۷ دقیقه
کاشت ابروی طبیعی

کاشت ابروی طبیعی + ویدیو

آنچه می خوانید...

آیا می توان بعد از کاشت ابرو طبیعی صورت را شست؟ علت ریزش و یا تحلیل ابرو چه می باشد؟ چه نکاتی را باید بعد از کاشت ابرو طبیعی رعایت کرد؟ این ها سوالات متداولی هستند که بیشتر متقاضیان کاشت ابرو طبیعی میپرسند. در این مقاله توضیحات جامع و مفصلی پیرامون کاشت ابروی طبیعی گردآوری شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. پس با ما همراه باشید.

ابروها بعد از چشم ها بخش مهم زیبایی صورت است که امروزه بعد از کاشت مو از استقبال بی نظیر در بین خانم ها برخوردار شده است. کاشت ابرو یک روش درمانی به شمار می آید که در آن موهای قسمتی از ناحیه سر را به ناحیه ی ابرو منتقل می کنند.

فیلم کاشت ابرو دکتر زمانی نیا

کاشت ابرو همانند کاشت مو می باشد. در این روش فقط مو ها رو به ناحیه ی ابرو منتقل نمی کنند بلکه ارگان های بسیار کوچکی هم منتقل می شوند که وظیفه ی آن ها ساخت مو می باشد.

این ارگان های بسیار کوچک فولیکول نام دارد به همین سبب مو هایی که در ناحیه ی ابرو کاشته می شود تا اخر عمر فرد به رشد خود ادامه می دهند و مانند ابرو های طبیعی انسان نیاز به کوتاه کردن و مرتب کردن دارند.

اغلب افرادی که خواستار کاشت برای ابرو هستند معمولا دارای ابرو های باریک و کم تراکم هستند و یا اینکه اصلا ابرو ندارند و یا جای سوختگی و زخم روی قسمت ابرو دارند. بیشترین مراجعه از طرف خانم ها می باشد زیرا ابرو در زیبایی ظاهر بسیار تاثیر گذار است و خانم ها بیشتر در به کم پشتی ابرو ها دچار هستند.

 
 

چند نکته در مورد ابرو ها

  1. میزان رشد ابرو در بخش های مختلف ابرو بسیار متفاوت است.
  2. مو های ابرو به صورت چند تایی یعنی ممکن است به صورت 2 تایی یا 4 تایی رشد کنند که این ویژگی بر خلاف موهای دیگر بدن است.
  3. موهای ابرو روی صورت می خوابد و مانند موهای سر به صورت عمودی رشد نمی کند و دلیل آن این است که مو های ابرو با زاویه ی زیادی نسبت به پوست صورت از فولیکول رشد می کنند.
 
کاشت ابروی طبیعی
کاشت ابروی طبیعی

علل ریزش یا تحلیل ابرو طبیعی

ریزش و یا کم پشتی ابرو علل مختلفی دارد که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره میکنیم.

  • کم پشتی ژنتیکی ابرو
  • کم کاری تیروئید
  • آلوپسی آرئاتا
  • ضربه و آسیب
  • تریکوتیلومانیا یا کندن ابروها در حالت عصبی
  • بیماری های عمومی یا سیستمیک
  • سوختگی
  • تاتو و هاشور ابرو
  • عفونت
  • کندن و برداشتن بیش از حد ابرو ها
  • اختلال در رشد ابرو ها به صورت مادر زادی
 
 

شایان ذکر است که بگوییم که همه افراد می توانند کاشت ابرو را انجام دهند و دکتر پوست از بهترین محل فولیکول های سر، مو را انتخاب کرده و در بهترین قسمت ابرو می کارد. دکتر هیچ گاه از موهای مجعد و فر برای کاشت استفاده نمی کند و زمانی که پیوند را انجام می دهد در آقایان اغلب افقی و روی لبه استخوانی حدقه چشم صورت می گیرد اما زنان در قسمت لبه استخوانی فاصله گرفته و قوس ابرو صورت می گیرد.

 
کاشت ابرو طبیعی
کاشت ابرو طبیعی

 

روش کاشت ابرو طبیعی چگونه است؟

دکتر پوست در ابتدا ابرو را به سه قسمت مساوی تقسیم می نماید که شامل: تاج و بدنه و دم ابرو است. در ابتدا در قسمت تاج، ابرو را به صورت زاویه دار رو به بالا می خوابانند تا حالت عمودی به خود نگیرد. اما در قسمت بدنه ابرو اقدام به زاویه کردن و خواباندن تاج و دم ابرو می کنند تا مو به صورت مماس در صورت کاشته نشود.

در این مرحله از موهایی استفاده می شود که ضخیم و مجعد نیست. در مرحله آخر فقط منافذ ابرو نسبت به موها باید بسیار نازک و کوچکتر باشد زیرا که اگر این اصول رعایت نشود در حالت رشد ابرو شاهد رشد و خروجی ابروهایی با حالت ضخیم و غیر طبیعی خواهیم بود. دکتر پوست تاکید می کند که کاشت باید خیلی به هم نزدیک و پرتراکم باشد و پوست نیز در زیر ابرو قابل رویت نباشد.

کاشت ابرو
کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو طبیعی

عوارض کاشت ابرو مانند کاشت مو نمی باشد و عوارض کاشت ابرو بسیار کمتر و گذرا تر است. عوارض کاشت ابرو به اندازه ایی کم و بی خطر است که بعد از انجام این کار فرد می تواند مانند سابق به فعالیت های خود بپردازد. دشمن اصلی فولیکول های مو استرس و اضطراب می باشد به همین خاطر بهتر است که فرد پس از انجام کاشت ابرو به مدت 1 هفته از استرس و اضطراب دور بماند.

پس از جراحی به دلیل بیهوشی یا استفاده از دارو های بی حسی ممکن است فرد در ناحیه پیشانی و ابروی خود احساس تورم داشته باشد همچنین به دلیل جراحی، زخم و کبودی هایی در ناحیه مورد نظر ممکن است به وجود آید که اصلا نگران کننده نمی باشد و با گذشت زمان رفع می شود.

ممکن است در قسمتی که ابرو کاشته می شود احساس خارش به وجود آید که یک امر طبیعی است و با گذراندن مراحل بهبودی این خارش از بین می رود. اما اگر این خارش ادامه دار باشد باید به پزشک مراجعه شود تا از اینکه علتش عفونی نباشد اطمینان حاصل کرد.

بعد از جراحی کاشت فرد متوجه رشد نا مناسب موهای آن ناحیه می شود و این مسئله به خاطر برداشت گرافت ها از ناحیه ی سر می باشد که کاملا یک موضوع طبیعی می باشد و فرد می تواند با برداشتن یا کوتاه کردن آن ها ظاهر مناسبی به ابرو هایش بدهد.

ممکن است فاصله های بسیار کمی در داخل ابرو ها مشاهده شود که این موضوع هم کاملا طبیعی می باشد و به مرور زمان مو های این ناحیه حالت طبیعی خود را به دست می اورند. اما بهتر است بدانید شدت ضعف تمام این موارد به میزان تخصص و تجربه ی پزشک بستگی دارد. از دیگر عوارض کاشت ابرو می توان به مواردی مانند درد و خونریزی اشاره نمود.

کاشت ابرو طبیعی
کاشت ابرو طبیعی

مراقبت های بعد از کاشت ابرو طبیعی

  • بعد از پروسه کاشت مقداری خونریزی و تورم رخ می دهد، که جای نگرانی ندارد و به مرور برطرف می شود.
  • اگر بعد از کاشتن ابروی طبیعی خارش و سوزش رخ دهد، تحت هیچ شرایطی نباید ناحیه کاشت را خاراند.
  • بهتر است که تا 4 روز از شستن کامل صورت به خصوص قسمت ابروها خودداری شود تا محل با پوست صورت همخوانی پیدا نماید.

چکیده مطلب

کاشتن ابرو هیچ گونه درد و ناراحتی ندارد مخصوصا این که پزشک پوست در ابتدا ناحیه کاشت را بی حس می نماید تا متقاضی  دردی را متوجه نشود. چون ناحیه دور چشم بسیار حساس است به همین دلیل ممکن است که مقداری ورم و کبودی رخ دهد که با گذر چند روز کاملا محو خواهد شد.

 

سوالات متداول

برای مشاوره کاشت ابرو طبیعی می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *