۸ دقیقه
تزریق چربی چیست

بهترین دکتر تزریق چربی در تهران 1402

آنچه می خوانید...

در مورد تزریق چربی چه می دانید؟ در فکر جوانسازی پوست تان هستید و می خواهید بدانید کدام راه شما را جوان تر می کند؟ از روش های زیبایی تزریق چربی برای رسیدن به زیبایی بیشتر شنیده اید، اما از اینکه برای شما کارآیی دارد یا خیر؛ اطلاعی ندارید؟ از اینکه تزریق چربی بر روی پوست تان انجام دهید واهمه دارید؟

امروزه تزریق چربی در کنار روش هایی مانند تزریق فیلر یا بوتاکس یکی از راه های مناسب برای برطرف کردن چین و چروک و افزایش حجم در صورت و نواحی از بدن است. اما برای اینکه به زیبایی و جوانی دست پیدا کرد باید بدانیم کدام روش برای ما مناسب تر است؟

اگر می خواهید برای پرسش های خود در خصوص تزریق چربی، جواب مناسب پیدا کنید این مطلب را از زبان سمیه زمانی نیا، پزشک پوست مو و زیبایی از دست ندهید.

مراحل تزریق چربی
مراحل تزریق چربی

تزریق چربی چیست

در گذشته زمانی که چربی های صورت یا بدن تحلیل می رفت و بخش هایی از صورت یا بدن افتادگی پیدا می کرد، درمانی به جز درمان های طبی برای آن نبود که در اغلب موارد، نیز این درمان ها افاقه نمی کرد و افراد را از ادامه دادن درمان ناامید می کرد.

تزریق چربی، تکنیک جدیدی برای رسیدن به جوانی و از بین بردن نشانه های پیری است. تزریق چربی نوعی از پیوند چربی است. در این روش، چربی های اضافه ای که در قسمت ران، باسن و شکم و … وجود دارند، برداشته شده و به نواحی کم حجم تزریق می شود.

در این روش تزریق، به دلیل اینکه چربی از بدن خود فرد استخراج می شود، بدن نسبت به آن سازگاری زیادی دارد و عوارضی مانند ایجاد حساسیت و آلرژیک و عفونت را نخواهد داشت.

تزریق چربی چیست

مراحل تزریق چربی

تزریق چربی در سه مرحله انجام می شود.

مرحله اول تزریق چربی

این مرحله «خارج کردن چربی» از بدن نام دارد، در این مرحله، نواحی که قرار است، چربی از آن خارج شود، با بتادین استریل می شود سپس بی حسی موضعی اعمال می شود. پس از بی حسی، برش کوچکی بر روی محل ایجاد می شود و با استفاده از کانول متصل به سرنگ، ساکشن چربی انجام می شود.

پیش از استخراج چربی، پزشک برای استخراج از منطقه مورد نظر با بیمار نیز مشورت می کند و از رضایت وی نیز اطمینان حاصل می کند.

اولین مرحله تزریق چربی استخراج چربی است

مرحله دوم تزریق چربی

مرحله دوم؛ خالص سازی و فراهم آوری سلول چربی است. چربی به دو روش دستی و مکانیکی خالص شده و برای تزریق آماده می شود.

مرحله سوم تزریق چربی

این مرحله به عنوان «جاگذاری و تزریق» شناخته می شود. در این مرحله، چربی های خالص شده پس از ایجاد کانول مخصوص وارد پوست می شود و تزریق به میزان موردنظر انجام می شود.

مرحله دوم و سوم تزریق چربی

کاندیدای مناسب تزریق چربی

افرادی که به دلیل افزایش سن، استرس و یا شرایط محیطی، پوست شان دچار چین و چروک شده است.

افرادی که به دلیل افزایش سن یا عامل ژنتیک و وراثت و کاهش وزن زیاد، چربی های صورت و نقاطی از بدن شان تحلیل رفته است.

افرادی که علاقه دارند ، نقاطی از بدن و صورت شان حجیم شود.

افرادی که در بدن شان چربی به میزان کافی برای پیوند دارند.

در کنار این موارد، افرادی که متقاضی تزریق چربی هستند باید از سلامت عمومی برخوردار باشند.

تزریق چربی در چه مناطقی از بدن قابل انجام است

تزریق چربی در نواحی که چربی از دست رفته دارند مانند لب، پیشانی، گونه، چانه، گردن، دست، سینه، باسن و ران صورت می گیرد و باعث لیفت صورت و بازیابی حجم از درست رفته پوست می شود.

تزریق چربی لب

اگر با افزایش سن، حجم لب هایتان تحلیل رفته است. لب هایی نامتقارن یا باریک دارید و یا علاقه مندید لب هایی حجیم داشته باشید، می توانید از روش تزریق چربی لب استفاده کنید.

تزریق چربی لب پس از سه یا چهار بار تکرار، اثر ماندگاری دارد. به دنبال این موضوع طرفداران تزریق چربی روز به روز در حال افزایش هستند.

تزریق چربی پیشانی

اگر به داشتن پیشانی گرد و حجیم علاقه دارید، استخوان پیشانی تان بیرون زده است و می خواهید از راه حلی سریع به نتیجه برسید، تزریق چربی بهترین گزینه ممکن است.

شما می توانید با یک بار تزریق چربی به رضایت مطلوبی برسید و اثری طولانی مدت را مشاهده کنید. همچنین جای هیچ نگرانی نباید داشته باشید؛ چرا که ردی از زخم در پیشانی شما باقی نمی ماند.

تزریق چربی گونه

در صورتی که گونه های افتاده ای دارید و یا به دنبال این هستید که صورت تان را زوایه دار و متقارن کنید، تزریق چربی به گونه می تواند راه حلی موثر باشد. البته برای اینکه اطمینان پیدا کنید در این تزریق می توانید به صورتی زیباتر دست پیدا کنید باید با پزشک زیبایی خود مشورت کنید که آیا این راه برای شما مناسب است؟

ماندگاری تزریق چربی گونه نیز تا 3 سال ماندگاری دارد.

تزریق چربی چانه

در صورتی که چانه هایی تو رفته دارید و یا چانه تان با دیگر اجزای صورت تان متقارن نیست، می توانید با تزریق چربی به چانه خود علاوه بر اینکه چانه های خود را حجیم کنید، آن را زاویه دار نیز کنید.

پزشک با تزریق چربی به صورت تدریجی تمام تلاش خود را می کند تا با دقت تقارن لازم را به صورت بدهد.

تزریق چربی گردن

گردنی صاف و بدون چروک می تواند در ظاهر صورت شما هم تاثیر داشته باشد و شما را جوان تر نشان بدهد.

این روزها تزریق چربی به گردن بسیار مورد توجه است. خوشبختانه اثر تزریق چربی به گردن نیز به نسبت سایر پرکننده ها طولانی مدت تر است و رضایت نسبی افراد را به دنبال دارد.

تزریق چربی دست

اگر از لاغر بودن دست و انگشت های خود و چروک های دستانتان ناراضی هستید و معتقدید دست های تان به این دلیل زیبا نیست.

تزریق چربی به دست بهترین راه حل است که با بی حسی موضعی ا انجام می شود و با اثری ماندگار جوانی دست ها را به دنبال دارد.

در واقع تزریق چربی به دست باعث می شود میزان چربی در زیر پوست متعادل شود و زیبایی و جوانی را برای دست ها به همراه بیاورد.

تزریق چربی سینه

خانم هایی که خواهان سینه هایی بزرگ تر، حجیم تر و متقارن هستند و با افزایش سن، کاهش وزن، شیردهی و بارداری در صدد هستند بدون جراحی به خواسته خود برسند در صف متقاضیان تزریق چربی سینه قرار می گیرند.

تزریق چربی باسن

بسیاری از خانمها و حتی آقایان خواهان این هستند که باسن هایی حجیم، خوش فرم و گرد داشته باشند. یکی از راه هایی که می توانند به این خواسته دسترسی پیدا کنند، تزریق چربی به باسن است.

تزریق چربی به باسن از سه راه مختلف امکان پذیر است. تزریق برای شکل دهی مجدد، برزیلی و ماه کامل که بسته به هرکدام میزان تزریق نیز متفاوت است.

این روش به دلیل اینکه با بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود، بسیار پرطرفدارتر از روش های پروتز باسن است.

اگر فرد بعد از تزریق دچار کاهش وزن زیادی نشود، ماندگاری تزریق چربی بسیار طولانی مدت است.

تزریق چربی ران

افرادی که کاهش وزن زیادی را تجربه کرده اند و یا به صورت ارثی ران هایی توخالی دارند، تزریق چربی به ران هایشان یکی از بهترین گزینه ها برای رسیدن به ران هایی حجیم است.

ماندگاری زیاد این روش، عدم سفتی یا تحلیل چربی به مرور زمان، دوره بهبودی کوتاه مدت و نتیجه گیری سریع در تزریق چربی ران، باعث شده است استقبال از آن روز به روز زیادتر شود.

مزایای تزریق چربی

  • تزریق چربی به پوست به دلیل اینکه از خود بدن انسان تامین می شود و از مواد مصنوعی و حیوانی نیست بیشترین سازگاری را با بدن دارد.
  • افرادی که زخم هایی قدیمی بر روی پوست دارند با تزریق چربی، رد زخم هایشان بهبود پیدا می کند.
  • نتایج حاصل از تزریق چربی بسیار طبیعی است.
  • این روش به عنوان روشی کم تهاجمی به حساب می آید و کم خطر بوده و عوارض جدی به دنبال ندارد.

معایب تزریق چربی

  • این روش نسبت به پرکننده های دیگر هزینه زیادتری دارد.
  • به دلیل پروسه خارج کردن چربی، جدا سازی و تزریق کمی زمانبر است.

هزینه تزریق چربی

پیش از تزریق چربی باید مشاوره ای با پزشک خود داشته باشید و بنا بر حجم چربی برداشته شده و میزان تزریق چربی در نقاط مختلف بدن، هزینه آن تعیین شود.

کلام آخر

در تزریق چربی پیروی از اصول بهداشتی بسیار مهم است و تخلیه چربی از بدن و تزریق آن به میزان لازم در قسمت های مختلف بدن باید توسط پزشکی ماهر انجام شود که فرد را به سمت زیبایی بیشتر سوق بدهد. دکتر سمیه زمانی نیا پزشک پوست مو و زیبایی با کارنامه درخشانی که در تزریق چربی دارد، در این مسیر زیبایی همراه شما است.

  1. مدت زمان بهبودی پس از تزریق چربی چقدر است؟

    مدت زمان بهبودی بسیار کوتاه است و بعد از 24 ساعت می توان به فعالیت های روزانه بازگشت.

  2. مدت ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟<br>

    مدت زمان آن بسته به وضعیت پوست و بدن، متفاوت است. ممکن است این زمان از یک سال تا چند سال متغیر باشد.بهبود تزریق چربی

  3. تزریق چربی دردناک است؟

    درد تزریق با بی حسی موضعی قابل کنترل و قابل تحمل است.

  4. برای رسیدن به نتیجه چند جلسه تزریق چربی را باید ادامه داد؟

    این جلسات بنا بر نظر پزشک زیبایی متفاوت است. برخی از افراد با یک جلسه تزریق نتیجه لازم را کسب می کنند و برخی دیگر به بیش از یک جلسه تزریق نیاز دارند.نتیجه تزریق چربی

برای مشاوره بهترین دکتر تزریق چربی در تهران می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *