۵ دقیقه
نحوه صحیح مراقبت ازدست ها جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

نحوه صحیح مراقبت ازدست ها جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

آنچه می خوانید...

نحوه صحیح مراقبت ازدست ها جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

در این مقاله سعی نموده ایم به پاسخ برخی از مخاطبان خود پیرامون:

دست‌هایمان را برای مبارزه با کرونا چگونه باید بشوییم؟

برای جلوگیری از خشکی دست بعد از استعمال محلول های بهداشتی و طبی چه باید بکنیم؟

رعایت چه نوع بهداشتی درشیوع کرونا جلوگیری به عمل می آورد؟

برای مقابله با آنفولانزا و کرونا؛ شستن مکرر دست‌ها چگونه باید صورت گیرد؟

و دیگر سوالات مشابه …

پرداخت شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. پس با ادامه مطلب با ما بمانید، تا به پاسخ پرسش های خود برسید.

بیماری کرونا چیست؟

کرونا نوعی ازبیماری تنفس عفونتی یا سندرم تنفسی حاد است که با تب، سرفه و تنگی نفس همراه می باشد. این بیماری بسیار شبیه به آنفلوانزا یا سرماخوردگی است به طوری که افراد در ابتدا به اشتباه گمان می کنند که سرما خورده اند و یا برعکس.

برخی اقدامات جهت پیشگیری از خطر عفونت عبارتند از:

هنگام عطسه و سرفه دست و دهان را با دستمال بپوشانیم و دستمال را فورا در سطل زباله بیاندازیم.

دست ها را مرتب با ضدعفونی کننده ها، آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشوییم.

از نزدیکی با افرادی که علائمی از سرماخوردگی و آنفلوانزا دارند، اجتناب کنید.

در صورتی که هر گونه علائم غیر طبیعی از جمله: تب، تنگی تنفس، سرفه و…داشته باشد، فورا به نزدیک ترین مرکز و یا درمانگاهی که به خانه شما می باشد، مراجعه کنید، تا علائم بررسی و درمان گردد.

برخی مراقبت ها جهت پیشگیری از ویروس کرونا عبارتند از:

در ابتدا متذکر می شویم که در حال حاضر که هیچ گونه واکسن و دارویی برای مهار و خنثی نمودن این ویروس کشنده ابداع نشده است، اما می توان با اقدام بسیار راحت و جزئی از ابتلا به آن جلوگیری کرد و یکی از این اقدامات این می باشد که فرد روزانه با شستن دست ها با صابون به مدت 20 ثانیه درست و اصولی می تواند از آن پیشگیری نماید.

بهتر است شستشو: بعد از رفتن به دستشویی، خوردن هر نوع مواد غذایی، سرفه نمودن، عطسه کردن، پاک  کردن منافذ و پره های بینی، قبل و بعد از معالجه و درمان هر نوع بریدگی یا زخم، تهیه هر گونه مواد غذایی، تعویض پوشک، لمس هر نوع حیوان و جاندار زنده ای،  لمس فضولات، دست زدن به زباله ها و… حتما باید دست های خود را شسته و از محلول های بهداشتی که حاوی الکل هستند، استفاده شود.

نحوه صحیح مراقبت ازدست ها جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

یکی از پرسش هایی که متقاضیان از پزشکان پوست بسیار می پرسند، این است که: چون ما از این محلول های طبی  را روزانه بسیار استفاده می کنیم دست هایمان خشک و حتی پوست پوست شده است، برای درمان آن چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

پاسخ خانم دکتر سمیه زمانی نیا در این باب این می باشد که: افراد بعد از شستشوی مرتب دست ها بهتر است که آن را با دستمال و یا حوله نرم و لطیف خشک کنند برای این منظور می توانند از خشک کن برقی هم استفاده نمایند، بعد از آن از یک لوسیون نرم جهت لطیف نمودن دست استفاده نمایند. در صورتی که در منزل لوسیون وجود نداشته باشد می توانند از وازلین و یا مقداری روغن زیتون نیز کمک گیرند. اما اگر خشک شدن پوست زیاد باشد، طوری که باعث زخم و آسیب زیاد به پوست دست شود، بهتر است که حتما به متخصص یا دکتر پوست مراجعه کنند تا بررسی شود.

شایان ذکر است که بگوییم شستن دست ها باعث خطر ابتلا به ویروس را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می دهد و حتی از ابتلا به بیماری های پوستی و چشمی جلوگیری می کند.

چگونه از محلول و لوسیون ها برای ضدعفونی نمودن دست ها استفاده می شود؟

فرد در ابتدا بعد از تحویل نمودن محلول از داروخانه، توضیحات آن را بخواند و مقداری روی دست بریزد.

مواد و یا محلول الکلی را به هم بمالد.

مطمئن شود که محلول به تمام دستش و حتی انگشتان منتشر شده است قبل از این که خشک شود، برای پخش شدن مواد 20 ثانیه انگشتان دست را به هم بمالد.

نکته: در صورتی که مشاهده نماید دست هایش خشک و قرمز شده است بعد از خشک شدن محلول در دستش می تواند از کرم های مرطوب کننده بهداشتی که هیچ گونه آسیبی به دستش وارد نکند مقداری جهت مرطوب کردن استفاده کند.

چکیده مطلب

تحقیقات نشان داده که با رعایت بهداشت فردی و مراقبت های پزشکی از شیوع این ویروس کشنده می توان جلوگیری به عمل آورد.

کمپین های پزشکی باید برای اطلاع رسانی مردم تمام تلاش های خود را بی وقفه انجام دهند، تا از انتشار آن جلوگیری نمایند.

افراد نیز با شستن دست ها و ماسک زدن، عدم قرار گیری در محیط های پرجمعیت از توزیع و انتقال ویروس کرونا پیشگیری کنند. امید است که پزشکان زحمت کش جامعه به زودی واکسن و یا دارویی برای خنثی نمودن آن تولید نمایند.

جهت مشاوره و مراجعه با دکتر سمیه زمانی نیا دکتر پوست با شماره های 3 -44961622 تماس حاصل فرموده و یا با اینستاگرام ایشان در ارتباط باشید .

مطالب مرتبط با این مقاله:

تزریق بوتاکس

جوانسازی پوست

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *