۵ دقیقه
مراقبت پوستی با اسکین کر

مراقبت پوستی با اسکین کر

آنچه می خوانید...

شاید شما هم جز افرادی باشید که همیشه آرایش در صورت دارید و این پروسه از اکسیژن رسانی به پوست جلوگیری به عمل می آورد در نتیجه پوست کلاژن سازی کافی را نمی کند و چین و چروک در آن رخ می دهد. به طور مثال اگر سن آنان ۲۰ سال باشد اما پوست صورت آنان به ۳۰ الی ۳۵ سال نشان داده می شود. ما در این مقاله سعی نموده ایم که به توضیح جامع و مفصل پیرامون پاکسازی و مراقبت پوست با اسکین کر بپردازیم.  جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. پس لطفا ما را با ادامه مطلب همراهی کنید…

مراقبت های پوستی

عملکرد اسکین کر در این است که به جوانسازی و زیباسازی پوست صورت، پیشگیری از پیری زودرس ناشی از سن و ارتقای کیفیت و بهبودی چهره می باشد. در واقع کار مراقبت از پوست یکی از اهداف اسکین کر می باشد. در بیشتر مواقع متخصص و یا دکتر پوست پماد و یا کرم های استانداری را تجویز می کند تا زودتر کار درمان پوست های آسیب دیده را معالجه نماید. متاسفانه هنوز کرم های پاکسازی در بین افراد شناخته نشده است جهت مصرف افراد احتیاط می کنند.

مراقبت های زیبایی پوست کدام است؟

اسکین کر را بدون در نظر گرفتن جنس و سن می توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد که شامل:

نکته: در تمام موارد مذکور به هرگونه تکنیک و مهارتی که باعث پاکسازی و مراقبت از پوست می شود در حیطه اسکین کر بیان می شود. پاکسازی پوست عبارت است از هر گونه مراقبت های اساسی پوست از تمام آلودگی های سطحی، محو دانه های سرسیاه به گونه ای که پوست کلاژن والاستین لازم را ایجاد نماید و پوست شادابی و جوانی خود را حفظ کند. بهترین روش برای این پروسه جراحی و هزینه های درمانی گران قیمت نیست تا زمانی که اسکین کر و هوم کر روش های کم هزینه و با کیفیت بالایی هستند و در مطب های مجهز وجود دارند مقرون به صرفه خواهد بود.

هیدرودرمی یا آبرسانی پوست

این روش با دستگاهی به نام هیدرودرم انجام می شود که پزشک پوست جهت احیای سلول های مرده از این روش استفاده می کند. هیدرودرم یا هیدراته کردن و فیوژن آکوادرم نیز به آن اطلاق می شود که بسیار مناسب پوست های آفتاب سوخته، خشکی و یا پوسته پوسته شدن و عدم داشتن هیدروژن در پوست می باشد. همچنین افرادی که رژیم های غذایی نادرست را گرفته اند که باعث ایجاد چین و چروک و عارضه پیری در چهره شان شده اند این روش بسیار برایشان مثمرثمر خواهد بود. با مراجعه به یک پزشک پوست با تجربه و متبحر می توان تا حدود زیادی از کدر و مات شدن پوست جلوگیری کرد و پوست را به موقع هیدراته و آبرسانی نمود.

ماساژ صورت

مدیتیشن  با خون رسانی صورت باعث ریلکسی و آرامش پوست شده و منجر به اکسیژن رسانی و دفع مواد زائد می شود.

فیشیال صورت

هر گونه اقدامات زیبایی و بهداشتی که بر روی پوست صورت اعمال شود را فیشیال صورت می گویند.

فیشیال شامل:

  • احیاء
  • ترمیم پوست
  • زیبایی
  • هدف از فیشیال:
  • بهبود در روند پیری و چروک
  • جلوگیری از افتادگی
  • اصلاح گردش خون
  • محو خطوط و چروک دور چشم
  • برطرف کردن خطوط اخم و صورت
  • سفت کردن پوست
  • افزایش بالانس چربی
  • تامین رطوبت زیر پوست

میکرونیدلینگ

یکی از روش های درمان مشکلات پوستی که با چند جلسه بهترین نتیجه را برای متقاضی به همراه خواهد آورد و معمولا هیچ گونه خطرو عارضه ای برای فرد در پی ندارد. روش میکرونیدلینگ برای کلاژن سازی بسیار مناسب اطراف چشم ها، گردن و پشت دست ها که روش های دیگر توصیه نمی شود، نیز مورد استفاده خواهد بود.

انواع مراقبت های پوستی

در این روش پزشک قبل از شروع از کرم های لیدوکائین جهت بی حس کردن موضع استفاده می کند تا فرد هیچ گونه درد و ناراحتی را حس نکند. این روش هیچ گونه آسیبی به اپیدرم وارد نمی کند و اگر توسط پزشک حاذقی صورت گیرد می  تواند برای حل بسیاری  از مشکلات پوستی مفید باشد. اما نتیجه ممکن است در افراد متغیر باشد و بسته به میزان و جلسات دارد.

کیوتن درمانی

روشی برای حفظ شادابی و سلامت پوست می باشد اگر کوآنزیم طبیعی در بدن است کم باشد اقدام به برطرف نمودن آن می شود. شبیه ویتامین نیز است.

مزوتراپی

به تنظیم نقض هورمون ها از طریق لایه زیر پوست می پردازد. در این فرآیند دکتر پوست تمام ویتامین ها، مواد معدنی، مغذی، کوآنزیم ها را زیر پوست تزریق می کند.

میکرودرم آبریژن

یکی از روش های محبوب جوانسازی و زیباسازی پوست جهت تحریک اپیدرم و کلاژن سازی می باشد. امروزه روش های زیادی برای جوان سازی وجود دارد از جمله لیفت صورت، تزریق چربی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و… اما هر کدام براساس تجویز پزشک و میزان چین و چروک انتخاب می شود.

چکیده مطلب

افراد باید از خشک شدن پوست خود جلوگیری به عمل آورند و برای این منظور بهتر است مایعات فراوان بنوشند و هنگام استحمام با آب ولرم حمام کنند. چرا که آب خیلی گرم چربی را از بین می برد. برای رفع خشکی پوست استفاده از کرم های مرطوب کننده از پوست نیز توصیه می شود که بهتر است پزشک پوست برای فرد براساس نوع پوست تجویز نماید.

 

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *