۶ دقیقه
تزریق بوتاکس دور چشم

تزریق بوتاکس دور چشم

آنچه می خوانید...

در این مقاله توضیحات جامع و مفصلی پیرامون تزریق بوتاکس دور چشم گردآوری شده است، جهت کسب اطلاعات لازم بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه کنید. پس بهتر است که با ما همراه باشید.

  • آیا تزریق بوتاکس دور چشم دارای عوارض جانبی می باشد؟
  • محل دقیق تزریق بوتاکس دور چشم کجاست؟

هیپرتروفی عضله گردچشمی (اربیکولاریس اکولی) سبب پیری ناحیه پلک تحتانی در هنگام لبخند زدن یا نگاه گوشه چشمی می گردد که در هنگام استراحت بارز نیست.

عضله گرد چشمی (اربیکولاریس اکولی) چشم را احاطه کرده و به سه قسمت تقسیم می گردد: اربیتال، پره سپتال و پره تارسال.

هیپرتروفی بخش پره تارسال عضله منجر به جمع شدن  پلک تحتانی در هنگام لبخند زدن فرد می شود.

تزریق بوتاکس دور چشم
فواید بوتاکس دور چشم

بوتاکس چیست؟

ساختمان سم باكتری «كلستریدیوم بوتولینوم» زمانی که تغییر می یابد، منجر به تولید دارویی به نام بوتاکس می شود. روز به روز به فواید این دارو بیشتر پی برده می شود و از آن در راه زیبایی و درمانی استفاده های مختلفی می شود.

البته بوتاكس نامی تجاری است که بر روی این دارو گذاشته شده است و کشور آمریکا که سازنده آن بوده، این نام تجاری را برای آن انتخاب کرده است. جالب است بدانید این دارو در کشورهای دیگر با نام ها و اسامی دیگری تولید می شود. در ایران نیز بوتاکس با عنوان بوتاکس دیسپورت که ساخته کشور انگلیس است و بوتاکس مصپورت که تولید کشور ایران می باشد، شناخته شده است.

کاربردهای بوتاکس

همانطور که در بالا عنوان شد، بوتاکس تا به امروز کاربردهای مختلفی پیدا کرده است و حتی ممکن است در آینده به میزان کاربردهای تزریق بوتاکس نیز اضافه شود. هیچ چیز بعید نیست!

کاربردهای بوتاکس را می توان به دو دسته درمانی و زیبایی تقسیم بندی کرد.

مزایای تزریق بوتاکس

کاربردهای درمانی بوتاکس

  • درمان میگرن و سردردهای عمیق
  • درمان دندان قروچه
  • درمان کجی و گرفتگی های عمیق گردن
  • رفع تعریق زیاد دست، پا و بوتاکس زیر بغل
  • درمان پلک زدن های خارج از کنترل
  • درمان کمر درد
  • رفع جای جوش و اسکار و ضایعات گوشتی
  • رفع سفتی و اسپاسم عضلات پس از سکته، پارکینسون و فلج مغزی

کاربردهای زیبایی بوتاکس

  • از بین بردن چین و چروک های ناشی از حرکات عضلات
  • توقف در پیشرفت چین و چروک
  • جلوگیری از نمایش زیاد لثه در هنگام خندیدن
  • رفع چروک های کنار لب، چانه و گردن
  • رفع خطوط دور چشم ( به ویژه در هنگام خندیدن که بغل چشم ها چروک می خورد.)
  • بالا بردن ابروها و نمایش بهتر آنها
  • درشت کردن چشم ها و نمایش بهتر آنها
  • بالا بردن نوک بینی

تزریق بوتاکس در نواحی مختلف صورت

کاربردهای تزریق بوتاکس دور چشم

همانطور که گفته شد، یکی از کاربردهای بوتاکس تزریق آن در دور چشم و زیر چشم است.

باید در نظر داشته باشید که بیماری های چشمی با بوتاکس درمان نخواهد شد. فرد در ابتدا باید بداند که بوتاکس قرار است دقیقا چه کاری را برای چشم او انجام دهد، سپس بنا بر آن نیازی که دارد و با مشاوره پزشک زیبایی، بوتاکس دور چشم را انجام دهد.

بوتاکس نمی تواند سیاهی زیر چشم افراد را از بین ببرد و اگر فرد با انجام بوتاکس این نیت را دنبال می کند، باید بداند سخت در اشتباه است و برای رفع سیاهی زیر چشم خود باید به راه های دیگری مانند تزریق فیلر یا لیزر روی آورد.

رفع پف زیر چشم با بوتاکس امکانپذیر نیست. لیزر یا برداشت چربی های انباشته شده از زیر چشم می تواند در رفع پف زیر چشم کارگشا باشد.

بوتاکس دور چشم می تواند چین و چروک اطراف چشم را از بین برده، ظاهر چشم ها را زیباتر کند و از پیشرفت چروک های چشم به دنبال خندیدن و حرکت های ماهیچه دور چشم جلوگیری کند.

نحوه تزریق بوتاکس دور چشم

تزریق بوتاکس در زیر چشم به این شکل است که یک توکسین بوتولینوم در موازات خط عمود بر مرکز مردمک حدود 3 میلی متر زیر خط رویش مژه تحتانی تزریق می شود. در هر پلک یک تزریق صورت می گیرد. تزریق درست زیر جلد انجام می شود.

احتیاط های لازم جهت تزریق بوتاکس دور چشم

تزریق در عضله اربیکولاریس پره تارسال منجر به پهن شدن فاصله دو پلک می گردد در نتیجه در افرادی که دچار شلی زمینه ای پلک تحتانی هستند، اسکلرای آن ها بیش از حد در معرض دید است یا افراد با سابقه خشکی چشم باید از تزریق پرهیز کنند.

شایان ذکر است که بگوییم در صورتی که به یک پزشک پوست حاذق و باتجربه برای این پروسه مراجعه شود، هیچ گونه مراقبت های خاصی را بعد از تزریق نیاز ندارد و تنها باید از دستکاری و ماساژ دادن محل تزریق اجتناب شود.

آیا تزریق بوتاکس دور چشم دارای عوارض جانبی و خطرات خاصی می باشد؟

بهتر است که تزریق نزد یک دکترپوست با تجربه صورت گیرد زیرا در صورت مراجعه به پزشکی آماتور ممکن است که باعث پهن شدن فاصله بین دو پلک گردد. این عارضه به سبب خشکی چشم است که پزشک آماتور نتوانسته است که تشخیص دهد.

تزریق در افراد با شلی پلک تحتانی یا سندرم چشم خشک باید با احتیاط صورت گیرد. پس از تزریق ممکن است که مقداری کبودی و تورم رخ دهد، که امری طبیعی است و به مرور و با گذر چند ساعت کاهش پیدا می کند.

نکاتی در مورد تزریق بوتاکس دور چشم

پیش از تزریق تون پلک تحتانی را چک کنید. تشخیص دقیق این بیماران در میان بیمارانی که از پف زیر چشمی شکایت دارند حیاتی است.

بیماران باید جهت افتراق بین فتق چربی زیر چشمی و هیپرتروفی عضله اربیکولاریس اکولی تحت مشاهده قرار گرفته  و درمان صحیح بر روی آنها صورت گیرد.

به دلیل دامنه وسیع تر اثر دیسپورت، در این ناحیه تزریق بوتاکس ترجیح داده می شود.

هزینه تزریق بوتاکس دور چشم

هزینه تزریق بوتاکس بنا بر منطقه جغرافیایی، مهارت پزشک، مواد مصرف شده، تجهیزات مطب، میزان چین و چروک، مقدار زمانی که برای تزریق سپری می شود، متفاوت است. باید دقت شود که تزریق بوتاکس تنها و تنها در مطب ها و کلینیک های پزشکی باید انجام شود.

متقاضیان تزریق بوتاکس نباید به سودای هزینه کمتر این کار را در سالن های زیبایی انجام دهند. به ویژه بوتاکس دور چشم که یکی از مناطق حساسی است که با تزریق اشتباه می تواند خطرات جبران ناپذیری را برای فرد به وجود بیاورد و حتی گاهی این عوارض تا پایان عمر هم با فرد باقی بماند.

امروزه طبق شاخص های زیبایی، تزریق بوتاکس با کارکردهای مختلف درمانی و زیبایی بسیار پرطرفدار می باشد.

کلام آخر

تزریق بوتاکس دور چشم اغلب در موازات خط عمود در وسط مردمک در بافت زیر جلدی سطحی تزریق می گردد تا برجستگی ناشی از هیپرتروفی عضله گرد چشمی یا اربیکولاریس اکولی کاهش یابد. دکتر سمیه زمانی نیا، پزشک پوست مو و زیبایی با سالها سابقه موفق در تزریق بوتاکس می تواند در مسیر زیبایی شما، همراهتان باشد.

 

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *