۴ دقیقه
بوتاکس در چه مواردی کاربرد دارد؟

بوتاکس در چه مواردی کاربرد دارد؟ کاربرد بوتاکس

آنچه می خوانید...

بوتاکس نوعی تولید پروتئینی می باشد که از باکتری به نام کلستردیوم بوتولنیوم که این محصول باکتریایی باعث می شود که واسطه انتقال پیام ها و عضله های عصبی رااز عصب به عضله، خنثی می نماید و انتقال پیام عصبی از عصب به عضله را به صورت مقطعی و موضعی را کاملا مختل می کند. ما در این مقاله سعی نموده ایم که به توضیح جامع و مفصل پیرامون تزریق بوتاکس و همچنین بوتاکس در چه مواردی کاربرد دارد؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. پس با ادامه مطلب ما را همراهی کنید…

بوتاکس در چه مواردی کاربرد دارد؟
کاربردهای بوتاکس

تزریق بوتاکس

اخیرا یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین روش های غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس می باشد که باعث رفع چین و چروک ایجاد شده، می شود.

بوتاکس چیست و از چه موادی ساخته شده است؟

بوتاکس نوعی ماده سمی است که در قالب تزریق مورد استفاده واقع می شود، که با هدف فلج نمودن عضلات فعال ایجاد کننده چین و چروک کاربرد دارد. باید بگوییم که این ماده ایمن و بی خطر است که اگر به پزشک پوست باتجربه مراجعه شود هیچ گونه عوارضی را برای فرد به همراه نخواهد آورد، اما در صورت مراجعه به متخصص آماتور ممکن است که با تزریق نادرست از این سم وارد گردش خون فرد گردد، در نتیجه عواقبی را به بار خواهد آورد.

موارد کاربرد تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس را می توان هم برای درمان و هم برای زیبایی به کار برد که دکتر پوست باتوجه به شرایط متقاضی و یا بیمار آن را تجویز می کند.

تزریق بوتاکس اگر برای درمان صورت گیرد، در زمینه درمان میگرن مزمن، انقباضات عضلانی در مواردی که نباید صورت بگیرد، مثانه پرکار یا بیش فعال، افتادگی پلک، تعریق بیش از حد و… مورد استفاده وقع می شود.

اما اگر در زمینه زیبایی و استتیک  تجویز شود، برای نواحی همچون: خطوط پیشانی، بالا بردن گوشه های لب، برطرف نمودن چروک گردن، بالا بردن نوک بینی، خطوط اخم و خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم ها و ابروها به کار می رود.

مدت زمان ماندگاری اثرات تزریق بوتاکس چقدر می باشد؟

ابتدا متذکر می شویم که مدت ماندگاری و خواص تزریق بوتاکس بستگی به نواحی که متقاضی تزریق را اعمال می کند، متغییر می باشد و هرچقدر فرد مراقبت های بعد از تزریق را به خوبی رعایت کند، می تواند مدت زمان را افزایش دهد و برای مراجعه جهت تمدید مقداری آن را به تعویق بیندازد.

اما اگر تزریق بوتاکس به منظور جوانسازی و زیباسازی پوست صورت، پیشنهاد شود، ماندگاری آن می تواند بین 4 تا 6 ماه پایدار باشد. شایان ذکر است که بگوییم سن متقاضی، انعطاف پذیری پوست فرد، درصد چین و چروک ایجاد شده عواملی است که مدت زمان را تعیین می کند.

مثلا اگر متقاضی به مطب مراجعه کند که از میزان بالایی چین و چروک در صورت برخوردار باشد، طبیعیتا با تزریق بوتاکس احتمال این که به طور کامل این عارضه را پوشش دهد، مقداری دشوار است و در نتیجه اثرات تزریق را خیلی زود از بین خواهد برد. اما با هربار تکرار تزریق می توان اثرات را نیز افزایش داد.

نکات بعد از تزریق بوتاکس

پروسه تزریق بوتاکس وقت گیر و زمان بر نمی باشد و در صورتی که پزشک پوست خبره و حرفه ای باشد، بعد از بی حس نمودن موضع این فرآیند را در عرض 10 الی 15 دقیقه و با احتیاط تزریق می کند.

اما متقاضی باید چند نکته را برای مشاهده نتیجه سریع رعایت کند، که شامل:

  • از ماساژ دادن و دستکاری نمودن ناحیه تزریق بشدت اجتناب ورزد.
  • اگر بوتاکس را در ناحیه  خط اخم و خط لبخند تزریق شود؛ باید به مدت 4 ساعت متقاضی به طور مداوم اخم و لبخند را تکرار کند تا مواد تزریقی اقدام به جذب عضله ای بهتری را انجام دهد.
  • ازمصرف هرگونه دارو قرص حاوی آنتی بیوتیکی چه قبل و چه بعد از تزریق اجتناب شود و بهتر است که به پزشک قبل از تزریق اطلاع داده شود.
  • بهتر است تا 24 ساعت استحمامی صورت نگیرد.
  • برای بررسی نهایی می توان به پرشک پوست مراجعه کرد.

هزینه تزریق بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس نیز به عوامل زیادی بستگی دارد که فرد حتما باید به پزشک مراجعه کند تا دکتر پوست با توجه به: سن و سال، جنسیت فرد، آناتومی صورت، مقدار چین و چروک موجود، تعداد جلسات مورد نیاز، نوع برند انتخابی بوتاکس و دیگر عوامل هزینه را تعیین کند.

جهت مشاوره و مراجعه با دکتر سمیه زمانی نیا دکتر پوست با شماره های 3 -44961622 تماس حاصل فرموده و یا با اینستاگرام ایشان در ارتباط باشید .

 

برای مشاوره تزریق بوتاکس می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *