۳ دقیقه
تزریق بوتاکس در چانه

تزریق بوتاکس در چانه به همراه تصاویر بوتاکس چانه

آنچه می خوانید...
  • آیا تزریق بوتاکس در چانه درد دارد؟
  • مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در چانه چگونه است؟

در این مطلب توضیحات جامع و مفصلی پیرامون تزریق بوتاکس به چانه گردآوری شده است، جهت کسب اطلاعات لازم بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. پس با ما همراه باشید.

تزریق بوتاکس چانه چیست و چگونه انجام می شود؟

برخی افراد در هنگام صحبت کردن یا حتی استراحت به شکل غیر عمدی دچار چروک خوردگی چانه می شوند. این حالت اغلب توسط بیمار مورد توجه قرار نمی گیرد و پزشک این مساله را به وی گوشزد می کند.

چین خوردگی چانه همچنین متعاقب تعبیه پروتز چانه یا در افراد با چانه کوچک مشاهده می گردد. آتروفی بافت چربی زیر جلدی و درم پوشاننده عضلات ممکن است در ایجاد چانه چین خورده دخیل باشد. بدلیل این که فرورفتگی های حاصله در چانه ظاهر پرتقال راایجاد می کند این حالت را چانه پوست پرتقالی نیز اطلاق می کنند.

شایان ذکر است که بگوییم دو عضله جفت منتالیس (چانه ای) از حفره انسیزیور مندیل منشاء گرفته و مستقیما وارد درم پوست چانه می گردند. انقباض عضلات منتالیس سبب بالا (جلو) رفتن لب تحتانی می شود (حالتی که لب ورچیدن اطلاق نی گردد: لب و لوچه ای آویزان). انقباض این عضله همچنین در ایجاد چین چانه ای دخیل است.

تزریق بوتاکس در چانه
بوتاکس چونه

روش تزریق بوتاکس در چانه

توکسین بوتولینوم در دو یا سه محل به شکل عمقی داخل عضله تزریق می گردد. از دوز مجموع 3 تا 10 استفاده می شود.

احتیاطات لازم در تزریق بوتاکس در چانه

دکتر پوست در ابتدا با بررسی و مشاهده آناتومی صورت اقدام به تزریق بوتاکس در قسمت پایین داخلی چانه بین چین و چانه ای و لبه تحتانی استخوان مندیبل انجام می دهد. این پروسه درد آور نبوده و نیاز به مراقبت های خاصی بعد از تزریق ندارد مگر این که تا 24 ساعت از ماساژ دادن قسمت تزریق شده خودداری شود. در صورت رخداد هر گونه علائم غیر طبیعی فورا به پزشک پوست خود مراجعه نمایید.

عوارض جانبی تزریق بوتاکس در چانه

انجام تزریق در بالای چین چانه ای عضله گرد دهانی (اربیکولاریس اوریس) را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است منجر به افتادگی لب تحتانی یا حتی آب ریزش دهانی گردد.

تزریق کمتر از حد امکان دارد سبب انقباض غیر طبیعی عضله شده و در نتیجه جهت رفع این اختلال نیاز به دوز مجدد اضافی می باشد.

اما باید اضافه نماییم که این پروسه عوارض جانبی خاصی ندارد و رخداد هر گونه علائم و عوارضی بسیار نادر است.

برخی نکات در مورد تزریق بوتاکس در چانه

تزریق بوتاکس را به شکل قرینه در دو طرف در بطن عضله باید صورت گیرد.

این تزریق تقریبا بدون درد و کبودی است.

ظاهر متقاضی را در هنگام انقباض عضله به وی نشان دهید. این کار می تواند سبب درک علت تزریق برای وی شود و نتایج را به خوبی درک نماید.

امروزه طبق شاخص های زیبایی، تزریق بوتاکس در چانه  بسیار پرطرفدار می باشد. جهت مشاوره و مراجعه با دکتر سمیه زمانی نیا دکتر پوست با شماره های 3 -44961622 تماس حاصل فرموده و یا با اینستاگرام ایشان در ارتباط باشید .

 

مطالب مرتبط با این مقاله:

تزریق بوتاکس

جوانسازی پوست

برای مشاوره تزریق بوتاکس چانه می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *