۱۸ دقیقه

مراحل کاشت ریش و سبیل طبیعی + فیلم و تصاویر واقعی

آنچه می خوانید...
Rate this post

شانه زدن ریششانه زدن ریش، کوتاه کردن سبیل، اصلاح کردن ریش و سبیل و لحظاتی که در تصویر زیر مشاهده می کنید، برای بسیاری از مردان تکرای و حتی کلافه کننده شده اما عده ای دیگر در حسرت یک بار دست زدن به ریش های بلند خود هستند، با وجود پیشرفت های روز افزون در حوزه پزشکی و زیبایی، با چندین جلسه کاشت ریش و سبیل به راحتی در مدتی کوتاه تمامی این لحظات را تجربه و لمس خواهید کرد، اما اگر میخواهید درباره نحوه کاشت ریش و سبیل، میزان ماندگاری و همینطور مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل اطلاعاتی کسب کنید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

  اصلاح ریش و سبیل  

FIT | اف ای تی یکی از روش های کاشت ریش و سبیل است که مخفف Follicular Isolation Technique
FUE | اف یو ای یکی از روش های کاشت ریش و سبیل است که مخفف Follicular Unit Extraction
S.FUE | سوپر اف یو ای یکی از روش های کاشت ریش و سبیل است که مخفف FUE Super
FUT | اف یو تی یکی از روش های کاشت ریش و سبیل است که مخفف follicular unit transplantation
Folliculus pili | فولیکول مو کیسه ای در سطح اپیدرم پوست که رشد مو در آن اتفاق می افتد.
Hair  punch| پانچ ابزاری که به وسیله آن گرافت از سطح پوست برداشته می شود.
Graft | گرافت واحد شمارش مو سر، هر گرافت از چندین تار مو تشکیل شده است.

◊◊ راهنمای کلمات تخصصی در حوزه کاشت مو ◊◊

 

اهمیت ریش و سبیل 

ریش و سبیل موی رشد یافته در صورت هستند که بیشتر در مردان بعد از سن بلوغ رشد پیدا می کنند و از گذشته تا به حال دچار تغییرات فراونی بوده اند به صورتی که داشتن ریش و سبیل در برخی دوره ها بسیار با اهمیت و با ارزش بوده است.

 

سبیل

سبیل: موی رشد پیدا کرده در قسمت فوقانی لب را سبیل می نامند که در گذشته یکی از نشانه های مهم مردانگی و دینی بوده و بسیار حرمت داشته است. در فرآیند رشد ریش، نخستین موی رشد یافته در ناحیه ی پشت لب و یا همان سبیل است، که به مرور بعد از بلوغ رشد کرده و در ادامه ریش رشد می یابد.

ریش: در حالت کلی در صورت مردان، بعد از بلوغ رشد می یابد که در نواحی چانه و گونه است. با افزایش هورمون تستوسترون بعد از بلوغ، موجب تحریک فولیکول مو شده و ریش رویش پیدا می کند که در فصول گرم سرعت رویش بیشتر است.

ریش

 

 

جذابیت آقایان با ریش

مرد ریش دار فیگور

 

یکی از مواردی که باعث جذابیت آقایان می شود، داشتن ریش و سبیل است که باعث افزایش اعتماد به نفس در آنان نیز خواهد شد، اما در بعضی مواقع رشد ریش و سبیل در مردان به کندی رخ می دهد. این پیامد می تواند براساس برخی عوامل محیطی و ژنتیکی باشد که آنان را از داشتن ریش و سبیل بی بهره می کند آیا کاشت ریش امکان دارد؟ بله باید بگوییم به همین دلیل این عارضه و عدم رشد مناسب ریش، باعث هدایت بسیاری از افراد به سوی کلینیک های زیبایی و دکتر پوست جهت کاشت می شود.

برای مشاوره کاشت ریش طبیعی می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

در فیلم کاشت ریش زیر، خانم دکتر سمیه زمانی نیا در مورد سوالات رایج درباره کاشت ریش و سیبیل صحبت می کنند:

 


علت ریزش ریش و سبیل چیست؟

عواملی از جمله موارد ذیل منجر به ریزش ریش و سبیل می شود، که می توان با آگاهی از این موارد از ریزش جلوگیری نمود و در برخی مواقع نمی توان مانع از مسئله شد:

اینفوگرافیک علل ریزش ریش

  • حوادثی از جمله ضربه، سوختگی، بریدگی
  • انجام برخی از جراحی ها
  • سوختگی و زخم
  • ضربه و آسیب
  • نداشتن هورمون آندروژن مردانه
  • عوامل ارثی و مادرزادی
  • جای زخم و اسکار
  • عدم داشتن فولیکول های کافی برای رشد مو به صورت مادرزادی
  • وجود بیماری هایی که منجر به کمبود هورمون مردانه می شود و در نهایت ریزش مو در ریش و سبیل را دارد.

 

 

کاشت ریش و سبیل

برای کاشت ریش و سبیل ابتدا از قسمت پشت سر فولیکول های مو برداشته می شود و به صورت تارموهایی از هم جدا شده و در صورت لزوم کوتاه می شود. سپس موهای جدا شده با ایجاد سوراخ های ریزی در بالای لب و چانه با استفاده از سوزن های بسیار ظریفی قرار می گیرد. این موها باید در زاویه و خواب مو کاشته شود. این کار نیاز به دقت بالای پزشک دارد.

 

کاندیدای کاشت ریش و سبیل به روش طبیعی

کاشت ریش مناسب افرادی است که در جریان عوامل بیرونی و محیطی مانند: ضربه ، بریدگی ، اسکار و… ریش خود را از دست داده اند، چراکه باعث مخفی شدن آنان شده و قسمت های عیب دار را پوشش می دهد.

ریش کم پشت

  • این روش برای افرادی که دوست دارند در چانه ته ریش داشته باشند و از کم پشتی آن رنج می برند، بسیار مناسب است.

  • همچنین این روش مناسب افرادی است که خواهان افزایش بیش از حد در شکل و فرم چهره اند.

  • در واقع می توان گفت این روش برای متقاضیانی تجویز می شود که خواهان موی صورت ضخیم و پرتری در ناحیه صورت هستند.

شایان ذکر است که بگوییم مدت زمان این پروسه بسته به تعداد فولیکول هایی است که استخراج شده است، به طوری که هر چه میزان آن زیاد باشد و مدت آن زیاد است اما در کل باید ذکر نماییم که کاشت ابرو، ریش و سبیل در یک جلسه صورت می گیرد و هیچ گونه عوارض جانبی و درد و ناراحتی را برای فرد به همراه ندارد.


آمادگی قبل از کاشت ریش و سبیل

  • بررسی وضعیت سلامتی پوست و وضعیت پزشکی فرد: بیمار باید قبلا چکاب و یا آزمایشاتی که توسط دکتر پوست تعیین می شود را انجام داده و به موقع به پزشک تحویل دهد تا اقدامات لازم در صورت نیاز انجام شود.
  • در صورتی که بیماری پوستی، عفونت و قارچ دارید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.
  • قطع مصرف دخانیات و الکل: مصرف سیگار و الکل دوره بهبودی را طولانی خواهد کرد، بنابراین پزشکان توصیه می کنند حداقل دو هفته قبل از کاشت مو، از مصرف آن ها پرهیز نمایید.
  • توقف در مصرف برخی داروها: برخی از داروهای که منجربه رقیق شدن خون می شود و یا  به طور کلی ممکن است در عمل کاشت سبیل و ریش تداخل ایجاد کند، باید قبلا قطع شود، بنابراین توصیه می شود حتما پزشک خود را از داروهایی که مصرف می کردید و یا در حال مصرف آن ها هستید پرهیز نمایید.
  • عدم استفاده از هر گونه پماد و کرم روی پوست: محلی که قرار است کاشت انجام باشد باید عاری از هرگونه مواد خارجی و یا بهداشتی و آرایشی باشد، بنابراین از این قبیل مواد روی پوست استفاده نکنید با وجود آنکه قبل از کاشت پوست کاملا تمیز و ضدعفونی می شود.
  • پوشیدن لباس گشاد و یقه های باز: قبل از مراجعه به مطب برای کاشت ریش، به هیچ وجه لباس تنگ و یا بایقه بسته را نپوشید و حتما از لباس های گشاد و یا دکمه دار استفاده کنید تا به محل کاشت فشار مازادی وارد نشود.

برای کاشت ریش طبیعی چه کار کنیم؟

کاشت ریش توسط دکتر زمانی نیا
نتیجه کاشت ریش

 

به منظور ایجاد تراکم در موهای صورت به روش کاشت مو،  بهتر است به متخصصان زیبایی و کلینیک های معتبر مراجعه کنید. دکتر مو و زیبایی ابتدا وضعیت ریش و موهای صورت را بررسی کرده و بهترین روش کاشت ریش و سبیل را با توجه به شرایط فرد در اختیارتان قرار خواهند داد .

تا جایی که امکان دارد بهترین کلینیک کاشت مو و ریش را انتخاب کنید زیرا عدم  تخصص و مهارت کافی در این کار می تواند نتیجه نامطلوبی را به دنبال داشته و حتی عوارض بدی را هم به بار آورد.

روش کاشت ریش و سبیل

دکتر پوست در ابتدا فولیکول های سر را جهت کاشت در قسمت صورت دریافت می کند و در صورت سوراخ هایی ایجاد می نماید تا فولیکول ها را با سوزنی ریز و نازکی پیوند دهد این پروسه بسیار حساس و نیاز به دقت بالایی دارد چرا که جهت کاشت موها باید با زاویه خواب یکی باشد. اگر این مورد به خوبی رعایت شود، کاشت مو طبیعی خواهد شد.

فیلم مراحل کاشت ریش و سبیل 

 

 1- برداشت فولیکول مو از بانک مو

           2- پانچ گرافت مو

         3- انتقال فولیکول مو

      4- دسته بندی فولیکول مو

      5- کاشت مو در محل پیوند

       6- نتیجه کاشت ریش


انواع روش کاشت ریش و سبیل

با پیشرفت روز افزون عمل پزشکی و روش های زیبایی، روش های کاشت مو، ریش و سبیل افزایش پیدا می کنند. در ادامه به انواع روش کاست ریش و کاشت سبیل اشاره خواهد شد:    

انواع روش کاشت ریش

  • تکنیک FIT برای کاشت ریش و سبیل

یکی از قدیمی ترین روش های برای کاشت ریش و سبیل است که به وسیله ی پانچ گرافت ها از داخل پوست برداشته خواهد شد.

  • تکنیک FUE جهت کاشت سبیل و ریش

با استفاده از دستگاه FUE گرافت ها از پوست برداشته می شوند که سریعتر و بادقت و ظرافت بیشتری انجام خواهد گرفت. در برخی از مطالب ممکن است این تکنیک با نام SUT گفته شود.

 

  • کاشت ریش با تکنیک S.FUE

برداشت گرفت ها همانند روش FUE انجام می شود با این تفاوت که در این روش گرافت های برداشته شده مرتب و دسته بندی خواهند شد که تاثیر بسیار زیادی در نحوه کاشت و طبعیی جلوه دادن موهای کاشته شده دارد.

  • تکنیک FUT برای کاشت ریش و سبیل

در این روش یک نوار از گرافت ها با جراحی برداشته می شود. زمان برداشت و کاشت گرافت ها کم بوده به همین دلیل موی کاشته شده کیفیت بسیار بالایی دارد.


مراحل کاشت ریش و سبیل طبیعی

 

  نشانه گذاری قبل کاشت ریشمشاوره و آماده سازی

قبل از هر اقدامی نیاز است دکتر کاشت مو، به خوبی نواحی مورد نظر برای کاشت را بررسی و آنالیز کند تا میزان تراکم مورد نیاز، وضعیت پوست و… مشخص شود. و همینطور در این مرحله میزان گرافت باتوجه به درخواست بیمار و تشخیص پزشک مشخص خواهد شد. در ادامه بانک مو بررسی شده و برای این ناحیه ی اغلب موهای ضخیمی دارد، موهای ضخیم تر برگزیده خواهد شد و واحدهای فولیکول مو نیز تعدادشان مشخص می شود.

طراحی و آماده سازی قبل کاشت ریش   طراحی محل پیوند گرافت

محلی که دچار طاسی شده در ناحیه ی ریش و سبیل و یا تمام این ناحیه علامت گذاری و برای کاشت مشخص خواهد شد.

 

بی حسی موضعی قبل کاشت ریش   بی حسی موضعی محل کاشت

برای کاشت سبیل و ریش نیازی به بی حسی موضعی می باشد تا بیمار هیچگونه دردی را احساس نکند، بنابراین در نواحی مشخص داروی بی حسی موضعی تزریق خواهد شد.

 

برداشت از بانک مو

برداشت واحد فولیکول مو

برای کاشت ریش و سبیل روش های کم تهاجمی متعددی وجود دارد و بانک مو از نواحی مشخصی برداشت می شود. در روش FUT: برشی در پست سر ایجاد خواهد شد و واحد های فولیکول های مو مورد نیاز از نواحی مشخص به صورت نواری برداشته می شود. سپس با دستگاهی سوراخی کمتر از یک میلی متری ایجاد و فولیکول را از بافت اطراف جدا خواهد شد.

 

  آماده سازی گرافت مودسته بندی فولیکول مو

تفکیک، دسته بندی و sort گرافت های برداشته شده این مرحله نیاز به دقت و مهارت بالایی است، بنابراین با استفاده از ابزار بزرگنمایی، واحد های فولیکول مو که دارای یک یا دو تار مو هستند جدا شده و پس از آماده سازی گرافت مو وارد مرحله ی بعدی که کاشت هست خواهیم رسید.

 

شکاف قبل کاشت ریش شکاف در محل گیرنده پیوند مو

نحوه ایجاد شکاف ها برای کاشت گراف، تعداد آنها، عمق و زاویه خواب تاثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی دارد. هر اندازه شکاف های ایجاد شده ظریف تر باشد در نهایت ریش کاشته شده بسیار طبیعی است.

 

 

ریش کاشته شدهکاشت گرافت مو

کاشت گرافت مو نیز از مراحل بسیار مهم است که با ظرافت و حساسیت بالایی انجام می شود، قبلا دکتر پوست نواحی که قرار است کاشت انجام شود را علامت گذاری کرده است که محل گیرنده گرافت کاملا موثر از سلیقه بیمار است، برای طبیعی به نظر رسیدن نواحی کاشته شده باید این خطوط با دقت کشیده و نحوه قرار گیری فولیکول مو نیز بسیار مهم است.

گرافت ها به صورت پراکنده از تراکم کم نخست و سپس حداکثر تراکم کاشته خواهد شد و با پانچ سوراخ های بسیار کوچکی در پوست ایجاد و گرافت قرار خواهد گرفت.

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل

کارکتر مرد ریش دار

بسیاری از مردان ریش و سبیل خود را می تراشند اما بسیاری نیز دوست دارند که ریش انبوه و پرپشت داشته باشند و سبیل برای آن ها یک نماد زیبایی خاصی به حساب می آید. همانطور که می دانید ریش و سبیل در بعضی از مردان به صورت پرپشت و کامل رشد نمی کند. این ایرادها دیگر امروز جای نگرانی ندارند و همانگونه که کاشت مو برای زنان و مردان به یک عمل بسیار پرطرفدارتبدیل شده است می توان برای منظم کردن و جبران کمبودهای ریش و سبیل هم از همان تکنیک های کاشت مو بهره برد. اما مهم ترین نکته توصیه ها و مراقبت های بعد از کاشت سبیل و ریش است.

 

هرگاه دکتر پوست خوب برای کاشت ریش و سبیل خود را انتخاب کردید، دیگر خیالتان راحت باشد چرا که یک دکتر پوست می داند شما چه می خواهید و چه مراقبت های بعد از کاشت ریش لازم است که باید انجام دهید.

  • به مدت 6 ماه بعد از کاشت از تیغ های معمولی برای شیو کردن و اصلاح ریش و سبیل استفاده نکنید.
  • تا دو روز اول بعد از جراحی استراحت کنید و از فعالیت های روزمره بپرهیزید .
  • ریش و سبیل کاشته شده را 10 روز بعد از عمل برای کمک به رشد با قیچی کوتاه کنید.
  • از خیس یا مرطوب شدن منطقه کاشته شده بپرهیزید.
  • تمیز نگه داشتن محل کاشت (اگر این مورد به خوبی رعایت نشود، ممکن است باعث عفونت شود).
  • نقاط قرمز رنگی در ناحیه کاشت ایجاد می شود که نگران نباشید بعد از دو تا سه هفته از بین می رود.
  • برای خوابیدن چند بالش زیر سر بگذارید و به کمر بخوابید. برای این کار از شخصی کمک بگیرید.

  آمادگی و مراقبت کاشت ریش و سبیل

  • تمیز نگهداشتن محل کاشت سبیل و ریش: یکی از کلیدی ترین و مهم ترین توصیه بعد از کاشت مو آن است که محل اهداکننده روی پوست را کاملا تمیز نگه دارید، دستورالعمل هایی توسط دکتر کاشت ریش به بیمار توصیه می شود که باید همان توصیه ها رفتار کند.
  • پمادهای توصیه شده را مرتب مصرف نمایید: جهت بهبود تسریع روند بهبودی و ماندگاری نتایج کاشت ریش، پماد و یا داروهایی ممکن است تجویز شود که مصرف به اندازه و به موقع ان ها باید در اولویت فرد باشد.
  • تا مدتی به پشت بخوابید: برای مدتی به پشت بخوابید و جهت اطمینان می توانید بالشتی کنار خود قرار دهید تا در خواب روی شکم و پهلو نچرخید، زیرا ممکن است آسیبی به محل کاشت وارد گردد.

استفاده از برخی داروها بعد از کاشت ریش و سبیل

  • آنتی بیوتیک : پژوهش ها نشان داده که عموما احتمال ایجاد عفونت بعد از کاشت ریش و سبیل نیزمانند کاشت مو وجود دارد پس استفاده از داروی آنتی بیوتیک می‌‌تواند از عفونت پوستی جلوگیری کند. فرد باید از یک روز پیش از عمل روزی ۲ بار و به مدت ۵ روز از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کند.
  • داروی مسکن:  افراد می‌توانند برای از بین بردن درد ناشی از جراحی، از داروهای مسکن به تجویز پزشک استفاده کنند.

 

این علائم بعد از کاشت ریش و سبیل طبیعی است!

دلمه بستن های کوچک صورتی رنگ در اطراف فولیکول مو

بی حسی و یا احساس سوزن سوزن شدن بعد از کاشت ریش

احتمال بروز تورم و خونریزی بعد از کاشت ریش

قرمزی و حساسیت در محل کاشت

کمی درد خفیف

خارش پوست

توصیه های کلیدی بعد از کاشت ریش

همانطور که گفتیم برای کاشت ریش و سبیل از همان تکنیک کاشت مو استفاده می شود. پس لازم است در اینجا شما را با چند نکته درباره توصیه های لازم و رعایت نکات ضروری و مراقبت های پس از کاشت مو و یا ریش آشنا کنیم.

شرایط موهای مناطق دهنده یا منبع یا بانک مو در شکل نهایی ریش و سبیل موثر است. تشخیص انتخاب منبع مو برای کاشتن آن ها در منطقه صورت را به پزشک مجرب بسپارید. این موهای جدید پیوندی همانند موهای طبیعی رشد خواهند کرد و دچار ریزش نخواهند شد پس دیگر جای نگرانی ندارد.

نمونه کاشت ریش توسط دکتر پوست
عکس قبل و بعد کاشت ریش

  • از دست زدن، مالیدن، خاراندن محل کاشت، خراشیدن و… ریش و سبیل جدا پرهیز نمایید.
  • از انجام فعالیت های سنگین پرهیز نمایید.
  • شنا کردن تا مدتی که پزشک تایید کند ممنوع است.
  • عدم رفتن به استخر و سونای گرم، استفاده از سونا، جکوزی و دوش آب گرم تا زمانی که دکتر پوست اجازه دهد باید پرهیز نمایید.
  • بهتر است تا مدتی پوست و محل عمل در معرض مستقیم خورشید نباشد.
  • ممکن است تا مدتی بعد از کاشت ریش و سبیل موهای پیوند زده شده بریزد که کاملا طبیعی است و دوباره مو رشد کرده و از پر بودن آن کاسته نخواهد شد..
  • اجتناب از نوشیدن مشروبات الکلی و استعمال دخانیات و قلیون

آیا ریش و سبیل کاشته شده دچار ریزش می شود؟

ریزش ریش بعد از کاشت مو

 

از آنجائیکه برای کاشت مو، از موی طبیعی خود فرد استفاده می شود رشد کرده و در حالت عادی دچار ریزش نمی شود اما بعد از کاشت باید مراقبت های لازم را داشت.

مهم آن است که دقیقا طبق توصیه های دکتر پوست بعد از کاشت ریش و سبیل، رفتار کنید.

 

 

 


عوارض بعد از کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل مانند هر روش پیوند دیگری دارای عوارض طبیعی است که موقتی است و بعد از مدتی برطرف می شود . این عوارض احتمالی شامل مواردی از جمله:

  • خونریزی
  • ورم صورت
  • احساس درد

در صورتی که کاشت توسط دکتر پوست با تجربه انجام نشود ممکن است باعث شود جای بخیه و جای اسکار بر صورت باقی بماند. همچنین امکان ایجاد اسکار در ناحیه سر وجود دارد. امروزه استفاده از تکنیک های جدید عوارض احتمالی را به حداقل رسانده است.


علت عروسکی شدن ریش کاشته شده چست؟

عروسکی و مصنوعی شدن ریش بعد از کاشت

همانطور که قبلا گفته شد، هر کدام از مراحل  کاشت ریش و سبیل باید با دقت و ظرافت و مهارت بالایی انجام شود، اشتباه و اشکال در هر مرحله ممکن است در نهایت منجربه نتیجه نامطلوب شود. اما یکی از کلیدی ترین نکات در جلوه طبیعی ریش و سبیل کاشته شده، آن است که شکاف های ایجاد شده در محل گیرنده پیوند و خط رویش که واحد فولیکول مو در آن قرار می گیرد بسیار با دقت و ظرافت ایجاد شود تا در نهایت ریش کاشته شده حالت مصنوعی و عروسکی نگردد.

امروزه با ابزارهای مدرن در حوزه کاشت مو، می توان تعداد قابل قبولی شکاف را در مساحت مرد نظر پوست ایجاد کرد.


چه عواملی منجربه ماندگاری مو کاشته شده می شود؟

پوست شامل سه لایه است، که اگر فولیکول مو در شکاف های بسیار عمیق قرار بگیرد، مو درتر در فاز رشد قرار می گیرد و اگر در لای سطحی یا شکاف کم عمق قرار بگیرد زودتر در فاز رشد قرار می گیرد اما عمر کمتری خواهد داشت.

بنابراین مو در لایه ی مناسب که بیشترین ماندگاری داشته باشد و زودتر در مرحله رشد قرار بگیرد، کاشته خواهد شد.

عکس کاشت ریش
نمونه کاشت ریش

سوالات متداول درباره کاشت مو


آیا کاشت ریش و سبیل محدودیت سنی دارد؟

نمی توان قاطع بهترین سن کاشت ریش را بیان کرد، اما بهتر است سطح هورمون های فرد به مقدار پایه خود برسد بنابراین اغلب از 20 سالگی به بعد این عمل انجام می شود.

چندین جلسه برای کاشت ریش نیاز است؟

برای کاشت ریش و شسبیل حداقل به یک جلسه 10 ساعته نیاز است و زمان طولانی از بیمار نخواهد گرفت.

چه افرادی کاندید کاشت ریش و سبیل هستند؟

 کاشت ریش و سبیل را افرادی باید انجام دهند که به کلی بعد از سن رشد مو، همچنان ین نواحی رشد مویی نداشته اند و یا دچار طاسی و کم پشتی هستند و یا به مرور دچار طاسی شده اند.

دوره نقاهت بعد از کاشت ریش چه قدر است؟

توصیه های لازم بعد از کاشت ریش و سبیل توسط پزشک پوست به بیمار گفته خواهد شداز جمله: نکات مراقبتی، داروهای ضروری، نحوه شستشو و..

چه افرادی برای کاشت ریش و سبیل اقدام می کنند؟

افرادی که به صورت ارثی فاقد مو در صورت هستند . افرادی که ریش یا سبیل پراکنده ای دارند . افرادی که ریش های کم پشتی دارند.

مهم ترین مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل چیستتند؟

عدم لمس کردن، مالیدن، و خراش دادن چانه و گونه‌ دوری از نور مستقیم خورشید اجتناب ازفعالیت بدنی زیاد و ورزش خودداری از رقیق کننده‌های خون یا داروهای مشابه عدم استعمال سیگار و دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی دوری ازشنا كردن و استفاده از وان و حمام با آب داغ اجتناب از  سونای خشک و مرطوب

برای کاشت ریش از کجا مو برمیدارن؟

از بانک موی سر استفاده می شود

چکیده مطلب

برای دستیابی به نتایج خوب و موفقیت آمیز کاشت ریش و سبیل تاکید می کنیم که متقاضی زمانی را برای بهبودی و مشاوره ها هر کجای ایران، تهران با دکتر یا جراح خود اختصاص دهد به همین دلیل بهتر است تا یک هفته از انجام برخی فعالیت ها و حتی سرکار رفتن نیز اجتناب نماید.

 

منبع مورد استفاده برای نگارش این مطلب:
healthline.com

 

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

7 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *