۵ دقیقه
تزریق فیلر چشم

تزریق فیلر چشم و درمان گودی زیر چشم

آنچه می خوانید...

 

 

فیلر زیر چشم به عنوان یک پرکننده، به منظور از بین بردن دایره تیره و گودی است که در اطراف چشم ایجاد می شود.

فیلر چشم از طریق تزریق در زیر پوست چشم قرار می گیرد. ماده تشکیل دهنده فیلر چشم معمولا اسید هیالورونیک است. البته برخی از فیلرها با استفاده از کلاژن، اسید لاکتیک و کلسیم ساخته می شوند.

با بالا رفتن سن و بر اثر عوامل مختلفی مانند استفاده مداوم از عینک، کمبود برخی از مواد مغذی و یا برخی از ناراحتی های مربوط به کبد و کلیه، ممکن است در ناحیه اشکی چشم برخی از افراد فرورفتگی ایجاد شود که این فرور رفتگی ها بر روی پلک پایینی چشم یک نیم دایره تیره ایجاد می کنند.

تزریق فیلر چشم
رفع گودی زیر چشم

در گذشته برای رفع این مشکل و جوان سازی زیر چشم، از روش جراحی و یا لایه برداری شیمیایی استفاده می شد. اما امروزه با استفاده از فیلر می توان این مشکل را راحت تر و بسیار سریعتر رفع کرد.

مزایای فیلر چشم

تزریق فیلر چشم، یک درمان غیرتهاجمی محسوب می شود و پس از تزریق نیازی به بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد.

  • درد آن بسیار کم و قابل تحمل است و عوارض و خطرات آن بسیار اندک می باشد.
  • جوان سازی از طریق تزریق فیلر بسیار سریع اتفاق می افتد و زمانبر نیست و تنها چند دقیقه به طول می انجامد.
  • از آن جایی که فیلرها از مواد طبیعی شاخته می شوند، به مرور زمان در بدن حل می شوند و آسیبی و یا حساسیتی ایجاد نخواهند کرد.
  • در طی زمانی کوتاه، شکلی ایده آل، زیبا و جوان با پوستی شاداب و لطیف به دور چشم می دهند.
  • در صورتی که بیمار از نتیجه تزریق راضی نباشد، از طریق آنزیم می تواند چشم به حالت قبلی بازگردد.
  • مشکل کیسه های زیر چشمی و تیرگی پلک پایینی را رفع می کند.
تزریق فیلر چشم
جوان سازی دورچشم

اسید هیالورونیک چیست؟

هیالورونیک اسید ماده ای است که در سنین زیر سی سال، در پوست تولید می شود و با افزایش رطوبت پوست باعث جوانی، استحکام و درخشش پوست می شود. با افزایش سن میزان تولید اسید هیالورونیک در پوست کاهش می یابد. زمانی که به 45 سالگی می رسی سنتز هیالورونیک اسید، تنها نیمی از نیاز بدن را تامین می کند.

کلاژن چیست؟

کلاژن ها در پوست نیز باعث استحکام و مانع ایجاد چین و چروک می شوند. با افزایش سن، میزان تولید کلاژن در پوست نیز کاهش می یابد.

جنس فیلر

فیلرهای چشم را معمولا از هیالورونیک اسید و کلاژن می سازند تا از این طریق، رنگ و چروک های پوست جلا یابند.

استفاده از فیلر چشم در مدت زمان بسیار کوتاهی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و افراد بسیار زیادی برای رفع گودی زیر چشم شان درمان تزریق فیلر را انتخاب می نمایند.

از آن جایی که فیلرهای چشمی، از جنس مواد طبیعی که توسط بدن تولید می شوند ساخته می شود معمولا بدن نسبت به آن ها حساسیت و یا واکنش منفی نشان نمی دهد. فیلرها سطح رطوبت پوست را حفظ می کنند تا پوست حالتی لطیف و شاداب داشته باشد.

همه چیز درباره تزریق فیلر را اینجا بخوانید.

فیلر چشم
تزریق فیلر چشم

نحوه تزریق فیلر چشم

فیلر چشم باید توسط یک پزشک دارای مجوز تزریق شود. در ابتدا ناحیه ای که قرار است تزریق در آن صورت بگیرد، بی حس می شود و سپس تزریق انجام می شود.

هزینه تزریق فیلر چشم

تزریق فیلر چشم با توجه به برخی از پارامترها می تواند با قیمت های متفاوتی انجام شود. مثلا جنس فیلر، مارک آن، پزشکی که تزریق را انجام می دهد و نیز موقعیت جغرافیایی که تزریق فیلر در آن انجام می شود، بر هزینه تزریق فیلر چشم تاثیرگذار است.

البته ناگفته نماند، تزریق فیلر چشم به دقت، مهارت و ظرفات بالایی نیاز دارد تا در ناحیه درست و به میزان کافی تزریق انجام پذیرد. برای انجام این بهتر است حتم از پزشکی، حاذق و مجرب کمک بگیرید.

فیلم تزریق فیلر چشم
 

تغییرات لازم پس از تزریق فیلر، چه زمانی مشخص خواهند شد؟

معمولا بلافاصله پس از تزریق فیلر تغییراتی مشهود، احساس خواهند شد اما نتیجه نهایی پس از چند هفته احساس خواهد شد.

روند بهبود یافتن افراد مختلف یکسان نیست و با توجه به فیزیولوژی هر فرد تاحدودی نتفاوت خواهد بود.

معمولا روز بعد از تزریق، ظاهر شما چندان خوشایند نخواهد بود اما این مساله نباید باعث نگرانی شما شود؛ چرا که به زودی مشکلات ایجاد شده رفع خواهند شد.

فیلر چشم
تزریق فیلر چشم دکتر سمیه زمانی نیا

عوارض تزریق فیلر چشم

  • کبودی

میزان ایجاد کبودی یکسان نیست. گاهی پس از تزریق فیلر هیچ گونه کبودی احساس نخواهد شد؛ گاهی نیز به میزان بیشتر کبودی ایجاد می شود. مدت زمان رفع آن نیز در افراد مختلف متفاوت است. به طور عمومی بینی دو الی یک هفته کبودی ها رفع، خواهد شد.

  • تورم

تورم های پس از تزریق فیلر چشم بین یک الی پنج روز ماندگاری خواهند داشت در غیر این صورت باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

  • ایجاد توده پس از تزریق فیلر چشم

فیلرها گاهی پس از تزریق شبیه به توده به نظر می رسند اما طی دو الی سه سه هفته به کمک ماساژ دادن می توانند از بین بروند. در صورت ماندگار شدن توده ها باید با استفاده از آنزیم هیالورونیداز بخشی از فیلر تزریق شده حل شود.

درباره عوارض تزریق فیلر بیشتر بخوانید.

اکثر افراد تا 3 روز اول بعد از تزریق نتیجه چشمگیری را مشاهده خواهند نمود

ماندگاری فیلر زیر چشم به چند عامل بستگی دارد. برند فیلری که استفاده می‌شود و کیفیت آن بر ماندگاری تاثیر گذار است از طرف دیگر ویژگی‌های ژنتیکی فردی هم ماندگاری را متفاوت می کنید. اما در کلی دوام تزریق‌ها معمولاً بین ۶ تا ۱۸ ماه است.

برای مشاوره تزریق فیلر زیر چشم می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *