینه را برای رشد ابرو های شما به صورت طبیعی فراهم آورد.

در 90 درصد از کاشت ابرو به صورت فولیکولی عمل زیبایی پیوند ابرو موفقیت آمیز می باشد. بعد از رشد ابرو های شما به صورت طبیعی دیگر امکان ریزش مجدد ابرو ها بسیار کم می باشد. در واقع کاشت ابرو به عنوان روشی دائمی می تواند عنوان شود.

بعد از عمل زیبایی کاشت ابرو باید دقت نمایید که توصیه های پزشک خود را به درستی انجام دهید تا بتوانید نتیجه مناسبی را به دست آورید.

رشد ابرو ممکن است بعد از کاشت ابرو با سرعت بیشتری انجام شود، زیرا از فولیکول های موی سر برای کاشت ابرو استفاده شده، در نتیجه رشد این فولیکول های زیاد است که می توانید در صورت رشد بیش از حد آنها را با قیچی کوتاه نمایید. هرگز ابروی کاشته شده خود را نکنید زیرا ممکن است رشدش با مشکل مواجه شود. از آنجایی که موهای ابرو رشد کمتری را دارند برای اینکه بتوانید نتیجه مطلوبی در عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی خود مشاهده نماید باید زمان بیشتری را منتظر بمانید.

 

 

زمان مراجعه به دکتر پوست بعد از کاشت ابرو

دو هفته بعد ( 14 روز ) برای کشیدن بخیه به مطب دکتر پوست مراجعه کنید.

شستشو بعد از کاشت ابرو

24 ساعت بعد از عمل سر را عقب برده و بشورید به طوری که آب بر روی ابرو نریزد.

نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو

حالت خواب باید به صورت طاق باز بوده ( قرار دادن بالشت دور گردنی ) به طوری که صورت با بالش در تماس نباشد.

دوش گرفتن بعد از کاشت ابرو

هفتمین روز بعد از کاشت ابرو می توانید حمام کنید. آب پاش را از آب پر کرده و چند قطره از شامپو بچه به آن اضافه کنید تا حالت فرم شستشو داشته باشد از فاصله 25 تا 30 سانتیمتر با آبپاش ابروها را اسپری کنید.

رنگ کردن ابرو بعد از کاشت

سر را می توانید بعد از 2 ماه و ابرو را بعد از 3 ماه بعد از کاشت ابرو رنگ کنید. تا قبل از آن می توانید از سایه ابرو استفاده کنید اما از مداد ابرو یا ریمل ابرو  استفاده نکنید.

برداشتن ابرو بعد از کاشت

تا دو هفته ابرو را قیچی یا موچین نکنید.

آیا پس از کاشت ابرو تغذیه و استراحت مناسب لازم است؟

تغذیه مناسب یکی از موارد مهمی است که پس از کاشت ابرو باید آن را رعایت کرد. هرچه مواد مغذی مصرفی بیشتر باشد رشد ابرو ها بهتر خواهد بود. از آنجایی که موهای ابرو در عمل پیوند ابرو از فولیکولهای سر برداشت می شوند در نتیجه برای رشد نیاز به تغذیه مناسب می باشد.

همچنین استراحت بعد از کاشت ابرو تا یک هفته می تواند از ایجاد خطرات و عوارض جانبی بعد از عمل کم نماید. برای این منظور پزشکان برای اینکه کاشت ابرو طبیعی موفقیت آمیز باشد این توصیه ها را به مراجعه کنندگان می نمایند تا بتوانند از زیبایی پس از پیوند ابرو طبیعی در ابروهای خود بهره مند شوند.

عوارض بعد از کاشت ابرو

در روزهای اول ممکن است محل کاشت  ابرو تورم داشته و قرمز شود که برای رفع آن، در سه روز اول کمپرس یخ به صورتی که با ابرو برخورد نکند بر روی چشمان قرار دهید و دو روز بعد از آن کمپرس گرم بر روی چشمان خود قرار دهید.

شستن ناحیه بخیه سر بعد از کاشت ابرو

شستشوی ناحیه برداشت مو محدودیت خاصی ندارد و از روز بعد از عمل می‌توان حمام رفت و با شامپو بچه شستشو داد حتی می‌توان برای ترمیم بهتر و جلوگیری از خشک شدن ناحیه بخیه‌های پشت سر از یک پماد ترمیم‌کننده یا پماد ویتامین A+D استفاده کرد.

کشیدن بخیه سر بعد از کاشت ابرو

پس از گذشت دو هفته از کاشت ابرو می‌توان بخیه‌های پشت سر را کشید.

سه روز اول نباید آب بخورد و تا دو هفته بعد از کاشت ابرو، بهتر است با استفاده از محلول یا اسپری شستشوی صورت پوست تان را تمیز کنید. زیرا شستشوی صورت با فشار مستقیم آب و مالیدن ابروها با دست باعث کنده شدن فولیکول‌های کاشته شده می‌شود.

اگر قصد استحمام در طی ۳ تا ۵ روز نخست بعد از کاشت ابرو را دارید، این کار را با احتیاط زیاد انجام دهید و سعی کنید به هیچ وجه ناحیه ابروهای تان خیس نشود. دقت داشته باشید که در طی 3 روز اول استحمام و شست و شوی ناحیه بانک مو پشت سرتان نیز ممنوع است.

تا 3 روز اول استحمام ممنوع است بعد از آن با رعایت نکاتی که پزشک به شما می دهد بدون ریختن آب به ناحیه کاشت ابرو می توانید دوش بگیرید

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

2 پاسخ

  1. سلام. کاشت ابرو چقدر زمان می بره؟ و اینکه مو برای کاشت ابرو رو از کدوم قسمت بر میدارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *