۷ دقیقه
تزریق ژل لب

تزریق ژل لب طبیعی و بدون درد

آنچه می خوانید...
  • تزریق ژل لب چگونه صورت می گیرد؟
  • آیا تزریق ژل لب عوارض جانبی را به همراه دارد؟

یکی از پردرخواست ترین درمان های تزریق ژل افزایش حجم لب می باشد. متاسفانه استفاده از تکنیک نادرست سبب شده که بیماران از بروز نتایج غیر طبیعی و اغراق شده ترس داشته باشند.

تزریق ژل به لب چیست؟

در هنگام حجم دهی لب تعیین مناطقی که نیازمند افزایش حجم می باشند مهم است: جسم لب، حاشیه خارجی لب یا هر دو. یکی از راههای شکل دهی لب و تشدید فرم آن تزریق حاشیه ورمیلیون است. در این محل یک فضای بالقوه وجود دارد که در صورت ورود درست به آن می توان فیلر را در مسیر خطی در حاشیه لب تزریق نمود.

جهت افزایش حجم لب یا بهبود قرینگی لب ها، تزریق ژل را می توان در جسم لب (صورتی رنگ) انجام داد نسبت ایده آل برای لب بالا به لب پایین 6/1:1 می باشد. دستیابی به این نسبت منجر به ایجاد نمای طبیعی در لب ها می گردد.

یکی از نکاتی که در هنگام تزریق لب ها از نظردور می ماند صاف شدن ستون های فیلترومی است که با جهت تشدید فیلتروم سبب افزایش وضوح و برجسته شدن مختصر لب بالا می گردد.

روش تزریق ژل لب

تنها فیلرها و ژل های هیالورونیک اسید باید در لب تزریق گردند. تزریق ژل بداخل لب ها می تواند به میزان زیادی دردناک باشد. می توان پیش از تزریق از بلوک دندانی یا بی حس کننده  موضعی استفاده نمود. برخی از تزریق کنندگان عقیده دارند که زمانی که فیلر حاوی لیدوکائین است نیاز به استفاده از بی حسی نمی باشد.

دکتر پوست باتجربه، تزریق ها را آهسته انجام می دهد و سوزن را از نقطه ای که قبلا از آن تزریق صورت گرفته و بی حس شده است وارد می کند. این تزریق ها عموما در سطح بافت زیر جلدی سطحی صورت می گیرند. ماساژ پس از تزریق به بخش شدن یکنواخت فیلر کمک می کند.

تزریق در ورمیلیون از خارج به داخل صورت می گیرد. در هنگام تزریق در ورمیلیون لمس بسیار مهم است تا مشخص شود که فیلر تا کجا وارد شده است و نواحی فاقد فیلر یا جا افتاده مشخص گردد.

تزریق را می توان به روش رو به جلو(پیش گرد) انجام داد به گونه ای که نواری از فیلر در طول ورمیلیون ایجاد گردد. بطور جایگزین می توان فیلر را به دو شکل رو به عقب (پس گرد) نیز تزریق کرد.

حجم دهی جسم لب را نیز می توان با تزریق در نواحی ای که نیازمند افزایش حجم هستند بهبود بخشید. بجای اینکه لب ها را یک ساختار واحد بلند در نظر بگیرید، آن ها را به زیر واحدهای کوچکتر تقسیم نموده و هر یک را به شکل مناسب پر کنید. لب های اغراق شده اغلب در اثر پر کردن بیش از حد لب ها بدون توجه به زیر واحدهای زیبایی آن رخ می دهد. هیچ گاه لب ها را مثل (پرکردن سوسیس) تحت تزریق قرار ندهید.

با تزریق فیلر می توان وضوح ستون های فیلترومی را افزایش داد. پس از تزریق ستون های فیلترومی را فشار دهید تا وضوح لبه های آن را افزایش دهید.

ژل لب باریک

شاین ذکر است که بگوییم به عنوان یک قانون کلی از تزریق بیش از 2 سی سی ژل در لب ها در یک جلسه پرهیز کنید. از تزریق بیش از  حد در لب فوقانی بویژه افرادی که لب های باریک دارند پرهیز کنند. بجای این که در لب های باریک تزریق بیش از حد انجام دهید از تزریق توکسین بوتولینوم جهت برجسته کردن و لیفت لب ها استفاده کنید.

در ادامه می توانید در بخش های مختلف نمونه کار های تزریق ژل به لب را در طی ویدئو که توسط دکتر زمانی نیا انجام می شود را مشاهده کنید:

 
 
 
 

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

به طور معمول، درمان پرکننده لب حدود 30 تا 45 دقیقه طول می کشد و اکثر بیماران می توانند بلافاصله پس از عمل به روال عادی روزانه خود ادامه دهند. شما باید به محض اتمام درمان متوجه بهبودی در ظاهر خود شوید.

با این حال، کارهای خاصی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از نتایج مطلوب انجام دهید. این شامل:

تا 24 ساعت پس از درمان از زدن رژ لب یا قرار دادن هر چیز دیگری روی لب خودداری کنید
از نوشیدنی های گرم، الکل و قرار گرفتن در معرض نور خورشید تا 24 تا 48 ساعت پس از درمان خودداری کنید
به آرامی یک کمپرس سرد روی لب های خود قرار دهید تا هر گونه تورم به حداقل برسد
مقداری تورم، حساسیت و کبودی در اطراف لب ها شایع است و می تواند تا 10 روز پس از درمان ادامه یابد. اگر برای یک رویداد مهم درمان پرکننده لب انجام می‌دهید، حتماً حداقل دو هفته قبل از قرار ملاقات خود برنامه‌ریزی کنید.

تمیز نگه داشتن ناحیه برای جلوگیری از خطر عفونت مهم است. شستشوی منظم دهان با نمک پس از درمان لب برای تمیز نگه داشتن دهان و کمک به بهبودی توصیه می شود. هم چنین بهتر است دست ها را دور نگه دارید و تا 2 هفته از فشار زیاد روی ناحیه خودداری کنید تا محصول به اندازه کافی ته نشین شود. از انجام ورزش های شدید و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرما به مدت 2 تا 3 روز پس از درمان تقویت لب خودداری کنید.

در صورت نیاز از یخ و کمپرس سرد استفاده کنید.

کبودی و تورم محتمل است، اما در عرض چند روز کاهش پیدا می کند و کاملا برطرف می شود.

سوالات متداول

مهم ترین سوالات خود را در این بخش بیابید چنانچه به سوالی پاسخ داده نشده بود می توانید در قسمت دیدگاه وب سایت مطرح کنید تا در ادامه توسط دکتر زمانی نیا بررسی و پاسخ داده شود.

 
 

چکیده مطلب

تزریق ژل لب می تواند منجر به عود عفونت هرپس سیمپلکس (تبخال) گردد. در هر بیماری که تحت تزریق لب قرار می گیرد و سابقه ای از تبخال دارد می بایست یک دوره کوتاه مدت داروهای ضد ویروسی تجویز گردد و مصرف نماید تا عارضه برطرف شود. البته رخداد این عفونت بسیار نادر می باشد.

 

برای مشاوره تزریق ژل لب طبیعی می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *