کاشت مو

ریزش مو، از جمله مشکلاتی است که چه برای خانم ها و چه برای آقایان و به دلیل تغییرات هورمونی، شرایط خاص پزشکی و یا مصرف دارو اتفاق می افتد. عمدتا شاهد شروع ریزش مو از ناحیه فرق سر می باشیم.

در صورتی که مسائل ژنتیکی عامل اصلی ریزش مو باشد، این حالت با افزایش سن تشدید خواهد شد. برخی افراد با این قضیه کنار می آیند و دلیلی برای پنهان کردن ریزش مو و کچلی سر خود نمی بینند، در حالی که برخی دیگر نسبت به ریزش موی سر خود حساس بوده و به دنبال راهی جهت درمان آن هستند.

کاشت مو به روش fut

بررسی علت ریزش مو در آقایان

رشد موی سر از فولیکول های موجود در سطح زیرین پوست آغاز می شود و معمولا هر یک تار مو تا قبل از ریزش، چیزی در حدود سه تا پنج سال دوام و ماندگاری دارد، و سپس موی جدید مجدد رشد خواهد کرد. این چرخه در تمام طول زندگی تکرار خواهد شد.

ریزش مو در آقایان معمولا زمانی رخ می دهد که یک فرم از هورمون تستوسترون به نام دی هیدروتستوسترون به فولیکول های مو حمله می کند، نتیجه چنین حالتی، نازک و شکننده شدن تارهای مو می باشد.

اما این حالت تا حد بسیار زیادی زمینه ژنتکی و وراثتی دارد. معمولا مو نواحی پشت سر و کناره ها، نسبت به حمله تستوسترون مصون هستند و به همین خاطر کمتر شاهد بروز کچلی و ریزش مو در این نواحی هستیم.

متاسفانه، ریزش مو روند سریع و پیشرفته ای دارد و در صورتی که ریزش مو از سنین پایین شروع شود، در سال های بعد بخش وسیعی از سر دچار طاسی خواهد شد.

بررسی علت ریزش مو در خانم ها

ریزش مو در خانم ها شایع تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. عوامل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی در ریزش مو خانم ها دخیل هستند. تغییرات هورمونی، کاهش  تولید هورمون های زنانه و افزایش تولید هورمون های مردانه به خصوص بعد از دوران یائسگی، از جمله مهم ترین علل ریزش مو در خانم ها می باشند.

عواملی مانند:

• سابقه خانوادگی ریزش مو و کچلی
  • سن
  • کاهش وزن های ناگهانی
  • برخی شرایط خاص پزشکی مانند دیابت
  • استرس

چه در خانم ها و چه در آقایان، در تشدید ریزش مو موثر هستند.

درمان هایی جهت بازگشت موهای ریخته شده و یا کند ساختن روند نازک شدن مو وجود دارد. مصرف دارو و جراحی از جمله روش های درمان ریزش مو می باشد.

در صورتی که بیماری و شرایط خاص پزشکی، علت ریزش مو باشد، حتما بایستی نسبت به درمان بیماری و شرایط اقدام شود. مصرف داروهایی مانند پردنیزون، باعث کاهش التهاب و سرکوب سیستم ایمنی خواهد شد. در صورتی که مصرف دارو باعث ریزش مو شود، مصرف آن بایستی حداقل به مدت سه ماه قطع شود.

بهترین روش کاشت مو

کاشت مو، راه حلی است موثر برای تمامی افرادی که از ریزش موی سر خود و کچلی سرشان ناراضی هستند. جهت انجام کاشت مو، متخصص پوست ابتدا تکه کو