۲۰ دقیقه

بهترین دکتر پوست و مو در تهران 1402

آنچه می خوانید...
Rate this post
 
 
 

می دانستید یکی از مهم ترین فاکتورها برای زیبایی فرد ، پوست و مو می باشد؟ این موضوع بخصوص برای خانم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است .بنابراین مراقبت از پوست و مو باعث می شود پوست و مو خوب و شادابی داشته باشید .

حال سوال اینجاست برای این منظور به چه کسی باید مراجعه کنید ؟ در ادامه به طور مفصل به این موضوع می پردازیم.

 
مراقبت از پوست
 

دسترسی آسان به مهم ترین بخش ها

 
 
بهترین متخصص پوست
 
جوانسازی پوست
 
خدمات پوست
 
 
 

اگر فرصت کافی برای مطالعه این مقاله ندارید حتما خلاصه‌ای از آن را در پادکست زیر گوش دهید:

اهمیت پوست

پوست یکی از مهمترین معیار های زیبایی در خانم ها و آقایان می باشد. پوست نشانه ای از سلامت بدن است. برای داشتن یک پوست خوب باید به متخصص پوست مراجعه نمایید تا شما را در این زمینه کاملا راهنمایی کند.

 

 
 

چرا باید به متخصص پوست مراجعه کنیم؟

این روزها افراد زیادی هستند که با هدف سودجویی و کسب در آمد، خدماتی را ارائه می دهند که می تواند برای سلامت پوست و مو شما مضر باشد. این افراد هم موجب می شوند پول زیادی را از دست بدهید و هم سلامتی شما به صورت جدی در معرض خطر قرار گیرد.

بنابریان برای جلوگیری از این مشکلات شناخت متخصص پوست خوب حائز اهمیت می باشد تا بیمار با خیالی راحت دوران درمانی خود را سپری کند.

 
خود مراقبتی و مراقبت از پوست

چگونه دکتر پوست خوب پیدا کنیم

یکی از مهمترین مساله ها در زمینه رسیدگی به پوست، پیدا کردن یک دکتر پوست خوب می باشد. در ادامه روش هایی که شما می توانید بهترین دکتر پوست را انتخاب کنید در اختیارتان قرار می دهیم.

 
 

سرچ در گوگل

زمانی که به دنبال یک متخصص پوست هستید، می توانید از جست و جو در گوگل استفاده کنید تا دکتر پوست خود در منطقه زندگی خود را بیایید. وارد صفحه سرچ خود شوید و بنویسید (مثلا: بهترین دکتر پوست در تهران) و از لیست ارائه شده لیستی از پزشکان پوست را انتخاب کنید.

سپس از طریق همین روش و یا سایر روش ها، از نظرات بیماران در رابطه با دکتر پوست مطلع شوید.

همچنین می توانید برای پیدا کردن آدرس پزشکی که به شما پیشنهاد شده، از گوگل مپ استفاده کنید. نمونه ای از سرچ دکتر سمیه زمانی نیا را مشاهده می کنید که در گوگل مپ اطلاعات کامل درج شده است.

 
 
 
 
 
 

پرس و جو از آشنایان

یکی از بهترین روش های برای پیدا کردن دکتر پوست خوب، پرس و جو از افرادی هست که می شناسید و میدانید بهترین ها را به شما معرفی می کنند.

افرادی که نزد بهترین دکتر پوست ها رفتن می توانند بهترین راهنما باشند زیرا تجربه کافی در این زمینه دارند. همچنین چون از پزشک خدمات دریافت کردند و بیماران را از نزدیک دیده اند می دانند تخصص پزشک در هر زمینه ای تا چه حد است.

 
 

شبکه های اجتماعی

از طریق شبکه های اجتماعی نیز می توان بهترین دکتر پوست را پیدا کرد. پرکاربرد ترین شبکه اجتماعی اینتاگرام است. شما به 2 طریق می توانید از اینستاگرام استفاده کنید. یا نام دکتر را سرچ کرده و نمونه کار های آن را مشاهده کنید. و یا به دنبال بهترین دکتر پوست گشته و از طریق نمونه کارها به بهترین آنها دست پیدا کنید.

البته شبکه هایی چون تلگرام،آپارات، واتس اپ،یوتیوب، فیسبوک و توییتر نیز بسیار پر مخاطب هستند.

 

 

ویژگی های بهترین دکتر پوست

اهمیت مراقبت از پوست را بارها تاکید کردیم. برای انتخاب یک متخصص پوست مستلزم شناخت و آگاهی کافی است. به همین علت تعدادی از ویژگی های مهم بهترین متخصص پوست و مو در تهران را برای شما ذکر خواهیم کرد:

متخصص پوست به درمان لک، جای جوش و اسکارها می پردازد. از روش های جوانسازی پوست جهت شادابی و جوانی پوست استفاده می کند. همچنین از مهمترین خدمات یک متخصص پوست می توان به کاشت مو، کاشت ابرو، کاشت ریش و … اشاره کرد.

بهترین متخصص پوست کمک میکند تا شما در کوتاه ترین زمان به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. همچنین به کمک دکتر پوست خوب می توانید کاشت مو و ابرو انجام داده و زیبایی خود را دو چندان کنید.

 
 

انتخاب بهترین روش برای درمان

یکی از مهمترین مسائل در درمان، انتخاب روش درمان درست است. یک پزشک خوب باید بتواند علت بیماری را تشخیص داده، بهترین درمان را انتخاب کند. اگر بخواهیم مثال بزنیم برای تشخیص علت ریزش مو لازم است با تجویز آزمایشات لازم تمامی موارد را بررسی کرده و پس از آن درمان را اغاز کند. درصورت تشخیص پزشک نیز کاشت مو انجام شود.

 
 

بروز بودن و استفاده از جدیدترین تکنولوژی

بهترین متخصص پوست باید امکانات مطب، تجهیزات و علم و تکنولوژی خود را همواره بروز نگه دارد. استفاده از دستگاه های مدرن و تجهیزات پزشکی روز دنیا کمک می کند که با ارائه تکنولوژی های برتر بهترین شیوه های درمان را در نظر گرفته شود. مثلا برای لیزر موهای زائد دستگاه های جدید تر بدون درد هستند و در نواحی مختلف بدن سوزش ایجاد نمی کنند. یا مثلا روش های مختلفی برای جوانسازی پوست می باشد که روز بروز پیشرفته تر و تکمیل تر می شوند. پزشکانی که علم خود را در این زمینه گسترش داده اند به راحتی می توانند با جدید ترین ابزار روز دنیا اقدام به جوانسازی پوست کنند.

 
 

تخصص کافی و تجربه

زمانی که فردی دچار بیماری و عارضه های پوست و مو می شود، باید به صورت دائمی تحت نظر متخصص پوست و مو باشد. داشتن تخصص و تجربه کافی پزشک است که در این دوره موجب درمان شما می شود. پزشک باید توانایی پیگیری دائمی بیماران را داشته باشد.

به طور مثال اگر بخواهیم بگوییم، فردی که کاشت مو انجام داده است باید به صورت مداوم تحت نظر پزشک خود باشد و هر چند ماه یکبار وضعیت موهای خود را بررسی کند. پزشک نیز باید بتواند روند درمان را پیگیری کند.

 
 

اخلاق حرفه ای

نحوه ارتباط پزشک با بیمار نیز از مسائل مهم است. این مساله در رضایت بیمار و روند درمان بسیار مناسب است. در صورتی که پزشک رفتار خوبی داشته باشد بیمار به راحتی می تواند مشکلات خود را با او در میان بگذارد.

چهار اصل در این زمینه بسیار مهم است:

احترام به خود مختاری و استقلال فردی یعنی بیمار حق دارد روش درمان خود را انتخاب کند یا از آن امتناع کند.
سودرسانی یعنی فرد شاغل در این حوزه باید به نفع بیمار و سود او عمل کند.
عدم ضرررسانی یعنی به فرد آسیبی وارد نشود.
عدالت یعنی مسائل مربوط به توزیع منابع بهداشتی درمانی کمیاب و تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کسی چه درمانی را دریافت می‌کند، عدالت و انصاف و برابری رعایت گردد.

بهترین دکتر پوست چه خدماتی دارد

خدماتی که دکتر پوست ارائه می دهد 2 جنبه دارد. خدمات درمانی و زیبایی. در ادامه توضیحاتی را در رابطه با این دو مو رد در اختیارتان قرار می دهیم:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های متعددی وجود دارد جهت درمان و زیبایی پوست.

 
 
 

بشویم صدای زیباجو عزیزمان را:

 

خدمات زیبایی دکتر پوست

خدمات زیبایی خدمات پوست شامل موارد زیر است:

  • جوانسازی پوست
  • درمان مشکلات پوستی
  • تزریقات زیبایی
  • از بین بردن ضایعات پوستی
  • کاشت مو
  • کاشت ابرو
  • لیزر موهای زائد
  • بلفاروپلاستی

 

جوانسازی پوست

به طور کلی پوست در اثر عوامل محیطی از قبیل افزایش سن ، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب ، استفاده بیش از اندازه از مواد آرایشی و عدم بهداشت پوست دچار پیری و از بین رفتن برخی بافت های پوست می شود . به همین دلیل شادابی و جوانی خود را از دست می دهد . به وجود آمدن چین و چروک ها در صورت ، ایجاد خط های عمیق در اطراف لب و چشم از مواردی است که برای اغلب افراد ایجاد می شود . با از بین بردن این عوارض شادابی و جوانی به پوست بازمی گردد. امروزه روش های غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست وجود دارد که شایع ترین آنها به شرح ذیل می باشد :

 
 

تزریق بوتاکس

بوتاکس نوعی پروتئین می باشد که از نوعی سم تهیه شده است . این ماده برای از بین بردن خطوط اصلی صورت از جمله پیشانی ، اطراف چشم و خطوط گردن استفاده می شود . جالب است بدانید این ماده برای درمان تعریق بیش از حد بدن نیز استفاده می شود .

 
 
 
 

تزریق ژل

ژل از دیگر مواردی است که به پر کردن خطوط عمیق مانند خط خنده و حجیم کردن نقاطی از صورت مانند لب و گونه استفاده می شود .

 
 

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یا جراحی افتادگی پلک یک عمل جراحی برای بهبود ظاهر و زیبایی و رفع مشکلات ناشی از افتادگی در پلک‌هاست. جراحی بلفاروپلاستی پلک می‌تواند بر روی پلک‌های بالایی و پایینی انجام شود و برای رفع مشکلاتی از قبیل افتادگی پلک، غدد چربی و زائده‌های ماهیچه‌ای و عضلانی انجام می‌شود.

 

از بین بردن ضایعات پوستی

در اثر عوامل محیطی مانند نور آفتاب ، نوع تغذیه ، بیماری ، عوارض درمان خاص یا عوامل ژنتیکی  ضایعاتی از جمله جوش ، توده گوشتی ، کک و مک ، چاله در پوست ایجاد می شود. این موارد نه تنها تاثیر منفی بر فرد می گذارد بلکه اعتماد به نفس فرد را کاهش می دهد . برای درمان این ضایعات از روش هایی به شرح ذیل استفاده می شود :

 

خدمات مو

  • کاشت مو
  • کاشت ابرو

کاشت مو

به طور کلی کاشت مو برای افرادی انجام می شود که قصد دارند موهای بیشتری به ناحیه ای از سرشان که دچار کم پشتی یا طاسی شده است، بی افزایند. فرآیند انجام این کار اینگونه است که از قسمت های پر پشت سر یا نقاط دیگر بدن که موهای بیشتری وجود دارد، مو برمی دارند و به قسمت های کم پشت یا قسمت طاسی سر پیوند می زنند.

در سرتاسر جهان، حدود 60 درصد از مردان و 50 درصد از زنان، نوعی از ریزش مو را تجربه می‌کنند. برای رفع این مشکل، اغلب افراد از محصولات دارویی بدون نسخه از جمله درمان های موضعی مانند ماینوکسیدیل Minoxidil (روگین Rogaine) استفاده می کنند.

کاشت مو یکی از روش های ترمیم می باشد. اولین کاشت موی سر در سال 1939 در ژاپن با انجام شد. دکتر شوجوی اوکودا یک روشی را ابداع کرد که طی آن یک دسته مو به قطر 1 تا 4 میلی متر را به سر پیوند می دادند. در دهه‌ ی بعد یک متخصص پوست ژاپنی دیگر به نام تامورا، روش اوکادا را اصلاح کرد و از دسته موهایی با قطر کمتر استفاده کرد تا موها طبیعی تر به نظر برسند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، پزشکان و متخصصان این روش را توسعه دادند و هم اکنون دیگر از دسته مو استفاده نمی کنند و هر تار مو را جدا گانه پیوند می دهند.

در ویدیو های زیر می توانید مراحل کاشت مو را مشاهده کنید:

 
 

(مرحله 3)

 

(مرحله 2)

 

(مرحله 1)

کاشت مو چگونه انجام می شود؟

به زبان ساده تر، در فرآیند کاشت مو، موهای شما را برداشته و به ناحیه ای که مو ندارید و یا کم پشت است پیوند زده می شود. معمولاً از قسمت پشت سر شما موها برداشته می شود، اما از سایر قسمت های بدن شما نیز می توان مو برداشت و پیوند را انجام داد.

قبل از شروع پیوند مو، جراح ناحیه ای را که قرار است مو برداشته شود را استریل می کند و با یک بی حس کننده موضعی آن قسمت را بی حس می کند. شما همچنین می توانید برای انجام فرآیند برداشت مو درخواست کنید که آرام بخش به شما زده شود و در طی فرآیند بیهوش باشید.

 
 

جراح شما دو روش پیوند را می تواند برای ترمیم انجام دهد: FUT یا FUE.

روش (FUT)

FUT (Follicular unit transplant) که با عنوان جراحی نوار واحد فولیکولی (FUSS) نیز شناخته می شود. یکی از روش های جراحی برای ترمیم مو می باشد که به طور نواری شکل بر روی سر شما برشی ایجاد می شود تا بتوانند فولیکول ها را از سر بردارند. برای انجام عمل FUT، جراح شما مراحل زیر را انجام خواهد داد:

 
 
  1. جراح با استفاده از چاقوی جراحی، تکه ای از پوست سر شما را ( که معمولاً قسمت پشت سر شما است) برمی دارد. اندازه برش معمولاً حدود 6 تا 10 اینچ طول دارد اما می تواند از گوش به گوش دیگر نیز برش داده شود.
  2. ناحیه ای که پوست سر برداشته شده، را با بخیه می بندند.
  3. جراح شما و دستیارانش پوست سر را که به شکل نواری برش داده اند را با چاقوی جراحی به قطعات کوچکتر جدا می کنند. آنها ممکن است آن قسمت را به 2000 قطعه کوچکتر تقسیم کنند که گرافت نامیده می شود. برخی از این گرافت ها ممکن است هر کدام فقط یک مو داشته باشند.
  4. جراح با استفاده از یک سوزن یا تیغ، سوراخ‌های خیلی کوچکی را در پوست سر شما ایجاد می‌کند که در آن سوراخ ها مو کاشته می‌شود.
  5. جراح موهای قسمت برداشته شده از پوست سر را وارد سوراخ های ایجاد شده، می کند. این مرحله پیوند نامیده می شود.
  6. در مرحله آخر محل های جراحی را با باند یا گاز می پوشانند.

تعداد گرافت های ایجاد شده به موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع موهای شما
  • اندازه محل پیوند
  • کیفیت (از جمله ضخامت) مو
  • رنگ مو
FUT.FUE

روش (FUE)

برای انجام روش FUE، جراح شما مراحل زیر را انجام می دهد:

  1. موهای پشت سر شما را می تراشد.
  2. سپس جراح فولیکول های سر شما را به صورت جداگانه از پوست سرتان خارج می کند.
  3. جراح هر واحد فولیکول را با دقت بالا و دستگاه مخصوصی  برمی دارد و آن ها را داخل محلولی تا زمان پیوند قرار می دهد.
  4. مانند روش FUT، جراح سوراخ های کوچکی در ناحیه کم پشت پوست سر شما ایجاد می کند و فولیکول های مو را سوراخ های ایجاد شده، پیوند می دهد.
  5. سپس محل جراحی را با بانداژ یا گاز می پوشانند.

 

 
 

عوارض کاشت مو

شایع ترین عوارض جانبی که کاشت مو به همراه دارد جای زخم جراحی است که با هیچ روشی نمی توان از آن جلوگیری کرد.

سایر عوارض جانبی عبارت اند از:

  • عفونت ها
  • پوسته شدن یا تخلیه چرک ها در اطراف محل های جراحی
  • درد، خارش و تورم پوست سر
  • التهاب فولیکول های مو
  • خون ریزی
  • نداشتن حس در اطراف محل های جراحی
  • مشخص بودن کاشت مو در سر
 
عوارض کاشت مو

داروهایی مانند فیناستراید (Propecia) یا ماینوکسیدیل (Rogaine) برای تحریک و کمک به رشد مو نیز می توانند عوارض جانبی داشته باشند، مانند:

  • سرگیجه
  • درد قفسه سینه
  • سردرد
  • ضربان قلب نامنظم
  • تورم دست، پا یا سینه
  • اختلال در عملکرد جنسی

اگر در انتخاب پزشک خود دقت کافی داشته باشید، با عوارض بسیار کمی روبرو خواهید بود.

 

 

کاشت ابرو

در کاشت و پیوند ابرو فولیکول های مو که شامل مو و قسمت های بسیار جزئی که وظیفه ساخت و رشد مو را دارند از قسمتی از سر که معمولا شامل پشت سر و مابین دو گوش فرد می باشد گرفته می شود و به ناحیه از ابرو که نیاز به کاشت دارد پیوند زده و منتقل می شود. پس از کاشت فولیکول های مو در ناحیه ابرو ، تار های موی کاشته شده تا پایان عمر فرد با همان قوت به رشد خود ادامه می دهند و همچون ابروی خود فرد می توان آن ها را برداشت و یا اصلاح نمود.

 

 
 

پیوند واحد فولیکولار (FUT)

یک تکه مو (معمولاً از پشت سر) بریده می شود و یک فولیکول مو پیوند می شود تا شکل ابرو جدید و بهتری ایجاد کند. روند برش سریعتر از FUE است و موهای جمع شده بلندتر است که می تواند به کاشت کمک کند. با این حال، باید توجه داشت که این روش باعث ایجاد زخم های خطی و معمولاً زمان بهبودی طولانی تر می شود. تصمیم بین FUT و FUE، البته طبق نظر پزشک کاشت ابرو می تواند متفاوت باشد و بنا به ارزیابی های دقیقی که از آزمایشات مختلفی به دست آمده و هم چنین صلاح دید وی هر یک از گزینه های مورد نیاز برگزیده می شوند.

 
کاشت ابرو
 
 


بهترین دکتر کاشت ابرو

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین دکتر کاشت ابرو کلیک کنید

یکی دیگر از جنبه های مهم پیوند ابرو مراحل عمل است. اگر قصد انجام این جراحی را دارید و می خواهید ابروهایی زیبا و خوش فرم داشته باشید، باید یک مرکز کاشت مو را انتخاب کنید که کاملاً مجهز باشد و گواهینامه های لازم را داشته باشد. اگر در مورد این موضوع اهمیتی قائل نشوید، این امر برای سلامتی شما ضروری است.

 
 



مراحل کاشت ابرو به صورت کلی به شرح زیر است:

 

 

مشاوره و برنامه ریزی:

در این مرحله تمامی موارد ارزیابی شده و خواسته های بیمار نیز بررسی می شود در نهایت پس از جلسات مشاوره، برنامه ریزی نهایی صورت میگیرد

 
 
 

استخراج پیوند:

برای استخراج پیوند از بیحسی موضعی استفاده می شود، سپس از روش جراحی مراحل طبق توضیحات قبل آغاز می شود.

 
 
 

پیوند آغاز می شود:

سپس ناحیه دریافت کننده (ابروها) نیز به صورت موضعی بی حس می شود. از کاشت ایمپلنت با در نظر گرفتن زاویه و جهت مناسب رشد مو برای پیوند فولیکول های مو استفاده می شود. این فرایند همچنین برای دستیابی به زیبایی ظاهری ضروری است.

 
 
 

بهبودی

یک روز بعد از عمل یک باند برای اطمینان از صحیح بودن ریشه های مو استفاده می شود.

 
 
 

بهترین دکتر پوست

دکتر پوست علاوه بر مواردی که ذکر کردیم موارد مربوط به زیبایی مو و ابرو را نیز انجام می دهد . از آنجائی که مو باعث زیبایی و جذابیت فرد می شود کاهش مو یا تاسی تاثیر بسیار بدی بر روی زیبایی فرد می گذارد . این موضوع بخصوص در آقایان از اهمیت بیشتری برخوردار است . امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه زیبایی دیگر افراد نگران این موضوع نیستند . یکی از روش های رفع این معضل کاشت مو می باشد که برای اطلاع از روش ها و هزینه های آن به مقاله کاشت مو مراجعه کنید .

 

دکتر پوست خوب در تهران

حال برای یافتن دکتر پوست خوب باید به چه مواردی توجه کرد ؟ برای دانستن این موضوع ابتدا نمونه کارهای زیبایی او را در مطب یا به صورت آنلاین ببینید . سپس از تجربه و تبحر  پزشک خود مطمئن شوید . پزشک نیز باید با بیمار صادق باشد و تنها به فکر منافع مادی خود نباشد .

 
 

دکتر سمیه زمانی نیا

پوست ، زیبایی، لیزر ، پیوند مو
فارغ التحصیل دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) درسال 1382
از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی
آغاز نموده است. وی دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE
از انجمن جامعه جراحان ایران هستند. همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران می باشند.
این سایت پایگاه اطلاع رسانی، علمی، پوست و مو و تازه های پیوند موی طبیعی است
و مطالب درج شده درآن علمی و با هدف ارائه اطلاعات صحیح در این زمینه است.
تلاش ما توصیه به انجام خدمات زیبایی ضروری و کار آمد است.
نکته مهم استفاده از محصولات استاندارد و تحت تائید وزارت بهداشت و درمان است.

 
دکتر سمیه زمانی نیا

افرادی که به دکتر سمیه زمانی نیا مراجعه کنند، علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو می توانند از خدمات زیر بهره مند شوند:

 

 
 
بلفاروپلاستی
 
جوانسازی صورت
 
تزریق چربی
 
 
فیلر خط خنده
 
مزوتراپی زیر چشم
 
پی آر پی

امیدواریم در این مقاله به پاسخ سوالات خود رسیده باشید.

 

سوالات متداول از دکتر پوست

برای مشاوره بهترین دکتر پوست و مو تهران می توانید با شماره های 44961622 یا 09128914595 تماس بگیرید یا اسم و شماره تان را در فرم زیر وارد کنید:

دکتر سمیه زمانی نیا

دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد. وی از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه پوست و مو به خصوص پیوند موی طبیعی آغاز کرد. دکتر سمیه زمانی نیا دارای مدرک پیوند موی طبیعی به روش fut جراحی و غیر جراحی FUE از انجمن جامعه جراحان ایران است. او همچنین عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران نیز می باشد.

22 پاسخ

  1. همسر من تو کلینیک شما ترمیم مو انجام داده واقعا ازتون ممنونیم خیلی خوب شده موهاش

  2. من تو کلینیک شما کاشت انجام دادم و برادرم از ترکیه داره میاد اینجا چون از کارشما راضی بوده

  3. من بعد از زایمان دچار ریزش مو شدم الان اگر دکتر قرص تجویز کنه چیکار کنم بچه شیر میدم براش ضرر نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *