۱۰ دقیقه
کاشت مو به روش fit

از کاشت مو به روش fit چه می دانید؟

آنچه می خوانید...

کاشت مو به روش های مختلف انجام می شود، هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. یکی از این روش ها روش کاشت مو FIT است. که در آن جراح پیوند مو را به صورت گروهی یا منی از پشت سر شما برمی دارد. آن ها این کار را با نگهدارنده های دستی انجام می دهند و برای برداشتن پیوند نیازی به عمل جراحی ندارید. از آن جا که می توانید تعداد زیادی از فولیکول های مو را با استفاده از روش FIT کاشت کنید، کاشت مو در چندین جلسه انجام می شود. باید بدانید که پس از حدود دو ماه موها کوچک می شوند و به جای آن موهای جدید رشد می کنند.

 
 

کاشت مو به روش fit چیست؟

به طور کلی کاشت مو به معنای  بهم زدن تراکم موی سر. در پیوند مو، موهای ناحیه پشت گوش و پشت سر را برداشت می شود و در منطقه مورد نیاز پیوند می شود. هر فردی در سن 15 سالگی حدود 100 هزا تار مو در قالب 30 تا 35 واحد مو دارد. این واحدهای مو شامل 1، 2، 3 یا 4 تایی به صورت دسته دسته در نقاط مختلف سر قرار دارد. بدن انسان بعد از تولد نمی تواند مویی تولید کند. در پیوند مو، موهای اضافه بالای مو و پشت گوش در پشت سر استفاده می شود. روش های کاشت مو در گذشته بر اساس برداشت مو تقسیم بندی شده است. به همین دلیل بسیاری از مراجعین تمرکز روی برداشت مو دارند در صورتی که خود روش های پیوند مو مهم تر است.

در این روش گرافت به گرافت ( دانه دانه) مو با استفاده از پانچ از بانک مو برداشته می شود و کاشتی شبیه روش کاشت مو FUT می باشد.

 
 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by دکترزمانی نیا پوست کاشت ابرو (@dr.zamaninia)

کاشت مو FIT چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو FIT، جراح پیوندهای پشت سر شما را با استفاده از مشت های مخصوص انتخاب می کند و سپس با همان مشت آن را به قسمت جلوی سر شما می زند. این روش می تواند همزمان بین 500 تا 1000 رشته مو را از بین ببرد. یک نکته مهم در از بین بردن مو از بانک مو میزان و تعداد گرافت ها است. اگر مقدار گرافت هایی که از یک ناحیه جدا می کنند زیاد باشد، ممکن است ناحیه آسیب ببیند و بعداً زخم شود.
نکته مهم دیگر در زمان برداشتن پیوند، جلوگیری از وارد آمدن فشار به ناحیه ریشه مو است. یک متخصص کاشت مو با استفاده از ابزار پانچ ریشه مو را از بین می برد. در این حالت نباید هیچ فشاری به ریشه مو وارد شود. زیرا ممکن است به ریشه آسیب برساند یا مو پس از کاشت رشد نکند. ناحیه ای که پیوندها را از آن جدا می کنند نیز جای زخم دارد. پزشک باید این ناحیه را با دقت بخیه زده و بانداژ کند تا بعداً به ریشه مو آسیب نرساند.

جراحی معمولاً کل روز از 8 تا 10 ساعت طول می کشد. در یک نقطه از وسط فرق سر می شکافند، از جمله شما. این روش با بی حسی موضعی انجام می شود و تقریباً بدون درد است. در بدترین حالت وقتی دکتر کار می کند، حوصله شما سر رفته و خوابتان می برد. اکثر جراحان کاشت مو صدای خرخر را بسیار خوب می دانند، زیرا به آن ها اطمینان می دهد که بیمار کاملاً آرام است.

مراحل کاشت مو

انتقال فولیکول های مو

در این روش، فولیکول های موی گرفته شده به طور کلی از ناحیه حفره به منطقه بدون موی هدف پیوند می شوند. به این فولیکول های موی گرفته شده پیوند گفته می شود. در موارد نادر، مقدار کافی از موهای سالم در ناحیه بینی یا در ناحیه گیجگاهی بیمار وجود ندارد. در چنین مواردی، ممکن است فولیکول های مو از سایر قسمت های بدن با مو مانند بازوها یا دیواره قفسه سینه بیمار گرفته شود.

کاشت مو FIT راحت تر از FUE است و هزینه کمتری دارد. برای اکثر بیماران مبتلا به ریزش مو، این روش مناسب است. اما افرادی که می خواهند برای طاسی کاشت موی طبیعی انجام شود، کاشت به روش ترکیبی توضیه می شود.

ریزش مو بعد از کاشت مو به روش fit

در صورتی که بعد از کاشت مو، مو رویش داشته باشد و تشخیص اولیه درست باشد و فرد ژن تاسی ناحیه دهنده را نداشته باشد موی کاشته شده دائمی است و دچار ریزش نمی شود. بزرگترین خطر اینست که تشخیص به درستی داده نمی شود. پزشک باید سوابق فامیلی و معاینه تشخیص دهد که آیا در آینده موی پشت سر و کنار گوش دچار ریزش می شود یا نه. در برخی افراد در سنین بالای 30 سالگی موهای این منطقه شروع به ریزش می کند.

کسانی که کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستند عبارت اند از:

اول از همه، عاقلانه است که اطمینان حاصل کنید کلینیکی که از آن بازدید می کنید توسط یک جراح کاشت مو با مجوز می شود. اگر شما کاندید مناسبی برای جراحی ترمیم مو هستید، این جراح به راحتی می تواند پاسخ دهد. در مشاوره اولیه خود احتمالاً معاینه فیزیکی خواهید گرفت. پزشک پوست سر شما را بررسی می کند، در مورد سبک زندگی و سلامت کلی شما سوالات می پرسد و از آن جا برنامه ای برای ترمیم موهای شما تهیه می کند.

بهترین قسمت برای کاشت مو به روش fit

اولین ناحیه پشت سر و ناحیه گوش می باشد. ولی بهترین ناحیه برای جایگزینی موی سر، موهای قسمت ریش می باشد . این ناحیه بیشترین طول عمر را بعد از ناحیه پشت سر دارند. یعنی در هر 2 یا 3 سال یکبار می افتند. می توانند 20 تا 30 سال رشد کنند. ضخامت بسیار خوبی دارند. به همین دلیل موی خوبی است اما برای کاشت نیاز به تکنیک های بسیار حرفه ای دارد. زمانی از این ناحیه می توان مو برداشت کرد که فرد بانک خوبی در ناحیه پشت سر یا بالای گوش ندارد.

کاشت مو در خانم ها به روش fit

یکی از مواردی که برای پیوند مو کاندید هستند، خانم هایی هستند که به طور طبیعی پیشانی بلندی دارند یا به تدریج و در طول زمان دچار عقب رفتگی شقیقه یا پیشانی می شوند.

فاکتور های مهم در موفقیت آمیز بودن کاشت مو

کاشت مو وقتی که در شرایط مناسب انجام نمی شود، خطرات زیادی دارد، همانطور که در همه مداخلات پزشکی وجود دارد. با این حال، هنگامی که روش کاشت مو توسط یک متخصص پوست مو و زیبایی با تجربه در یک بیمارستان انجام می شود، عوارض به ندرت دیده می شود. علاوه بر این، هنگامی که فرایند کاشت مو توسط یک تیم مجرب از متخصصین پوست مو و زیبایی در بهترین مرکز کاشت مو انجام می شود، موفقیت در درمان افزایش می یابد.

اقدامات قبل از انجام عمل پیوند مو

در ابتدا باید در نظر داشته باشید که برای انجام هر کاری باید یکسری اقداماتی جهت کسب آمادگی انجام دهید.

از مهم ترین کارها انتخاب بهترین مرکز کاشت مو در تهران یا شهر محل سکونت تان است. سپس جدی گرفتن توصیه های پزشکی است که موارد زیر را شامل می شود.

در بیشتر موارد، بیمارانی که از داروهای تجویز شده استفاده می کنند نیازی به انصراف از استفاده قبل از جراحی ندارند. در مورد داروهای بدون نسخه، کسانی که حاوی عوامل رقیق کننده خون هستند، مانند آسپرین و ایبوپروفن، باید حدود 10 روز قبل از عمل قطع شوند. این باعث کاهش سرعت خونریزی از پوست سر در حین انجام عمل پزشک می شود.

مراقبت های که بعد از عمل کاشت مو ضرورت دارند:

پزشک شما توضیح می دهد. با توجه به این موارد، دستورالعمل های معمول پس از جراحی شامل موارد زیر است:
به مدت 5 روز بدون ورزش شدید یا وزنه برداری
برای بیماران FUT، به مدت 2 هفته پس از جراحی موهای خود را کوتاه نکنید.
بیماران FUE ممکن است فقط پس از 5 روز این کار را انجام دهند.
پزشک ممکن است شامپوی ویژه ای برای شستشو به شما ارائه دهد، تا چند روز بعد از عمل استفاده شود.

سوالات متداول

در این قسمت به مهم ترین و پر تکرار ترین سوالاتی که از سوی شما مخاطبین عزیز مطرح شده است پرداخته می شود.

نتیجه گیری

افرادی که قبلا کاشت مو انجام داده اند اما ناموفق بوده است و کار به درستی انجام نشد است. این افراد به دلیل مراجعه به مراکز غیراستاندارد یا غیر تخصصی نتیجه موفقی مشاهده نکردند. باید توجه داشته باشید صرفا با مشاهده موردی که نتیجه درستی داشته به آن مرکز یا مطب مراجعه نکنید. بهتر است ابتدا درباره مرکز یا مطب تحقیق کنید. پزشک تخصص در زمینه پوست و مو داشته باشد . نمونه کارهای پزشک در این زمینه حتما مشاهده کنید.

برای مشاوره کاشت مو به روش fit می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *